Магістерські роботи

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/62342

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 24
  • Thumbnail Image
    Item
    Інформаційна система оптимізації роботи студії дизайну
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2023) Гребенюк, Людмила Андріївна; Hrebeniuk, Liudmyla Andriivna; Рибчак, Зоряна Любомирівна; Національний університет "Львівська політехніка"
    Глобальний процес переходу бізнесу в онлайн-режим запустився несподівано прямо на наших очах. В одну мить двері зачинилися, і велика кількість людей стикнулася з проблемою, як перебудувати свій бізнес чи запустити той, що вже був готовий до переходу в онлайн. При цьому змінилися не тільки умови для ведення бізнесу, але й поведінка користувачів в мережі та сприйняття контенту. [1] У сфері створення сайтів креатив був затребуваний завжди. І хоча з'явилася мода на яскраві кольори, не можна не помітити, що графічний та веб-дизайн транслюють зовсім інші тенденції. Це якщо не мінімалізм, то як мінімум, простота і чистий дизайн. Мало хто докладає зусиль для створення перевантаженого дизайну, що демонструє всю міць нових технологій. Поширені веб-напрямки зводяться зараз до простого оформлення інтернет-ресурсів для максимально ефективної подачі матеріалів, продажів продукту, уявлення місії компанії. [2] Для створення бізнесу чи переходу в онлайн, власнику бізнесу потрібно обрати студію дизайну, яка зможе розробити якісну, сучасну та привабливу оболонку для продукту чи послуги. Відповідно для досягнення успіху студія дизайну повинна виділятися серед десятків аналогів та найкращим чином задовольняти потреби замовника. Об’єктом дослідження є оптимізація надання послуг графічного дизайну. Предметом дослідження є методи та засоби розробки інформаційної системи оптимізації роботи студії дизайну. Метою дослідження є створення інформаційної системи оптимізації роботи студії дизайну. У магістерській кваліфікаційній роботі представлені результати дослідження історії розвитку графічного та веб-дизайну, бізнес індустрії в сфері дизайну та сучасних трендів в дизайні. Досліджено найпопулярніше сучасне програмне забезпечення для створення дизайн продуктів та методи розробки. Проведено аналіз систем-аналогів та визначено основні переваги та недоліки систем. За результатами дослідження прийнято рішення створити інформаційну систему, яка зможе швидко привернути увагу клієнта й оптимізувати недосконалі процеси взаємодії клієнта та студії. Для системного аналізу проєкту розроблено дерево цілей, діаграму варіантів використання, діяльності, послідовності, розгортання, станів, класів та дерево ієрархії задач. Наступним етапом роботи був вибір програмних засобів для реалізації системи та створення програмного забезпечення. Створено веб-сайт студії графічного дизайну «Куб», який допомагає спростити перше знайомство та взаємодію замовника з студією дизайну.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інтелектуальна система побудови векторних діаграм електричних кіл
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2023) Оніщенко, Євгеній Віталійович; Onishchenko, Yevhenii Vitaliiovych; Досин, Дмитро Григорович; Національний університет "Львівська політехніка"
    Темою магістерської кваліфікаційної роботи є розробка інтелектуальної системи побудови векторних діаграм електричних кіл. Векторні діаграми [1] є інструментом аналізу фазових характеристик системи, зокрема в галузі енергетики. Вони створені для зображення таких параметрів як струм, напруга, потужність у графічній формі. Кут та довжина векторів відображають фазові та амплітудні характеристики цих величин. Мета і задачі дослідження. Метою даної роботи є визначення вимог та створення конкурентоспроможного автоматизованого засобу побудови векторних діаграм електричних кіл, де інженер енергетичної галузі буде докладати мінімум зусиль щоб отримати готову діаграму. Можливості розробленої системи включають, але не обмежуються такими функціями: • Можливість розпізнавання елементів електричного кола на малюнку (схемі). Це дозволяє не вносити кожен елемент вручну при введені вхідних даних у систему, а лише їхні значення електричних параметрів. • Розпізнавання розміщення та з’єднання електричних елементів у схемі. Це значно спрощує обрахунки загальної напруги та струму електричного кола, адже кількість елементів системи та значення кожного з них не має значення якщо алгоритм такого розпізнавання працює правильно. Об’єктом дослідження є методи штучного інтелекту у технологіях проектування в енергетичній галузі. Предметом дослідження є методи та засоби реалізації інтелектуальної системи побудови векторних діаграм. Інтелектуальна система побудови векторних діаграм електричних кіл – це багатокомпонентна система, створена для автоматизації процесу побудови векторних діаграм для схеми електричного кола, яка може бути представлена рисунком від руки. Порівнюючи різні типи систем методом аналізу ієрархій обрано систему на основі моделей машинного навчання для виконання цього завдання. В основу такої системи покладено використання готових моделей машинного навчання для розпізнавання елементів електричних схем та автоматичної побудови векторних діаграм. Спеціалізованих програмних засобів для автоматизації побудови