Гуманітарні та соціальні науки (HSS-2009). – 2009 р.

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/6310

Матеріали І Міжнародної конференції молодих вчених HSS-2009

У збірнику опубліковано матеріали конференції, присвяченої проблемам у галузі гуманітарних та соціальних наук. Видання призначено для науковців, аспірантів, студентів.

Гуманітарні та соціальні науки : матеріали I Міжнародної конференції молодих вчених HSS-2009, 14–16 травня 2009 року, Львів, Україна / Міністерство освіти і науки України, Національний університет "Львівська політехніка". – Львів : Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2009. – 316 с. – (Міжнародний молодіжний фестиваль науки "Litteris et Artibus"). – Титульний аркуш паралельно українською, англійською.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Проблема домашнього насильства в Україні: на чиїй стороні соціум?
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2009) Возняк, Ярина
    In this article are researched the characteristic features of domestic violence in Ukraine. The author emphasizes on tight connection of Slavonic mentality and the behavior of women-victims being offended at home both with eyewitnesses of that crime. As a conclusion is offered the implementation of special subjects at schools and higher educational establishments.
  • Thumbnail Image
    Item
    Застосування маніпулятивних технологій у комерційній рекламі як різновиді масової комунікації
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2009) Бурак, Андрій; Возняк, Ярина
    In this article is investigated the phenomenon of manipulation and its application in commercial advertisements. The authors came to conclusion that nowadays manipulative technologies are an inevitable part not only of advertisement industry, but of people’s everyday life. There was expressed a supposition that advertisement-makers tend to construct some special kind of reality thus influencing and manipulating the consciousness of spectators. Also authors emphasize on positive application of manipulations – in social, noncommercial adverts.