Theory and Building Practice. – 2021. – Vol. 3, No. 1

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/57894

Видання «Theory and Building Practice» (далі Журнал) засновано у 2019 р. за рішенням вченої ради Інституту будівництва та інженерії довкілля від 23 березня 2019 р. Журнал є правонаступником збірника наукових праць «Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Теорія і практика будівництва», який входить до переліку фахових видань ВАК України, в яких можна друкувати матеріали дисертаційних робіт у галузі технічних наук.

Theory and Building Practice. – Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2021. – Volume 3, number 1. – 144 p. : il.

Зміст


1
8
15
23
29
35
42
51
64
72
79
85
92
100
106
113
120
128
137

Content (Vol. 3, No 1)


1
8
15
23
29
35
42
51
64
72
79
85
92
100
106
113
120
128
137

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Mechanical properties of cement concretes incorporating ground tire rubber
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-06-06) Бідось, В. М.; Марків, Т. Є.; Солодкий, С. Й.; Bidos, Volodymyr; Markiv, Taras; Solodkyy, Serhiy; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Виробництво шин для транспортних засобів зростає в геометричній прогресії у зв’язку з швидким збільшенням кількості населення та розвитком транспорту. Оскільки щорічне виробництво шин у світі перевищило 2,9 млрд шин (2017 р.), можна уявити масштаби відповідних відходів, а також темпи їх накопичення. Відходи, що не розкладаються біологічно, займають значну територію та спричиняють екологічну небезпеку. Використання шин як палива може спричинити викиди токсичних газів, які шкідливі для навколишнього середовища та можуть істотно забруднювати повітря. Введення відходів промисловості у бетонні суміші вже кілька десятиліть є перспективним варіантом утилізації відходів і супутніх продуктів промисловості. Такі матеріали, як шини, потребують спеціалізованих звалищ, проте можуть перероблятись і використовуватись у виробництві бетону, за одночасно забезпечуючи додаткові переваги властивостям бетону. Найбільшою перевагою використання перероблених заповнювачів з шин у бетоні є не тільки економія матеріалу, але і їх вплив на властивості бетону. У статті доведено можливість заміни заповнювачів у бетонних сумішах гумою, яка отримана подрібнення відпрацьованих автомобільних шин. Встановлено, що заміна щебеню в кількості 10 об. % гумою з відпрацьованих автомобільних шин збільшує міцність на розтяг при згині на 23 %, міцність на стиск практично не змінюється. Під час роботи в докритичній стадії деформування (до моменту зрушування макротріщини) перевагу проявляє бетон із заміною крупного заповнювача, енерговитрати якого на пружне деформування (We) перевищують показник базового бетону. Аналіз закритичної стадії деформування (поширення макротріщини) виявляє, що заміна дрібного і крупного заповнювачів негативно впливає на значення загальних енерговитрат на локальне статичне деформування в зоні магістральної тріщини (Wl), які є у 1,35 і 1,14 разу відповідно нижчими, ніж у бетонів базової серії. В’язкість руйнування (Кі) зростає в послідовності: бетон із заміною крупного заповнювача, бетон базової серії, бетон із заміною дрібного заповнювача.
  • Thumbnail Image
    Item
    Adhesion of bituminous binders with aggregates in the context of surface dressing technology for road pavements treatment
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-06-06) Сідун, Ю. В.; Солодкий, С. Й.; Воліс, О. Є.; Станчак, С. А.; Бідось, В. М.; Sidun, Iurii; Solodkyy, Serhiy; Vollis, Oleksiy; Stanchak, Svitlana; Bidos, Volodymyr; Національний університет “Львівська політехніка”; Військовий коледж сержантського складу Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного; Lviv Polytechnic National University; College of National Army Academy named after, Hetman P. Sahaidachnyi
    Розглянуто тонкошарові покриття за технологією поверхневої обробки, які є поширеним варіантом збереження та герметизації верхніх шарів дорожніх конструкцій. Однією з основних характеристик якості цих покриттів є зчеплюваність (адгезія) між бітумним та мінеральним матеріалом. В статті досліджено зчеплюваність кам’яних матеріалів різних гранітних кар’єрів України з бітумним в’яжучим, а саме бітумною емульсією, для застосування в технології поверхневої обробки дорожніх покриттів. В роботі використано українські та європейські методи досліджень визначення зчеплюваності в системі бітум–кам’яний матеріал. За українським методом визначено зчеплюваність залишкового в'яжучого, виділеного з емульсії після її розпаду, з поверхнею щебню після кип’ятіння в дистильованій воді та в розчині гліцерину та дистильованої води. Як європейський метод для досліджень використано ударний метод із застосуванням плити Віаліт. Розроблено три склади бітумних емульсій для тонкошарових покриттів автомобільних доріг за технологією поверхневої обробки залежно від вмісту бітуму в емульсії, типу використаної кислоти (соляна чи ортофосфорна), ph водної фрази бітумної емульсії та двох варіантів емульгаторів. Результати випробувань за вибраними методами показали схожі результати, що дало змогу встановити оптимальний кам’яний матеріал серед досліджених і відповідно оптимальний склад бітумної емульсії. Також досліджено необхідну кількість бітумної емульсії, яка має бути розподілена по плиті Віаліта за критерієм зчеплюваності для цього методу досліджень.
  • Thumbnail Image
    Item
    Using waste paper sludge ash (WSA) as a material for soil strengthening for the construction of layers of roadwear
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-06-06) Солодкий, С. Й.; Гідей, В. В.; Сідун, Ю. В.; Гуняк, О. М.; Турба, Ю. В.; Solodkyy, Serhiy; Hidei, Volodymyr; Sidun, Iurii; Hunyak, Oleksii; Turba, Yuriy; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У світі та в Україні існує проблема утилізації відходів і побічних продуктів промисловості, відвали яких займають великі площі земель. Одним із методів утилізації є використання їх у будівництві. У статті розглянуто можливість використання такого відходу, як макулатурний скоп, для укріплення ґрунтів робочого шару земляного полотна та для спорудження шарів дорожнього одягу. Для укріплення використано чотири типи ґрунтів: пісок пилуватий, супісок пилуватий, суглинок легкий пилуватий та глина легка пилувата. Тип кожного використаного ґрунту встановлено на основі фізико-механічних властивостей. Визначено також максимальну щільність ґрунту за оптимальної вологості наведених типів ґрунтів за методом Проктора. Для укріплення ґрунтів різних типів використано окремо макулатурний скоп у комбінації із винною кислотою, що дає змогу сповільнити терміни тужавіння ґрунту та збільшити пластичність композиції. Для порівняльних досліджень в статті використано портландцемент марки 400. В роботі досліджено шість складів укріпленого ґрунту для кожного із чотирьох типів ґрунтів за критерієм границі міцності водонасичених зразків у віці семи, чотирнадцяти та двадцять восьми діб. Результати досліджень вказують на те, що макулатурний скоп може використовуватись для укріплення різних типів ґрунтів із досягненням марок укріпленого ґрунту: М10, М20, М40 та М60. Для остаточного висновку про застосування макулатурного скопу як матеріалу для укріплення ґрунтів робочого шару земляного полотна та для спорудження шарів дорожнього одягу потрібно встановити коефіцієнт морозостійкості зразків запропонованих склад