Кафедра інформаційних систем та мереж

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/62340

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Інформаційна технологія підтримки прийняття рішень для підбору туристичного спорядження
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2022) Прощук, Сергій Васильович; Proshchuk, Serhii Vasylovych; Кравець, Петро Олексійович; Національний університет "Львівська політехніка"
    В поході туристичне спорядження відіграє важливу роль. Комплектуючи інвентар та одяг для активного відпочинку, необхідно керуватись основними вимогами: міцність, легкість, надійність, відповідність до умов та місця проведення походу. Хороше спорядження дозволить повноцінно подорожувати, відпочити під час походу та пересидіти негоду. Крім того, воно має бути добре підігнаним, тобто відповідати вашим анатомічним особливостям. Головний принцип добору і комплектування туристського спорядження – брати з собою тільки те, без чого не можна обійтись, і нічого зайвого. Практичне значення — для туристів, така технологія допомагає у виборі правильного та оптимального спорядження для їхніх подорожей. Вона забезпечує більш точний вибір, що допомагає зменшити кількість помилок та забезпечує більш комфортну та безпечну подорож. Крім того, така технологія може допомогти зменшити витрати на придбання та обслуговування туристичного спорядження. Для туристичних компаній, використання такої технології може забезпечити більш якісне обслуговування клієнтів та допомогти у залученні нових. Крім того, така технологія може допомогти зменшити кількість неправильного вибору спорядження та повернення через непідходящість, що в свою чергу забезпечує збільшення прибутку та підвищення рівня задоволеності клієнтів. Отже, інформаційна технологія підтримки прийняття рішень для підбору туристичного спорядження має значення для покращення якості та безпеки подорожей та підвищення ефективності та прибутковості туристичних компаній. Об’єкт дослідження — є процес розробки та впровадження інформаційної технології підтримки прийняття рішень для підбору туристичного спорядження. Цей процес включає в себе аналіз потреб користувачів та визначення їх вимог до технології, проектування та розробку програмного забезпечення, тестування та впровадження в роботу, а також підтримку та розвиток технології в подальшому. Предмет дослідження — є інформаційна технологія підтримки прийняття рішень для підбору туристичного спорядження. Мета дослідження - це полегшення та оптимізація процесу вибору туристичного спорядження для подорожей, зменшення часу та витрат на цей процес, покращення якості та зручності вибору та використання туристичного спорядження, та навчанні цієї мережі на власному датасеті. Актуальність полягає в тому, що в даний час все більше людей вибирають активний відпочинок та подорожі з використанням різноманітного туристичного спорядження. Однак, вибір правильного туристичного спорядження може бути досить складним та часом вимагати значних зусиль від користувача. Інформаційна технологія підтримки прийняття рішень для підбору туристичного спорядження може значно спростити та оптимізувати цей процес. Завдяки такій технології користувач може відразу отримати інформацію про доступні варіанти туристичного спорядження, порівняти їх за різними критеріями та відповідно до своїх потреб та вимог зробити правильний вибір. Крім того, така технологія може допомогти підвищити рівень безпеки під час використання туристичного спорядження, оскільки може надавати рекомендації щодо правильного використання та обслуговування спорядження. Також, вона може сприяти розвитку туризму та підвищенню ефективності використання туристичного спорядження, що в свою чергу може позитивно вплинути на економіку та розвиток туристичних областей. Отже, актуальність Інформаційної технології підтримки прийняття рішень для підбору туристичного спорядження полягає в полегшенні та оптимізації процесу вибору туристичного спорядження, підвищенні рівня безпеки та ефективності використання спорядження, а також зниженні витрат часу та грошей на невдалі покупки.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інтелектуальна інформаційна система навчального центру
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2022) Чущак, Ігор Мар'янович; Chushchak, Ihor Marianovych; Верес, Олег Михайлович; Національний університет "Львівська політехніка"
    Під фразою «функціонування навчального центру», розуміється те, що розроблювана система повинна полегшити взаємодію різного типу користувачів із навчальними/тренінговими центрами задля здобуття нових необхідних навичок. Як відомо, з сьогодення з кожним днем відкривається все нові та нові навчальні центри, які надають свої послуги з вивчення тої чи іншої здібності. В зв’зяку з настанням періоду пандемії, всі такі навчальні центри переносять свої заняття в онлайн режим і власне потреба вирішення такого типу питання виникає все більш і більш часто. В даній роботі проводиться аналітичний огляд літературних джерел, проводиться порівняння відомих засобів виконання, тобто так званих систем-аналогів; здійснюється перевірка на актуальність функціонування такого типу системи. Окрім цього, проводиться побудова дерева цілей, в якому чітко окреслюється загальна мета, а саме – оптимізація всіх процесів навчального центру. Крім того, не менш важливим кроком є опис вимог, який здійснюється в даній роботі за допомогою методології RUP для інтелектуальної інформаційної системи навчального центру. Також відбувається визначення категорії користувачів та побудова узагальненої моделі функціонування системи в навколишньому середовищі. Визначаються її функціональні вимоги до кожної категорії користувачів та відбувається побудова різного типу діаграм за вимогами UML. Проектується та розробляється у середовищі та інструменті проектування Rational Rose діаграма варіантів використання (Use case diagram), діаграма класів (Class diagram), діаграма кооперацій (Collaboration diagram), діаграма послідовності (Sequence diagram), діаграма діяльності (Activity diagram) та діаграма компонентів. Для розробки системи відбувається проведення аналізу можливих методів та програмних засобів для створення та розгортання системи. Обирається найоптимальніші методи для даного випадку, а саме метод синтезу програмного забезпечення та метод використання готових рішень, адже їхнє застосування надасть можливість розробити систему з нуля на необхідних компонентах та надасть можливість інтегрувати вже готову систему з інтелектуальною компонентою. Далі, здійснюється перерахунок можливі варіанти серед інтегрування готових інтелектуальних компонент, та обрано систему чатів з штучним інтелектом, адже це надасть можливість користувачам шукати відповіді на свої запитання не покидаючи системи та полегшити процес навчання для кожного з користувачів. Також одним із важливих факторів, що впливають на розвиток, є користувачі системи, вплив яких розглядається на систему та на її функціонування в цілому. Далі, проводячи підсумок на зібраній інформації та даних результатів – обирається необхідний інфтерфейс для розробки інтелектуальної інформаційної системи. Здійснюється дослідження сучасних методів і засобів розробки веб-сайтів та інформаційних систем, проаналізовується поняття інтелектуальної інформаційної системи, виявляються типи інформаційних систем, сфери застосування та використання інтелектуальних компонент в системах такого роду. Випускна кваліфікаційна робота є науково-практичним дослідженням з питанням розробки інтелектуальної інформаційної системи навчального центру. Метою дослідження кваліфікаційної випускної роботи виступає розроблення інтелектуальної інформаційної системи навчального центру засобами мови програмування Python і фреймворку Django, системи баз даних SQLite та чат-ботом з штучним інтелектом ChatGPT. Об’єкт дослідження – процес спрощення та підвищення якості навчання, котрий теж містить отримання, опрацювання та аналіз усіх необхідних даних для максимального ефективного процесу. Предмет дослідження – методологія, методи та технології розроблення інтелектуальної інформаційної системи навчального центру, які надають можливість максимально ефективно покращити ефективність процесу навчання. До ключових слів належать наступні: інтелектуальна інформаційна система навчального центру, інтелектуальна компонента, веб-сайт, користувач, студент, викладач, навчальний центр, курс, HTML, CSS, Python, Django, SQLite, ChatGPT.