векторних діаграм не існує, тому дана магістерська робота є унікальною. Проведено дослідження існуючих методів використання штучного інтелекту для розпізнавання об'єктів на зображенні, зокрема порівняння декількох фреймворків для тренування моделей штучного інтелекту, і в результаті обрано засоби PyTorch [2] та YOLOv5 [3, 4] для створення власної системи, які були інтегровані в існуючий проєкт як окрема його частина. Робота розділена на дві частини: побудова діаграм і розпізнавання об'єктів на зображеннях. Концептуальна модель системи включає в себе різні елементи, такі як модуль розпізнавання, який відповідає за розпізнавання об'єктів електричного кола на зображенні та збереження результатів; користувацький інтерфейс, що дозволяє вводити дані, вибирати параметри та переглядати діаграми; модуль обробки даних, який аналізує та обчислює параметри для побудови векторних діаграм, серед інших. Система розпізнає елементи на схемі, що якраз і є метою використання штучного інтелекту, такі як резистори, діоди, котушки індуктивності, джерела напруги, конденсатори. З’єднання між елементами визначається теж автоматично. Це зроблено як за допомогою штучного інтелекту, так і власноруч продуманих алгоритмів. Параметри кожного елемента задаються користувачем. Знаючи цю інформацію можна провести обрахунок загальних електричних складових кола – струму та напруги і побудувати векторну діаграму. Система створена таким чином, щоб бути відкритою до збільшення своїх функціональних можливостей. Архітектура системи побудована на підході MVC, що дозволяє ефективно розділити логічні складові. Також використовуються інші шаблони розробки програмного забезпечення, такі як Спостерігач, Одинак, Фабрика, для забезпечення більшої стабільності та ефективності системи. Процес навчання моделі YOLO включав в себе використання 154 зображень електричних схем [5] для досягнення високої точності та надійності розпізнавання об'єктів. Точність розпізнавання об’єктів становить 98%. Проект розроблено з використанням мов програмування C++ та Python, інтегрованих з фреймворками QT [6], QCustomPlot, PyTorch та моделлю YOLOv5. Результатом є створення інтерфейсу користувача, здатного взаємодіяти з користувачем та забезпечувати зручний доступ до функціоналу системи. Можливість побудови векторних діаграм для трьох фаз на одному графіку підвищує універсальність та корисність системи для інженерних потреб. Проект також має перспективи розвитку, включаючи розпізнавання більшої кількості елементів, обрахунок струму та напруги для складних електричних кіл та побудову складних векторних діаграм.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інформаційно-технологічна платформа "Розумний регіон"
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2023) Дида, Тарас-Микола Дмитрович; Dyda, Taras-Mykola Dmytrovych; Кунанець, Наталія Едуардівна; Національний університет "Львівська політехніка"
    Інформаційно-технологічна системи “Розумний регіон” задумувалась як веб-застосунок, який дозволить жителям, а також туристам регіону слідкувати за екологічною статистико, а також пропонувати власні ідеї, які допоможуть покращити життя в регіоні у всіх можливих аспектах. Перевагою даної системи є те, що на даний момент немає конкурентів, які б пропонували схожий набір можливостей, що дозволить веб-застосунку доволі швидко закріпитись на ринку й не витрачати великих коштів на рекламу. Можливість редагування екологічної статистики побудована на основі системи з управління контенту Contentful[1], що дозволить вносити зміни до екологічних показників в будь-який час без потреби перезапускати застосунок. Дані відображають у системі за допомогою GraphQL API[2], що дозволяє системі отримувати лише необхідні дані без потреби завантажувати весь контент, що дозволяє значно покращити швидкість роботи системи, а особливо це буде відчутно для користувачів із інтернетом не надто великої швидкості. Дана система розділена на такі ролі як “Гість”, “Авторизований користувач” й “Адміністратор”. Спільною рисою всіх ролей є те, що будь-який користувач матиме змогу переглядати екологічна статистику, а також покращення запропоновані іншими користувачами. Особливістю ролі “Адміністратор” є те, що користувач даного рівня матиме змогу редагувати екологічні показники й переглядати список існуючих користувачів у системі Auth0[3]. Для користувачів із роллю “Авторизований користувач” є можливості створення нових, перегляду існуючих, а також редагування раніше запропонованих ідей, які допоможуть покращити регіон. Інформаційну систему “Розумний регіон” було побудовано на основі таких технологій як Next.js, Node.js, TypeScript, а також ряду менш значущих бібліотек, які доступні для використання у парі із вищезгаданими технологіями. Даний набір технологій дозволить системі залишатись актуальною з технічної точки зору ще протягом довгого часу, оскільки саме цей набір технологій на даний момент використовується великими компаніями для впровадження значущих проєктів, а також кожна із обраних технологій на постійно розвивається й має активну технічну підтримку, що спростить процес вирішення проблем у разі їх виникнення. Для зберігання даних про запропоновані покращення було використано Elasticsearch Cloud, що дозволить мігрувати дані в такі сервіси як