Інформаційні системи та мережі
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2105
Browse
4 results
Search Results
Item Інформаційна підтримка процесів соціалізації особистості на основі спільних інтересів(Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Батюк, Тарас; Висоцька, Вікторія; Batiuk, Taras; Vysotska, Victoria; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityСтворено проєкт інформаційної системи для соціалізації за особистими інтересами на основі SEO-технологій та методів машинного навчання. Основна мета цієї інформаційної системи – ідентифікація користувача в системі за допомогою нейронних мереж і вибір подібних користувачів на підставі аналізу поточної інформації користувача. Створено інформаційну систему, яка за допомогою токенів Identity та JWT забезпечує оптимізовані та безпечні функції авторизації, реєстрації та підтримки поточного сеансу користувача системи. Пошук обличчя на фотографії користувача та перевірку наявності подібного користувача в базі даних реалізовано за допомогою згорткових і сіамських нейронних мереж. Аналіз та формування подібних гудків користувачів реалізовано за допомогою алгоритмів нечіткого пошуку, алгоритму Левенштейна та моделі Noisy Channel, що дало змогу максимально автоматизувати вибір користувача та оптимізувати час, витрачений на цей процес. Також створено інструменти для перегляду профілів інших користувачів, уподобань та особистого листування. Уся приватна кореспонденція та інформація про неї зберігаються в поточній базі даних. Кожен користувач інформаційної системи може переглянути всю інформацію про надіслані та отримані повідомлення. Створена інформаційна система реалізує ідентифікацію користувачів, аналіз, відбір та подальшу соціалізацію користувачівItem Мобільна інформаційна система контролю раціону харчування людини(Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Олексів, Назар; Висоцька, Вікторія; Oleksiv, Nazar; Vysotska, Victoria; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityЖиття кожної людини, групи людей і нації залежить від географічних, економічних, політичних, культурних і релігійних умов. Спосіб життя формується у результаті щоденного повторення і складається із таких факторів: харчування, фізичні навантаження, наявність шкідливих звичок, моральний і духовний розвиток тощо. В останні десятиліття спосіб життя вважають невід’ємною частиною добробуту, що сприяло збільшенню кількості досліджень. Медики стверджують, що більш ніж половина проблем зі здоров’ям пов’язані із дієтою. Мільйони людей харчуються неправильно, навіть не підозрюючи про це. Актуальність теми зумовлена численністю підходів до вирішення проблеми контролю дієти, проте різні аналоги пропонують можливості, які відрізняються і не завжди зрозумілі та зручні, оскільки існує кілька способів досягнення однієї мети. Дослідження стосовно здорового харчування в сучасних умовах є одним із пріоритетних завдань задля покращення фізичного стану різних вікових груп. Мета – створення системи, спрямованої на те, щоб допомогти кінцевому споживачеві дотримуватися здорового харчування, визначаючи склад та калорійність продукту, сформувати рекомендації відповідно до ритму життя. Система призначена для вирішення конкретних завдань: розпізнавати продукти, співвідносити продукт і його калорійність, формувати харчовий щоденник, нагадувати користувачеві про пропущені прийоми їжі та вести статистику.Item Проєктування та імплементація інформаційної системи надання рекомендацій людям з психічними відхиленнями(Видавництво Львівської політехніки, 2021-03-01) Захарчук, Марко; Басюк, Тарас; Zakharchuk, Marko; Basyuk, Taras; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityРозроблено методологічне підґрунтя, здійснено проєктування та імплементацію інформаційної системи надання рекомендацій людям із психічними відхиленнями. Проаналізовано основні способи використання інформаційних технологій у галузі психічного здоров’я. У результаті виявлено, що мобільні пристрої, за використання на них певного програмного забезпечення, здатні істотно зменшити кількість візитів до кваліфікованих спеціалістів, що дає змогу зробити терапію психічних захворювань значно доступнішою для людей з обмеженими часовими чи матеріальними ресурсами. Автори здійснили проєктування інформаційної системи із використанням структурного підходу та моделі проєктування Data Flow Diagrams (DFD): розроблено контекстну діаграму інформаційної системи та виконано декомпозицію її головного процесу, з метою наочної демонстрації способів перетворення вхідної інформації на вихідну. Описано особливості методу прийняття рішень – дерева рішень, що використовується в інформаційній системі. Наведено функціональне призначення та відображено алгоритм роботи, поданий у вигляді мережі Петрі, а також таблиці позицій та переходів цієї мережі, необхідні для кращого розуміння принципів роботи системи. Проаналізовано програмні засоби, що дають змогу досягти цілей, поставлених під час конструювання системи. Здійснено верифікацію роботи, наведено скріншоти програмних вікон системи та описано наповнення основних сторінок.Item Information technology support of education of students with autism: aspects of virtual assistant modeling(Видавництво Львівської політехніки, 2021-03-01) Андруник, Василь; Шестакевич, Тетяна; Andrunyk, Vasyl; Shestakevych, Tetiana; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityВважають, що взаємодія із комп’ютером або планшетом для особи з аутизмом є менш стресовою та привабливішою, ніж взаємодія із людьми. Аналіз інформаційних технологій, розроблених як за кордоном, так і в Україні, виявив відсутність систематичної підтримки процесів навчання учнів з аутизмом. У цьому контексті розроблення персоналізованого інформаційно-технологічного супроводу навчальних процесів таких учнів є актуальним науково-прикладним завданням. Для досягнення цієї мети необхідно дослідити теоретичні та методологічні основи навчання осіб з аутизмом та визначити роль ІТ-підтримки такої освіти. Експерти сходяться на думці, що основними напрямами розвитку інформаційних технологій для підтримки навчання учнів з аутизмом є удосконалення їхніх комунікативних навичок, соціальної взаємодії та академічної підготовки. Метод персоналізації віртуального контенту інформаційних технологій, розроблений або адаптований для підтримки навчання учнів з аутизмом, повинен враховувати результати психологічної діагностики учня, його чи її освітні здібності та потреби, а також передбачати залучення парафахівців та батьків учня. Під час розроблення такого методу потрібно враховувати, що деякі студенти можуть використовувати лише невербальне спілкування, тому слід розробити алгоритм оцінювання емоцій учня з аутизмом. Найперспективнішими технологіями, які можна належно і легко адаптувати до навчання учнів з аутизмом, є технології доповненої та віртуальної реальності. Відповідно до розробленого методу персоналізації віртуального контенту інформаційних технологій, необхідно використовувати різне програмне забезпечення для моделювання та візуалізації.