Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Архітектура. – 2020. – Том 2, випуск 1

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/60156

Науковий журнал

Журнал публікує дослідження науковців Інституту архітектури Національного університету «Львівська політехніка», інших українських установ та наших колег з-за кордону, які розглядають проблеми архітектури та містобудування. Журнал надає можливості для обміну науковими ідеями, методологіями досліджень, практичних досягнень, та формує інформаційне поле для наукових дискусій з актуальних проблем теорії та практики в галузі архітектури, містобудування та дизайну.

Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія: Архітектура : науковий журнал. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2020. – Т. 2, № 1 . – 172 с.

Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Архітектура

Зміст (том 2, № 1)


1
15
23
32
40
48
54
63
72
82
89
99
106
116
123
133
143
150
155
165

Content (Vol. 2, No 1)


1
15
23
32
40
48
54
63
72
82
89
99
106
116
123
133
143
150
155
165

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 20
  • Thumbnail Image
    Item
    Методика інтенсивного курсового проєктування на прикладі воркшопу з реорганізації рекреаційних зон прибережних територій у смт Сергіївка Одеської області
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-01) Юрчишин, Оксана; Криворучко, Ольга; Румілець, Тетяна; Yurchyshyn, Olga; Kryvoruchko, Oksana; Rumilets, Tetyana; Національний університет “Львівська політехніка”; Одеська державна академія будівництва і архітектури; Lviv Polytechnic National University; Odesa State Academy of Civil Engineering and Architecture
    У статті йдеться про методику проєктування і доцільність проведення архітектурних воркшопів для навчання студентів та залучення їх до партисипативного проєктування. Як приклад, приведено воркшоп, що відбувався за участі студентів і викладачів з Одеси, Львова, Дніпра, Харкова і Києва у вересні 2016 року у смт Сергіївка Одеської обл. в рамках міжнародного урбаністичного форуму “Території для розвитку. Берег і місто”
  • Thumbnail Image
    Item
    Український архітектурний модернізм 1955–1991 рр.
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-01) Шуляр, Віталій; Shulyar, Vitaly; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто передумови та особливості розвитку архітектури радянського або соціалістичного модернізму 1955–1991 років в Україні. У цей складний для розвитку архітектури період, в умовах партійно-державного ідеологічного диктату, були створені будівлі та споруди, які є цінними мистецькими творами, архітектурними пам’ятками свого часу і частиною всесвітньої архітектурної спадщини другої пол. ХХ ст. Ці будівлі нині активно реконструюються, перебудовуються, втрачається їхній оригінальний вигляд, а часто і взагалі зносяться. Існує великий ризик втрати архітектури цього історичного періоду. Тому важливим є визнання її цінності, привернення уваги громадськості, фахівців, органів влади до питань збереження цієї архітектури.
  • Thumbnail Image
    Item
    Пошук харизматичного образу в сакральній архітектурі Львова 1990–2000-х років
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-01) Франків, Роман; Frankiv, Roman; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті окреслено феномен пошуків харизматичного образу для сакральних об’єктів у львівській архітектурі межі 1990–2000-х років. Унікальною особливістю об’єктів, що постали в рамках цього феномену, стала свобода засобів та індивідуальних інтерпретацій, не скутих рамками канонічних та традиціоналістичних стереотипів, котрі на цьому ранньому етапі релігійного відродження були мало відомими та впливовими.
  • Thumbnail Image
    Item
    Реставрація творів мистецтва та архітектури з каменю – виклики та відповіді
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-01) Стасюк, Олена; Stasyuk, Olena; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто реставраційні дипломні роботи студентів спеціальності “Реставрація творів мистецтва з каменю”. Проаналізовано виклики, з якими зустрілися студенти, та методику й аргументацію запропонованих відповідей.
  • Thumbnail Image
    Item
    Творчий метод Якуба Кубицького в архітектурі палацових комплексів кін. XVIII – поч. XIX ст.
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-01) Погранична, Ірина; Pohranychna, Iryna; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Стаття присвячена творчому методу відомого польського архітектора Якуба Кубицького, який працював в кін. XVIII – поч. ХІХ ст. на території сучасних Польщі та України. Є автором таких палацових комплексів: палац у с. Бережце та смт Вишнівець Тернопільської обл., у с. Ладиги, с. Лашки (Морозівка), с. Деркачі, с. Семереньки, с. Морозівка, с. Ілляшівка, с. Самчики Хмельницької обл., с. Нападівка Вінницької обл. Україна; та на території сучасної Польщі палацово-паркових комплексів у Радзейовіце (Radziejowice), у Бейсце (Bejsce), в Плавовіце (Pławowice), у Млохуві (Młochów ), у Бялачуві (Białaczów), у Геленуві (Hełenow) та палацу Бельведер (Belweder) у Варшаві. У дослідженні визначено сукупність принципів і правил, які формують творчий метод архітектора.
  • Thumbnail Image
    Item
    Дослідження творчого шляху видатного професора політехнічної школи Антона Попеля
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-01) Петровська, Юліана; Petrovska, Yuliana; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Висвітлено формування та розвиток традиції вшанування пам’яті вчених Львівської архітектурної школи, на прикладі відзначення 100-річчя з дня смерті відомого скульптора-монументаліста, професора Львівської політехніки Антона Попеля, в рамках міжнародної наукової конференції “Антон Попель та Львівська архітектурно-художня школа зламу ХІХ–ХХ ст.” у грудні 2010 року. Наукова публікація демонструє, що проведення наукових заходів, приурочених пам’яті видатним діячам Львівської політехніки минулого, є важливим чинником формування та розвитку національної самосвідомості молодого покоління педагогів та студентів Університету.
  • Thumbnail Image
    Item
    Зміст
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-01)
  • Thumbnail Image
    Item
    Трансформація уявлень про поняття «Спадщини» у модерному та постмодерному дискурс
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-01) Лясковський, Олег; Liaskovsky, Oleh; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    На основі порівняльного аналізу простежено трансформацію поняття спадщини у модерному та постмодерному дискурсі. Виявлено зв’язок між ексклюзивною та інклюзивною моделями розуміння історичної вартості архітектурного об’єкта в контексті розуміння естетики містобудівного середовища.
  • Thumbnail Image
    Item
    Тактильна функція людського організму в процесі візуального об’ємотворення
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-01) Кузьмич, Василь; Kuzmych, Vasil; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті обґрунтовано необхідність візуально-тактильних характеристик організму людини у процесі створення об’ємно-просторових композицій в архітектурному та дизайн-проєктуванні. Узагальнено ґрунтовні академічні знання візуально-предметних характеристик об’єктів та їхніх геометричних параметрів для компетентного розташування голограмних аспектів лінійно-тональних перспектив.
  • Thumbnail Image
    Item
    Ефективність формування проєктної культури майбутніх дизайнерів-архітекторів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-01) Акопова, Аеліта; Слєпцов, Олег; Akopova, Aelita; Slepcov, Oleh; Одеська державна академія будівництва та архітектури; Київський національний університет будівництва та архітектури; Odessa State Academy of Civil Engineering and Architecture; Kyiv National University of Civil Engineering and Architecture
    Сучасний етап розвитку суспільства, який характеризується кардинальними змінами в соціально-економічній сфері, інноваційними процесами в освіті, висуває нові вимоги до професійної підготовки фахівців у царині дизайнерської освіти. Наявна система професійної дизайнерської освіти зараз проходить стадію становлення. На сьогодні кількість і якість професійних дизайнерів не можуть задовольнити потреби суспільства в цьому виді послуг.