AWS, Microsoft Azure й Google Cloud Platform, оскільки чудово з ними інтегрована. В якості системи, яка зберігає дані про користувачів було обрано Auth0, оскільки даний сервіс надає зручні інструменти для керування авторизацією, а також, в першу чергу, гарантує безпеку даних, що є надзвичайно важливим фактором в сучасному світі, а також збільшує довіру до системи. Система не обмежує користувачів різних вікових груп, це дозволить абсолютно всім жителям абсолютно всіх регіонів України брати активну участь у покрашенні становища. Також, не було впроваджено жодних обмежень на локації, з яких дозволяється використовувати систему. Мета полягала в тому щоб надати туристам, які відвідували регіон під час своєї відпустки, змогу пропонувати власні ідеї для покращень на основі досвіду перебування в певному регіоні, який вони отримали під час відпустки. Дана інформаційна система чудово оптимізована під різні браузери, що дозволить уникати небажаних ефектів під час використання браузерів, випущених певний час тому. Для розуміння функціональних вимог й принципів роботи системи було побудовано ряд діаграм таких як діаграма варіантів використання, діаграма послідовності, діаграма переходу станів, а також діаграму діяльності. З метою кращого розуміння цілей було побудовано дерево цілей, яке дозволить краще зрозуміти процес побудови системи, а також змоделює ієрархічну послідовність, в якій слід будувати систему. Об’єкт дослідження – технічні ресурси, які використовуються для діджиталізації регіонів України. Предмет дослідження – методи та засоби, які можуть бути використані для побудови інформаційної системи “Розумний регіон”. Мета дослідження – встановлення актуальності реалізації даної інформаційної системи. В результаті дослідження було проаналізовано стан ринку серед систем конкурентів, а також було проаналізовано літературні й інші джерела, які можуть бути корисними під час впровадження даної інформаційної системи.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інформаційна система з надсилання персоналізованих рекламних сповіщень
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2023) Магоцький, Олег Ігорович; Mahotskyi, Oleh Ihorovych; Василюк, Андрій Степанович; Національний університет "Львівська політехніка"
    Сучасний маркетинг активно використовує інформаційні системи для підвищення ефективності комунікації з клієнтами, особливо в умовах глобалізації та зростаючої конкуренції. Персоналізовані рекламні сповіщення стали невід'ємною частиною стратегії залучення та утримання клієнтів, дозволяючи підприємствам надавати користувачам індивідуально адаптовану інформацію про продукти та послуги, що відповідає їхнім потребам та інтересам. Розробка інформаційної системи для надсилання персоналізованих рекламних сповіщень відіграє ключову роль у підвищенні ефективності маркетингових кампаній. Впровадження такої системи дозволяє значно покращити взаємодію між бізнесом та клієнтами, забезпечуючи вищий рівень задоволення користувачів та збільшуючи шанси на успішне завершення комерційних операцій. При проведенні аналізу існуючих систем рекламного сповіщення встановлено, що основними недоліками є недостатній рівень персоналізації та обмеженість функціональних можливостей. Наявні системи часто пропонують загальні рекламні повідомлення без врахування індивідуальних потреб користувачів, що знижує їхню ефективність та викликає незадоволення серед клієнтів. З огляду на це, актуальною задачею є створення інформаційної системи, яка б забезпечувала надсилання персоналізованих рекламних сповіщень на основі аналізу поведінки користувачів, їхніх уподобань та історії покупок. У ході дослідження було здійснено системний аналіз, розроблено концепцію та архітектуру системи, використовуючи об’єктно-орієнтований підхід. Було створено множину діаграм, включаючи діаграми прецедентів, класів, станів, послідовності та компонентів, що відображають структуру та взаємодію елементів системи. Вибрано мову програмування PHP а також використано базу даних MySQL для зберігання даних про користувачів та їхні уподобання. Спроектовано схему бази даних, визначено основні таблиці та описано їх поля. Для інтеграції з веб-інтерфейсом було розроблено API, що забезпечує зручний доступ до функціоналу системи. Створено користувацькі інтерфейси для налаштування параметрів персоналізації, можливості замовлення різних послуг з персоналізованої реклами та їх ефективності. Практичне значення одержаних результатів полягає у можливості використання розробленої системи для підвищення ефективності маркетингових кампаній, що дозволить підприємствам збільшити доходи за рахунок надання користувачам релевантних та своєчасних рекламних повідомлень. Компанії отримають змогу користуватись спроектованим програмним продуктом для надсилання сповіщень про заплановані акції та розпродажі для зацікавленої частини аудиторії свого продукту, попередньо обравши необхідний пакет послуг та оплативши його. Користувачі, в свою чергу, отримають можливість отримувати інформацію, яка відповідає їхнім інтересам та потребам, що підвищує рівень їхнього задоволення. Об’єкт дослідження – процес надсилання персоналізованих рекламних сповіщень. Предмет дослідження – інформаційна система для надсилання персоналізованих рекламних сповіщень. Мета і задачі дослідження – розробка інформаційної системи, яка забезпечить надсилання персоналізованих рекламних сповіщень з врахуванням індивідуальних уподобань користувачів. Практичне значення одержаних результатів – компанії отримають змогу користуватись спроектованим програмним продуктом для надсилання сповіщень про заплановані акції та розпродажі для зацікавленої частини аудиторії свого продукту, попередньо обравши необхідний пакет послуг та оплативши його. Розроблено інформаційну систему для обробки вподобань користувачів та подальшого їх інформування щодо наявних акцій та розпродажів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інформаційна система підтримки прийняття рішень в стратегічній грі
