Energy Engineering and Control Systems

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/30424

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Analysis of Calculation Model for Primary Coolant Fission Products
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Лис, Степан; Lys, Stepan; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Джерелами радіоактивного забруднення теплоносія першого контуру продуктами поділу під час роботи блока на номінальній потужності є дефектні тепловидільні елементи з негерметичністю та істотними пошкодженнями, поверхневе забруднення зовнішніх поверхонь оболонок ТВЕЛів, поверхневе забруднення конструкційних матеріалів паливних збірок. На початковому етапі роботи реактора (за відсутності виробничих дефектів тепловидільних елементів) забруднення теплоносія продуктами поділу визначається виходом у контур осколків поділу урану-235 (за рахунок їх кінетичної енергії), наявного на зовнішніх поверхнях паливних елементів як забруднення під час їх виготовлення. Під час нормальної роботи реактора цілісність оболонки може порушуватися внаслідок різних процесів корозійної втоми, які призводять до появи спочатку мікротріщин, а потім великих дефектів оболонок, що супроводжується збільшенням надходження продуктів поділу з ТВЕЛів у теплоносій першого контуру.
  • Thumbnail Image
    Item
    Analysis of the Effect of Pollution of Component Surfaces as a Result of Possible Contact of Fresh Nuclear Fuel with Sea Atmosphere on Corrosion
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Лис, Степан; Lys, Stepan; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    иконано збирання та аналізування інформації щодо можливого впливу компонентів морської атмосфери у разі забруднення ними поверхні збірок на корозію конструкційних матеріалів деталей тепловидільних збірок водо-водяного енергетичного реактора ВВЕР-1000 за їх подальшої експлуатації. Наведено дані статичних і динамічних випробувань сплаву Е-110 за температур 300–350 С у воді та у штатному теплоносії реакторів, забруднених хлоридами і йодом, а також сплаву Е-110 за спеціального забруднення його поверхні хлоридами. Показано, що у разі дотримання умов зберігання свіжого палива, а також рекомендацій цієї роботи забезпечується його висока корозійна стійкість і працездатність під час подальшої експлуатації.