Інженерна механіка та транспорт (EMT-2011). – 2011 р.
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/28784
Матеріали IІ Міжнародної конференції молодих вчених ЕМТ–2011, 24-26 листопада 2011 року, Україна, Львів
У збірнику опубліковано матеріали конференції, присвяченої проблемам у галузі інженерної механіки, транспортних технологій, машинобудування, автоматизації виробництва. Видання призначено для науковців, аспірантів, студентів.
Інженерна механіка та транспорт : матеріали IІ Міжнародної конференції молодих вчених ЕМТ-2011, 24-26 листопада 2011 року, Україна, Львів / Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, Національний університет "Львівська політехніка". – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2011. – 113 с. – (3-й Міжнародний молодіжний фестиваль науки "Litteris et аrtibus"). – Паралельний титульний аркуш англійською. – Бібліографія в кінці доповідей.
Browse
Item Comparison of three various kinematic analysis solutions of crank mechanism(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Goban, Ján; Horvát, Tomáš; Monková, KatarínaThe article deals with the kinematics analysis of crank mechanism realized by three methods followed by comparison of achieved results. The crank mechanism is the most commonly used mechanism in practice; it is the part of the various machines and almost every car. It belongs to the fundamental mechanisms whereon the kinematic characteristics of mechanism are investigated by students on FMT TU Košice with seat in Prešov within the scope of Technical mechanics lessons. Article hints that the utilization of suitable software can saves labour but the knowledge of theoretical mechanics principles for the problem solution are necessary. The paper was written thanks to support provided by the project KEGA num. 270-014TUKE-4/2010 and VEGA 1/0884/10. Механізми стали частиною нашого життя, вони присутні не лише в технічній сфері, але й у нашому повсякденному житті. Вони допомагають нам виконувати роботу легко і швидко. Механізм – це, як правило, частина машини, де з’єднані дві або більше деталей так, що рух першої деталі призводить до руху інших, який згідно з законом залежить від природи з’єднання. Часто у виробництві потрібно визначити швидкість і прискорення твердого тіла чи якоїсь частини механізму, якщо відомі вхідні параметри привідного механізму. Найпоширенішим механізмом, який використовується на практиці, вважається кривошипний механізм; він є частиною різноманітних машин, а також практично кожного автомобіля. Цей чотирьох-ланковий механізм має деякі особливі конфігурації, створені шляхом забезпечення нескінченності довжини ланки, і часто використовується для перетворення обертового руху на прямолінійний. Отже кривошипно-повзунний механізм є основним механізмом, який досліджується кінематичним аналізом у навчальному процесі на факультеті виробничих технологій Технічного університету Кошице розташованого в Пряшеві в рамках курсу «Технічна механіка». Студенти опановують застосовування законів кінематики на практиці, вони також можуть порівняти три різні розв’язки задачі. Вони вчаться застосовувати графічний, числовий та комп’ютерний підходи, а також бачать переваги та недоліки окремих методів. Результати всіх трьох розв’язків повинні співпадати, таким чином студент може себе перевірити. Варто зазначити, що найпоширенішим підходом є комп’ютерний, оскільки використання відповідного програмного забезпечення полегшує роботу, однак стаття наголошує на тому, що знання теоретичних принципів механіки є необхідним для розв’язання задач. Робота написана завдяки підтримці проекту KEGA номер 270-014TUKE-4/2010 і VEGA 1/0884/10.Item Static analysis of truss structures(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Šmeringai, Peter; ƒmeringaiová, Anna; Monková, KatarínaIn the article is introducing the information about creation of the study aids for teaching Engineering mechanics. In a task about a static analysis of selected real truss structure are explained the procedures and principles for solving of the plane trusses by the classical method and solving with the support of PC. Part of this study aid is manual for solution of defined type of tasks in the program Autodesk Robot Structural Analysis Professional. The paper was written thanks to support provided by the project KEGA num. 270-014TUKE-4/2010 and VEGA 1/0884/10. У цій статті представлена інформація щодо навчальних розробок для предмету «Технічна механіка». Викладання цього предмету входить до навчальної програми студентів-першокурсників. Класична форма викладання не є цікава сьогоднішнім студентам і не мотивує їх. Метою викладачів, які забезпечують викладання предмету «Інженерна механіка» на факультеті виробничих технологій у Пряшеві, є покращення якості викладання за допомогою нових сучасних методів навчання з використанням комп’ютерних технологій і відповідного програмного забезпечення для статичного та динамічного аналізу систем твердих тіл. У завданні зі статичного аналізу вибраної реальної фермової конструкції пояснюються процедура та принципи розрахунків плоских ферм за допомогою класичного методу та за допомогою ПК. Шукаючи відповідну програму, яка б найкраще підходила для вирішення завдань у цій галузі, було опрацьовано кілька програм САПР. Головним критерієм вибору була доступність програми для студентського користування, а також можливість швидкого та легкого розрахунку рівноваги плоских ферм. Була вибрана програма Autodesk Robot Structural Analysis Professional 2011. На цей вибір, головним чином, вплинув той факт, що у 2010/2011 навчальному році на кафедрі розробки технологічних пристроїв (Технічного університету Кошице) факультету виробничих технологій у Пряшеві була створена спеціальна аудиторія для викладання комп’ютерного моделювання з програмним забезпеченням Autodesk Inventor, до якого можна додати і вже раніше згадану програму того ж виробника. Для розв’язання зазначеного типу задач за допомогою програми Autodesk Robot Structural Analysis Professional був розроблений підручник. Він подається у формі інструкції для користувача та навчального відео, щоб студенти могли розв’язати прості задачі з розрахунку рівноваги плоских ферм лише за допомогою цієї програми. Студенти також повинні опанувати основи роботи з програмним забезпеченням Autodesk Robot Structural Analysis. Ця робота написана завдяки підтримці проекту KEGA номер 270-014TUKE-4/2010 тa VEGA 1/0884/10.