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2023) Баран, Богдан Олегович; Baran, Bohdan Olehovych; Кравець, Петро Олексійович; Національний університет "Львівська політехніка"
    Підтримка є вирішальним аспектом як у реальному житті, так і в сфері інформаційних технологій. В ІТ-індустрії розробники прагнуть створювати програмне забезпечення, яке є легкодоступним, зручним і зрозумілим. Здатність мислити і аналізувати вчинки - це те, що відрізняє людину від тварин. Завдяки раціональному мисленню ми можемо робити вибір на основі розуму, а не інстинкту, вибираючи найбільш оптимальне рішення. Рішення, яке приймає людина в тій чи іншій ситуації, залежить від її домінуючого способу мислення. Слід визнати, що забезпечити зручність у механіці може бути складно, особливо в сфері ігор, особливо в складних стратегічних іграх, де ігровий процес охоплює величезний масштаб, а функціональність здається нескінченною. Досвідчені геймери можуть добре розбиратися в тонкощах механіки стратегічних ігор, але як бути з новачками, які тільки починають досліджувати нову гру чи жанр? Саме тут на допомогу приходить SPPR, що дозволяє новачкам спокійно розпочати ігровий шлях, не боячись застрягти протягом перших кількох хвилин. З наміром допомогти гравцям у стратегічній грі в шахи було запущено систему підтримки прийняття рішень. Основна мета — надати користувачам вказівки щодо варіантів руху для кожної фігури, потенційних атак, а також основних правил і обмежень [1, 2]. Об’єкт дослідження – це процес проведення системи підтримки прийняття рішень, а також супутні процеси – підказки та правила. Предмет дослідження – це методи та засоби, які використовуються у процесі генерації підказок та правил, та які є необхідні для побудови потрібної нам системи. Наша мета — розробити інформаційну систему, яка забезпечує підтримку прийняття рішень у стратегічній грі. Ця система має потенціал для майбутнього розширення та вдосконалення на різних платформах. Завдяки обширним дослідженням ми успішно розробили відповідну систему, яка містить простий, але дуже цінний алгоритм для надання підказок щодо ходу для кожної ігрової частини. Рухаючись вперед, ми можемо впровадити цю систему в додаток і ще більше вдосконалити його шляхом інтеграції повного набору вже існуючих даних. Хоча система може здатися спрощеною, важливо визнати, що кожна система комп’ютеризованого стратегічного планування та дослідження (СППР) створена спеціально для окремих ігор.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інтелектуальна система інтегрування субтитрів у відеоконференцію та реалізація хмарного сховища у динамічне навчальне середовище Moodle
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2023) Павловська, Ярина Русланівна; Pavlovska, Yaryna Ruslanivna; Василюк, Андрій Степанович; Національний університет "Львівська політехніка"
    Щоб полегшити отримання інформації та оптимізувати обробку інформації, все більше і більше систем переходять від традиційних паперових форматів до новітніх технологій. Ці відмінності можна пояснити його гнучкістю та швидкістю. Зараз інформаційні технології стають все більш важливими для покращення освіти, роблячи інформацію більш доступною. Впроваджується багато освітніх ініціатив, зокрема використання телекомунікаційних технологій для розповсюдження навчальних матеріалів в електронному форматі, використання зв’язку між викладачами та студентами. В Україні використовується обмежена кількість освітніх інформаційних платформ, основним інструментом яких є Moodle. Moodle не покладається на платне програмне забезпечення, його можна встановити в будь-якому навчальному закладі, а програмний код можна змінити. Для забезпечення зручності користувачів у систему Moodle включено новий модуль відеозв’язку, який гарантує конфіденційність студентів та учнів початкової школи [1]. Для зручності студентів виникла ідея додати субтитри у відеоконференцію, що також допоможе іноземним студентам та викладачам. Також субтитри допомагають студентам і викладачам з вадами слуху або для тих, хто має важкість у розумінні вимови, або акценту мови. Також у систему Moodle буде інтегровано хмарне сховище даних, що допоможе студентам зберігати свої файли і легко отримувати доступ до них з будь-якого пристрою, що має підключення до Інтернету. Це також дозволить уникнути проблем з обмеженням місця на ноутбуці і забезпечить більшу гнучкість і зручність для студентів у зберіганні та обміні файлами. Об’єкт дослідження у цій роботі є процес проведення відеоконференції де студет чи викладач використовують