Автобусобудування та пасажирські перевезення в Україні

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/43525

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Комфорт та безпека пасажирських сидінь компанії «ВЕЕМ-МЕТАЛАВТОПРОМ»
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Шевців, Богдан; Шевців, Михайло; Горбай, Орест; ТзОВ ВЕЕМ-металавтопром; Національний університет “Львівська політехніка”
    This article represented passenger seats for public transport, seating for various types of buses, trolleybuses, trams, carriages, drivers' seats for coaches and trucks of the VEEMMETALAVTOPROM COMPANY. The catalogue listed mechanical and air-suspended driver's, adjustable and non-adjustable seats for city buses, intercity, and long distance coaches, folding passenger seats for wall mounting, high quality passenger seats for school buses, and swivel seats for ambulances and special transport vehicles.
  • Thumbnail Image
    Item
    Багатоточкове поглинання енергії удару дахом автобуса при його перекиданні
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Керницький, Іван; Дівеєв, Богдан; Горбай, Орест; Національний університет «Львівська політехніка»; SGGW Warszawa
    The problems of shock transition by the bus rollover to the passengers are discussed. The shock-absorbing roof of the bus comprising energy-absorbing elements is provided, where the energy-absorbing elements are made in the form of a spatial rod system consisting of bearing rods, interconnected by a power absorbing composite rod with adjustable energy absorption and absorbing couplings, installed in the mounting areas of bearing rods. The influences of impact absorber parameters on the dynamic properties for the bus are investigated. Optimal impact absorber parameters are determined.
  • Thumbnail Image
    Item
    Динаміка роботи підйомно-транспортних машин з сипкими матеріалами
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Зінько, Роман; Крайник, Любомир; Горбай, Орест; Національний університет «Львівська політехніка»
    Municipal machine operate under conditions that are significantly different from the operating conditions of trucks. The use of trucks frame, whose load modes are different from the operating modes of utility vehicle, often leads to it destruction at long time before the expiration the service life. A set of virtual tests was developed. It allowed to effectively control the strength and durability of frames of utility vehicles and their individual parts at all stages of designing. That allowed to analyze the strength of the municipal machine frame and do the structural modernization too.