Energy Engineering and Control Systems
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/30424
Browse
Item Analysis of computer modelling results on fuel rods strength and condition at reduced or absent cooling caused by accident(Видавництво Львівської політехніки, 2021-06-01) Лис, Степан; Lys, Stepan; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityУ статті представлена феноменологія поведінки твелів у важкій аварії. Як приклад наведено опис експерименту з важким пошкодженням 19-твельної збірки типу ВВЕР, проведеного на установці CORA (Дослідницький Центр Карлсруе, Німеччина). Представлені умови випробування і результати посттестових досліджень збірки. Наведено короткий опис твельного коду RAPTA-SFD, який брав участь у Міжнародній Стандартній Проблемі ISP-36. Представлені основні результати розрахункового моделювання експерименту CORA-W2 з використанням коду RAPTA-SFD. Серед представлених експериментально-розрахункових результатів значне місце займають дані щодо поведінки елементів з нержавіючої сталі. Конструкція випробуваної в експерименті CORA-W2 збірки містила значну кількість сталевих елементів: дистанціюючі решітки, направляючий канал, оболонка поглинаючого елемента. Дистанціюючі решітки і направляючий канал сучасної удосконаленої тепловиділяючої збірки (УТВЗ) ВВЕР-1000 виготовляються з цирконієвого сплаву, тому відносні кількісні характеристики хімічних взаємодій матеріалів з нержавіючої сталі для сучасної УТВЗ в аналогічних умовах будуть значно нижчі.