субтитри, а також завантажуть файли у хмарне сховище. Предмет дослідження є методи та засоби реалізацізації субтитрів у відеоконференції та інтеграція хмарного сховища у систему Moodle. Мета і задачі дослідження. Метою дослідження є інтеграція субтитрів у веб-конференції та впровадження хмарного середовища в динамічне навчальне середовище Moodle, що забезпечить зручність використання документів студентами та викладачами. Щоб досягти цього, необхідно проаналізувати функціонально подібні продукти, щоб визначити їх переваги та виправити недоліки у власній системі. Буде проведено системний аналіз предметної області та аналіз типів і функцій сховищ даних. Також будуть проаналізовані сучасні технології реалізації субтитрів та зберігання даних. Субтитри були реалізовані у відеоконференції за допомогою хука React useSpeechRecognition, який надає доступ до мікрофона користувача. Реалізовано та інтегровано в систему Moodle сховище даних. Авторизація створена за допомогою запитів POST і GET. Після цього буде створено сторінку з усіма завантаженими файлами. На цій сторінці ви можете шукати файли та папки, завантажувати та видаляти файли, створювати нові папки та сортувати дані за типом, назвою та датою. Після написання сховища даних його було успішно інтегровано в динамічне навчальне середовище Moodle. В ході цієї роботи було інтегровано субтитри у відеоконференцію, що забезпечить більше розуміння студентам і викладачам з проблемами слуху, або для тих, хто має важкість у розумінні вимови, або акценту мови. Також було інтегровано у систему Moodle сховище даних, що допоможе студентам і викладачам зберігати файли в одній системі. Отримані результати дослідження свідчать про значне покращення якості навчального процесу завдяки впровадженню нових технологій. Інтеграція субтитрів у відеоконференції забезпечила більш доступне сприйняття навчального матеріалу для студентів з різними мовними та слуховими потребами. Це також підвищило взаємодію між викладачами та студентами, що позитивно вплинуло на загальний рівень освітнього процесу. Додатково, впровадження хмарного сховища даних у систему Moodle стало важливим кроком у напрямку модернізації навчальних закладів. Це дозволило студентам та викладачам зберігати і обмінюватися документами більш ефективно, уникати проблем з браком місця на особистих пристроях, а також забезпечити безперешкодний доступ до необхідних матеріалів з будь-якої точки світу. Надалі планується проведення додаткових тестувань та вдосконалення інтегрованих рішень. Зокрема, планується дослідження впливу впроваджених технологій на успішність студентів, а також на задоволеність викладачів та студентів новими можливостями системи. Важливо також забезпечити постійну підтримку та оновлення системи, щоб вона залишалася актуальною та відповідала сучасним вимогам освіти. Висновки даної роботи підтверджують, що використання інформаційних технологій в освіті сприяє покращенню якості навчального процесу, робить його більш доступним та зручним для всіх учасників. Це є важливим кроком у розвитку сучасної освіти, який відповідає вимогам часу та потребам суспільства. Отже, інтеграція субтитрів у відеоконференції та хмарного сховища даних у систему Moodle продемонструвала свою ефективність та корисність. Ці інновації забезпечують кращий доступ до освітніх ресурсів, підвищують зручність та гнучкість навчального процесу, що є важливим для подальшого розвитку освіти в Україні та у світі.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інформаційна система гітарної майстерні
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2023) Штиба, Тарас Олександрович; Shtyba, Taras Oleksandrovych; Григорович, Віктор Геннадійович; Національний університет "Львівська політехніка"
    Гітарна майстерня – це спеціалізований заклад, який займається обслуговуванням, ремонтом і кастомізацією гітар. Ці майстерні виконують різноманітні завдання, такі як заміна струн, ремонт корпусу, регулювання грифу та встановлення нових компонентів. Основна мета гітарних майстерень – запропонувати високоякісні та професійні послуги, щоб допомогти музикантам підтримувати та вдосконалювати свої інструменти [1]. Останнім часом спостерігається стрімкий розвиток сфери виготовлення та ремонту музичних інструментів, зокрема гітар. Це пов'язано з декількома ключовими чинниками. По-перше, згідно з даними Statista, продажі гітар зростають з кожним роком [2], що свідчить про зростаючий інтерес до музики та гри на гітарі. Згідно даних аналітичної компанії IBISWorld разом зі зростом попиту на гітари збільшується популярність гітарних майстерень [3]. По-друге, пандемія COVID-19 та пов'язані з нею локдауни змусили людей залишатися вдома, що спонукало багатьох шукати нові хобі, такі як гра на гітарі. Як результат, зросла актуальність їх ремонту та обслуговування, оскільки збільшилася кількість як нових, так і досвідчених музикантів, які потребують професійних послуг гітарних майстерень. Клієнти можуть звертатися до таких майстерень для замовлення індивідуальних гітар або для обслуговування вже існуючих інструментів. Однак, традиційні методи роботи, що вимагають особистої присутності або телефонного дзвінка, стають менш ефективними, оскільки вимагають більше часу та ресурсів. Розвиток інформаційних технологій