Проблеми економіки та управління
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2126
Browse
7 results
Search Results
Item Оцінювання стану високотехнологічного сектору та його розвитку в Україні(Видавництво Львівської політехніки, 2010-02-23) Демків, Я. В.; Національний університет “Львівська політехніка”Проаналізовано стан та основні перешкоди розвитку вітчизняного високотехнологічного сектору. Виділено основні групи чинників, що ускладнюють реалізацію вітчизняного науково-технічного потенціалу. Проаналізовано основні показники інноваційної та винахідницької активності у вітчизняній промисловості як підґрунтя розвитку високотехнологічного виробництва. Виділено галузі вітчизняної промисловості, що зберегли порівняно високий науково-технічний та інноваційний потенціал, а також основних вітчизняних виробників високотехнологічної продукції.Item Напрями удосконалення інформаційного забезпечення проектних офісів в умовах поширення адаптаційних методологій проектного менеджменту(Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Новаківський, І. І.; Демків, Я. В.; Novakivskyi, I.; Demkiv, Ya.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityРозглянуто питання ефективного управління проектним середовищем в умовах глобалізації та конвергенції інформаційних технологій. На предметному рівні розкрито сутність адаптації та необхідність застосування цього принципу в сучасних умовах. Розкрито сутність вузького та широкого розуміння адаптації управління проектами. Обґрунтовано доцільність удосконалення інструментарію проектного офісу, що формуватиме ефективне проектне середовище. Показано, що сфера прикладних проблем згодом лише ускладнюється. Визначено перспективи застосування економіко-математичних методів для аналізу слабкоструктурованих та неформалізованих завдань управління проектами. Проаналізовано тенденції розвитку інформаційного забезпечення проектних офісів, визначено основні чинники його розвитку. Розроблено модель оцінювання інформаційного забезпечення проектного офісу з урахуванням об’єктивних і суб’єктивних чинників.Item Implementation of anti-crises investment strategies: machine-building case(Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Блинда, Ю. О.; Прокопишин-Рашкевич, Л. М.; Демків, Я. В.; Васелевскі, М.; Blynda, Y. O.; Prokopyshyn-Rashkevych, L. M.; Demkiv, Y. V.; Wasilewski, M.; Національний університет “Львівська політехніка”; Суспільна Академія наук, м. Лодзь; Lviv Polytechnic National University; Social Academy of Sciences, LodzУ статті досліджено важливу складову забезпечення стабільної діяльності підприємства, а саме розроблення інвестиційних стратегій. Проаналізовано вплив інвестиційних рішень на рівень конкурентоспроможності підприємства. Зазначено, що конкурентоспроможність підприємств вимагає регулярного технічного і технологічного переозброєння і вдалих інвестиційних стратегій. Враховуючи динаміку сучасного економічного розвитку, автори розглядають такі варіанти інвестиційних стратегій: орієнтація на стратегію домінантного фактора, поліфакторну стратегію і стратегію балансування. Автори виокремили ключові показники, які впливають на індекс профілактики банкрутства. Наявність декількох ключових показників вимагає вибору інвестиційної стратегії, здатної забезпечити їх оптимальне поєднання. Результатом проведеного дослідження є модель, що визначає вибір певної інвестиційної стратегії відповідно до поточного стану зазначених ключових показників.Item Розвиток компетентностей менеджера завдяки застосуванню коучингу в організаціях(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Прокопишин-Рашкевич, Л. М.; Демків, Я. В.; Блинда, Ю. Д.; Prokopyshyn-Rashkevych, L.; Demkiv, Y.; Blynda, Y.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityРозглянуто різні підходи до трактування коучингу як стратегічного ресурсу підприємства. Визначено, що коучинг є основним інструментом особистісного та професійного розвитку, який спроможний забезпечити менеджерів знаннями та навичками як надихати своїх підлеглих на нові ініціативи. Обґрунтовано застосування зовнішнього коучингу, який сприяє розвитку компетентностей менеджера, його лідерських позицій, а також породжує внутрішній коучинг у компанії, який повинен спрямовуватись на команду працівників, на розвиток їхнього потенціалу та ефективного використання на благо організації.Item Проблеми та перспективи розвитку вітчизняних високотехнологічних виробництв у машинобудуванні(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Демків, Я. В.Виокремлено основні перешкоди діяльності вітчизняних підприємств на ринку високотехнологічних товарів. Розглянуто чинники, що перешкоджають розвитку високотехнологічних виробництв у вітчизняному машинобудуванні. За результатами опитування виділено особливості діяльності та типи вітчизняних підприємств виробників високотехнологічних товарів у машинобудувані. Проаналізовано перспективи розвитку високотехнологічних виробництв у вітчизняному машинобудівному секторі. The main factors that hinder the development of high-tech production in the domestic machine-building sector are described. The special features and types of the national manufacturers of high-tech goods in machine-building sector are highlighted according to the results of the survey. The prospects of high-tech industries in the domestic machine-building sector are analyzed.Item Методичні підходи до проведення досліджень споживчих потреб на ринках високотехнологічних товарів(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Демків, Я. В.Проаналізовано, як вітчизняні підприємства використовують методи дослідження споживчих потреб під час розроблення нових високотехнологічних товарів. Розглянуто сучасні методи ринкових досліджень, зорієнтовані переважно на розуміння потреб споживача через його взаємодію зі світом. Розроблено порядок вибору методу ведення маркетингового дослідження споживчих потреб на ринку високотехнологічних товарів залежно від низки чинників. The use of research methods of consumer needs by domestic enterprises in the process of new high technological products development is analysed. The modern methods of market researches, orientated mainly on understanding consumer needs through his co-operating with the world, but not through their direct putting them into words, are considered. The order of choice of consumer needs marketing research method for high-technological products’ market is developed.Item Формування конкурентної стратегії на ринках високотехнологічних товарів(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Демків, Я. В.Виокремлено особливості реалізації розроблення стратегії, які потрібно враховувати під час формування комплексної конкурентної стратегії з метою адаптації підприємств до умов динамічного ринку високотехнологічних товарів. Окреслено основні конкурентні переваги, що забезпечують посилення конкурентного становища підприємства на ринку високотехнологічних товарів. Відзначено доцільність застосування гібридних конкурентних стратегій у високотехнологічних галузях. The special features of competitive strategy development realization process to be taken into account with the purpose of adaptation of enterprises to the terms of dynamic market of high-tech commodities are marked out. Basic competitive advantages which provide strengthening of competition position of enterprise at the market of hi-tech commodities are outlined. The expedience of application of hybrid competitive strategies in hi-tech industries is underlined.