створює нові можливості для гітарних майстерень. Вони можуть використовувати сучасні інформаційні системи для покращення процесів керування замовленнями, обліку матеріалів, інвентаризації, та обслуговування клієнтів. Такі системи дозволяють автоматизувати багато рутинних процесів, забезпечуючи швидший та ефективніший сервіс. Вони також полегшують взаємодію з клієнтами, дозволяючи їм легко замовляти послуги, відстежувати статус замовлення, і отримувати додаткову інформацію про продукти та послуги майстерні. Застосування інформаційних систем допомагає гітарним майстерням підвищити якість своїх послуг, пропонувати більше додаткових опцій, і розширити асортимент товарів та послуг, що сприяє залученню нових клієнтів. Ці системи також надають змогу автоматизувати облік фінансів, підвищуючи точність і прозорість в бухгалтерії. Зазначені переваги роблять розробку інформаційної системи для гітарної майстерні важливою та корисною. Вона допоможе не лише зменшити час обробки замовлень, але й підвищить ефективність роботи майстерні, дозволяючи краще обслуговувати клієнтів. Крім того, такі системи надають можливість майстерням збільшувати прибутки за рахунок кращого управління ресурсами та обслуговування клієнтів. Розглядаючи діяльність гітарних майстерень, можна зазначити ряд процесів, які можуть бути піддані автоматизації з метою покращення ефективності та точності їх виконання. Зокрема, автоматизація може стосуватися таких процесів роботи майстерень: • обліку замовлень; • інвентаризації; • фінансового обліку; • управління кадрами; • взаємодії з клієнтами. Об’єктом дослідження є процеси побудови інформаційних систем автоматизації діяльності установ. Предметом дослідження є методи і засоби проектування та побудови інформаційної системи автоматизації діяльності гітарної майстерні. Метою магістерської кваліфікаційної роботи є проектування та розробка інформаційної системи гітарної майстерні. Результатом дослідження стала створена інформаційної системи гітарної майстерні, в якій користувачі мають змогу отримати доступ системи, в котрій є реалізовано функціонал для керування процесами, працівниками, а також інвентарем гітарної майстерні. Крім того проведено аналіз літературних джерел, виконано порівняння системи з подібними системами, сформульовано вимоги до створеної системи, побудовано дерево цілей та на його основі застосовано метод аналізу ієрархій, виконано проектування системи за допомогою мови моделювання UML да відповідних діаграм, визначено методи та засоби для реалізації системи, виконано програмну реалізацію системи та проаналізовано коректність її виконання.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інтелектуальна інформаційна система з пошуку найближчої ветеринарної локації
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2022) Ломовацький, Антон Андрійович; Lomovatskyi, Anton Andriiovych; Басюк, Тарас Михайлович; Національний університет "Львівська політехніка"
    Людський світ завжди був тісно пов’язаний з тваринним. Ще з давніх часів, людина надавала тварині прихисток, тепло та їжу, а навзаєм отримувала слухняного товариша та захисника. З технологічним розвитком, людина почала використовувати працю тварин у своїх власних цілях, так і створювалися господарства, де основну роботу виконували свійські тварини. Але з подальшою науковою революцією, нагальна потреба у роботі свійських тварин зникла, оскільки їх замінили роботи та машини. Також зникла потреба й у полюванні. Через це людині вже не потрібен бойовий товариш, їй потрібен хтось про кого вона могла б піклуватися. Так і з’явилися домашні тварини [1]. Дуже важливо стежити за станом здоров’я улюбленця, регулярно дотримуватися правил гігієни (стригти кігті, доглядати за зубами та інше). Такі дії можна виконувати й самостійно вдома. Проте необхідно час від часу навідуватися до ветеринарного лікаря, щоб той проконтролював якість догляду за тваринкою [2]. Наразі створено вже декілька мільярдів веб-сайтів, та ця кількість продовжує рости. Кількість мобільних застосунків в магазинах Google Play та AppStore вже також перевищує декілька мільйонів. Мобільний телефон є майже в кожної сучасної людини. Люди переглядають новини, шукають інформацію та споживають медіа-контент за допомогою мобільного девайсу. Саме через це попит на стандартні застосунки для стаціонарних комп’ютерів різко впав [3]. Тому створення веб- та мобільно-орієнтованої системи є найоптимальнішим варіантом. Такий вид систем називають гібридним веб додатком, або ж PWA. Проаналізувавши реалізовані системи-аналоги було визначено, що розроблювана система мусить мати такі особливості: • наявність авторизації для збереження інформації про власника та тварину; • сучасний дизайн для зручності використання системи; • створений мобільний додаток для збільшення кількості авдиторії; • інтелектуальний пошук, а саме аналіз вхідних даних для розрахунку вихідних. Під час системного аналізу, було визначено такі альтернативи типу інформаційної системи: інформаційно-пошукова система, інформаційно-дорадча система, інформаційно-керуюча система, інформаційно-інтелектуальна система, інформаційно-аналітична система. Далі коефіцієнти важливості критеріїв для генеральної мети були порівняні Інтелектуальна інформаційна система з пошуку найближчої ветеринарної локації з альтернативами, і найбільший пріоритет має інформаційно-інтелектуальна система [4]. Після аналізу засобів розв’язання задачі було обрано основні технології для розробки програмного засобу. Для клієнтської частини це Ionic/Angular, для серверної – Node.js, а база даних реалізована за допомогою PostgreSQL [5]. Систему було розроблено і проведено аналіз контрольного прикладу. Розроблений продукт протестовано і показано, що всі функції реалізовано успішно. Об’єкт дослідження - процес пошуку найближчих ветеринарних клінік в залежності від обраних симптомів. Предмет дослідження – методи і засоби для пошуку найближчих ветеринарних клінік в залежності від обраних симптомів. Мета і задачі дослідження – полягає у розробці інтелектуальної системи яка б допомагала власникам дізнаватися про найближчу ветеринарну локацію, що працює в даний час і має лікарів, що спеціалізуються на сфері попереднього приблизного діагнозу тваринки, визначеного за симптомами, створювати особистий акаунт і додавати туди інформацію про своїх улюбленців. Результати дослідження – розроблена інформаційна система характеризується завершенністю і можливістю практичного застосування з метою забезпечення пошуку найближчої ветеринарної локації.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інтелектуальна інформаційна система виявлення плагіату в текстах з інформаційних технологій
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2022) Геряк, Юрій Миколайович; Heriak, Yurii Mykolaiovych; Берко, Андрій Юліанович; Національний університет "Львівська політехніка"
    В сучасному інформаційному світі, де зростає кількість текстів, що публікуються в мережі Інтернет, зростає і ймовірність того, що деякі з цих текстів можуть містити плагіат. Поняття «плагіат» описується у науковій літературі наступними визначеннями: - «оприлюднення (опублікування) повністю або частково чужого твору під іменем особи, яка не є автором цього твору» [1]; - «привласнення авторства на чужий твір науки, літератури, мистецтва або на чуже відкриття, винахід чи раціоналізаторську пропозицію, а також використання у своїх працях чужого твору без посилання на автора»[2, 365-372]; - «вид порушення прав автора або винахідника, що полягає у незаконному використанні під своїм ім’ям чужого твору (наукового, літературного, музичного) або винаходу, раціоналізаторської пропозиції (повністю або частково) без вказівки джерела запозичення...» [3, 601]; До поняття плагіат також можна віднести неправомірні дії з примусом до співавторства[4]. Основна проблема полягає в тому, що плагіат стає все більш поширеним явищем, і він може мати негативний вплив на різні аспекти життя, включаючи науку, бізнес і освіту. При цьому виявлення плагіату залишається складною задачею, особливо якщо він маскується під авторський текст або відбувається в багатоавторних текстах. Розвиток інформаційних технологій надає можливості для розробки інтелектуальних інформаційних систем, які здатні виявляти плагіат у текстах шляхом порівняння їх з базою даних із відомими текстами. Такі системи можуть допомогти уникнути плагіату та зберегти авторські права на інтелектуальну власність. Однак, розробка такої системи є складною задачею, і потребує використання різноманітних методів машинного навчання, обробки природньої мови та інших сучасних інформаційних технологій. Об’єкт дослідження. Об’єктом дослідження можна виділити процес виявлення плагіату в текстах з інформаційних технологій та самі інформаційні тексти, які можуть містити елементи плагіату. Предмет дослідження. В свою чергу, предметом дослідження є інтелектуальна інформаційна система виявлення плагіату в текстах з інформаційних технологій, використовуючи засоби та методи машинного навчання. Мета дослідження. Метою дослідження є розробка та реалізація інтелектуальної інформаційної системи для виявлення плагіату в текстах з інформаційних технологій. Для досягнення мети необхідно вирішити наступні завдання: 1. Аналіз існуючих методів та підходів до виявлення плагіату в текстах з використанням інформаційних технологій. 2. Розробка алгоритмів та моделей машинного навчання для виявлення плагіату в текстах з інформаційних технологій. 3. Розробка та імплементація програмного забезпечення для побудови інтелектуальної інформаційної системи. 4. Експериментальне дослідження розробленої системи та порівняння її ефективності з існуючими методами виявлення плагіату. 5. Аналіз результатів дослідження та формулювання висновків щодо можливості використання розробленої системи в практичній діяльності для контролю за оригінальністю текстів у сфері інформаційних технологій. Аналіз певної кількості наукових статей та досліджень показав, що проблема виявлення плагіату є важливою в сучасному світі і вимагає постійної уваги та розробки нових методів та алгоритмів для її вирішення, а застосування машинного навчання для виявлення плагіату є актуальною та перспективною темою досліджень. У роботі розглянуто різні методи виявлення плагіату, включаючи метод векторного порівняння, який ґрунтується на використанні векторних представлень слів. Було проведено аналіз переваг та недоліків програмних та системних засобів вирішення проблеми та обрано мови програмування реалізації системи, набір допоміжних інструментів, інструмент автоматизованої збірки проектів, сервер розгортання. Для реалізації інтелектуальної складової системи використовується мова програмування Python, а також бібліотеки машинного навчання, зокрема Pandas, Flask та scikit-learn. Розроблена система здатна працювати з текстами різної довжини та форматування, що дозволяє застосовувати її у багатьох галузях, де важлива автентичність текстів. Результати дослідження свідчать про можливість використання даної системи для підвищення репутації авторів та видавництв, які дотримуються правил інтелектуальної власності. Основні завдання роботи полягали у вивченні теорії плагіату та методів його виявлення, виборі оптимального методу виявлення плагіату для застосування у розробленій системі, розробці імплементації алгоритму методу векторного порівняння та створенні інтерфейсу взаємодії з користувачем. Розроблена система може забезпечити ефективний та точний пошук плагіату в текстах з інформаційних технологій, що дозволить забезпечити більш високу якість контролю за оригінальністю текстів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інформаційна система з вибору готелю за критеріями користувача
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2022) Демідов, Денис Сергійович; Demidov, Denys Serhiiovych; Демків, Любомир Ігорович; Національний університет "Львівська політехніка"
    У сучасному світі подорожі відіграють вирішальну роль у формуванні нашого особистого, культурного та економічного досвіду. З розвитком транспортних та комунікаційних технологій подорожі стали доступнішими та зручнішими, дозволяючи людям досліджувати різні куточки світу та відкривати для себе нові перспективи [1]. З персональної точки зору, подорожі дають можливість розширити свій кругозір і глибше зрозуміти різні культури та способи життя. Крім того, подорожі можуть допомогти людям вийти із зони комфорту і набути впевненості, що сприяє особистісному зростанню і розвитку. В економічному плані подорожі є основним рушієм зростання і створення робочих місць. Індустрія подорожей і туризму є однією з найбільших і найбільш швидкозростаючих галузей у світі, на яку припадає значна частина світового ВВП і зайнятості. Приваблюючи відвідувачів з усього світу, подорожі створюють робочі місця у сфері гостинності, транспорту та інших суміжних галузях, підтримуючи місцеву економіку та стимулюючи економічний розвиток [2]. Зі збільшення кількості можливих варіантів готелів для подорожуючої людини вибір готелю може затягнутись на дні, також негативним фактором стає стрес через величезний вибір та неможливість обрати те що до вподоби користувачу. Кількість мобільних пристроїв у світі перевищує декілька мільярдів. Мобільні телефони стали для людей основним гаджетом в якому можна робити багато речей які полегшують життя. Через це попит на застосунки для персональних комп’ютерів впав. Через популярність мобільних телефонів створюється дуже велика кількість додатків які орієнтовані саме на цю платформу так як тут доволі легко знайти свою авдиторію [3]. Через це створення системи орієнтованої на мобільні платформи є найоптимальнішим варіантом. Проаналізувавши системи які пропонують схожий функціонал для користувача було визначено характеристики якими має обкладати розроблювана система, серед яких: • наявність авторизації для збереження інформації про користувача та його вподобань та дій під час використання застосунку; • мінімалістичний дизайн та зручний функціонал системи; • створений мобільний застосунок для легкого пошуку потенційної авдиторії; • інтелектуальний пошук, а саме аналіз попередніх дій користувача для відображення релевантних готелів. Під час системного аналізу було визначено альтернативні типи системи, серед яких: інформаційно-пошукова система, інформаційно-дорадча система, інформаційно-керуюча система, інформаційна система, інформаційно-аналітична система. Після аналізу використовуючи матриці порівнянь критеріїв було визначено що інформаційна система має найбільший пріоритет [4]. Під час аналізу засобів та методів вирішення проблеми було обрано основні технології які найбільше підходять для реалізації системи. Для реалізації серверної частини було обрано мову Java та фреймворк Spring boot, для клієнтської частини було обрано також мову Java та XML для створення інтерфейсу системи. Після аналізу різних систем управління базами даних було обрано PostgreSQL [5]. Було створено систему та проведено аналіз контрольного прикладу. Аплікація була протестована та показано що всі функції реалізовано. Об’єкт дослідження - процес пошуку готелів за критеріями які вказав користувач системи. Предмет дослідження – методи і засоби для пошуку готелів в залежності від вибраних критеріїв користувачем. Мета і задачі дослідження – полягає у розробці інформаційної системи яка б дозволяла користувача шукати готелі за їхніми критеріями, представляла готелі опираючись на попередні результати зацікавленості користувачів, відображала готелі які мають вільні номери відповідно до вказаних користувачем дат та дозволяла користувачам створювати власний профіль для збереження готелів які сподобались користувачу та створювати резервації. Результати дослідження – розроблена інформаційна система є завершеною і можлива для користування з метою пошуку готелів за різними критеріями.