Проблеми економіки та управління
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2126
Browse
19 results
Search Results
Item Сучасний стан та перспективи розвитку молочної галузі України(Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Гладій, М. Р.; Просович, О. П.; Hladiy, M. R.; Prosovych, O. P.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityДосліджено сучасний стан та тенденції розвитку молочної галузі України. Проаналізовано основні виробничі показники молочного скотарства за останні тридцять років. Досліджено територіальні аспекти розвитку молочного бізнесу, динаміку закупівельних цін на молоко, а також особливості експортно-імпортної торгівлі молочною продукцією. На підставі результатів аналізу виділено основні чинники, які здійснюють найвагоміший вплив на сучасний стан молочної галузі. Розглянуто напрями вкладення інвестиційних ресурсів у молочному бізнесі та можливі результати інвестування. Запропоновано заходи для активізації зростання вітчизняного молочного ринку на макро- та мікрорівні. Зроблено висновок, що запровадження дієвого механізму реалізації пропонованих стратегічних заходів за умови державної підтримки та збільшення фінансування стане рушійною силою прискореного розвитку молочної галузіItem Аналіз технологічних інновацій промислових підприємств України(Видавництво Львівської політехніки, 2010-02-23) Просович, О. П.; Національний університет “Львівська політехніка”Розкрито особливості впровадження технологічних інновацій на промислових підприємствах України. Досліджено суть поняття “технологічна інновація”. Проаналізовано види прогресивних промислових технологій та методів їх впровадження підприємствами.Item Інституційне середовище як важлива передумова розвитку рекреаційно-туристичної сфери(Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Петрович, Й. М.; Бондаренко, Ю. Г.; Просович, О. П.; Petrovych, Y.; Bondarenko, Yu.; Prosovych, O.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityУ статті розкрито суть та структуру інституційного середовища. Виділено формальні і неформальні інститути та висвітлено їхню роль. Значну увагу приділено питанням державного регулювання рекреаційної сфери в низці зарубіжних країн. Проаналізовано нормативно-правові акти, які регламентують рекреаційну сферу в Україні. Визначено вплив інституційного середовища на формування і діяльність рекреаційнотуристичної сфери в Україні. Виявлено необхідність узгодження деяких понять рекреаційної сфери законодавчо, розроблення національних стандартів надання рекреаційно-туристичних послуг, узгодження їх з міжнародними стандартами. Запропоновано заходи для покращення інституційного середовища держави з метою підвищення конкурентоспроможності національного рекреаційно-туристичного продукту-послуги.Item Регулювання формування інвестиційних ресурсів підприємства(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Просович, О. П.; Національний університет “Львівська політехніка”Розглянуто економічну форму впливу держави на інвестиційну діяльність підприємства. Проаналізовано негативні моменти державного регулювання інвестиційної діяльності та пропонуються напрямки збільшення джерел формування інвестиційних ресурсів підприємства. ТЬе economical form of state influence on enterprise’s investment асйуіїу is considered in the article. The negative aspects of state regulating of investment агітуНу are determined and the means for increasing of sources of the enterprise’s investment resources forming are presented.Item Маркетплейс як дієвий інструмент цифрового маркетингу(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Просович, О. П.; Боцман, Ю. С.; Prosovych, O.; Botsman, Y.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityДосліджено актуальність використання сучасних інструментів цифрового маркетингу, а саме: маркетплейсу. Дано характеристику поняттю “маркетплейс”, виділено його типи, основні особливості і переваги застосування. Висвітлення його основних переваг, недоліків та особливостей застосування для розвитку електронного бізнесу. Для цього доцільно оцінити сучасний стан розвитку інтернет-платформ на вітчизняному ринку та визначити їх можливості у перспективі. Маркетплейс є типом веб-платформи електронної комерції, яка допомагає продавцям та потенційним покупцям знаходити один одного в Інтернеті, а потім взаємодіяти. Така модель однаково актуальна і для продавців товарів, і для тих, хто пропонує послуги. Наведено класифікацію лідерів цифрового маркетингу на вітчизняному ринку за чотирма категоріями: інтернетмагазини, прайс-агрегатори, маркетплейси і класифайди. Маркетплейс створюється для великої кількості постачальників і споживачів. Учасники можуть взаємодіяти на рівних (коли обидві сторони – приватні особи або представники бізнесу). Оцінено сучасний стан та перспективи розвитку маркетплейсу та його лідерів в Україні. Маркетплейс – двостороння торгова площадка, що в рази ускладнює аналітику, тому потрібно розуміти, які показники вважати для сегмента продавців, а які для користувачів, крім того, постійно врівноважувати між собою попит і пропозицію.Item Ідентифікація та оцінка кредитного ризику комерційних банків(Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Просович, О. П.; Процак, К. В.; Prosovych, O.; Protsak, K.; Національний університет «Львівська політехніка»; Lviv Polytechnic National UniversityУ статті розкрито суть та види кредитних ризиків комерційних банків. Висвітлено основні чинники кредитного ризику за видами кредитних ризиків. Проаналізовано динаміку нормативів кредитних ризиків банківської системи України за останнє десятиліття. Проведено оцінку кредитних ризиків банківської системи України за новою методикою НБУ. Визначено основні чинники гальмування кредитної активності комерційних банків запропоновано заходи для покращення кредитної активності та якості кредитного портфелю банків.Item Понятійний апарат економіки інвестицій в Україні(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Просович, О. П.Дано характеристику основним поняттям, які пов’язані з проведенням інвестиційної діяльності та використовуються у вітчизняній практиці. Запропоновано класифікацію інвестицій за певними ознаками. The basic conceptions whfch аге соnnected with the accomplishment оf investment activiti and used in domestic practice are characterised. The classification of investment is proposed by certain signs.Item Інноваційна політика підприємств в сучасних умовах господарювання(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2006) Просович, О. П.; Мірошник, Р. О.Обґрунтовано необхідність інноваційної політики на підприємстві. Проаналізовано поняття “інноваційна політика”. Визначено основні передумови посилення ролі інноваційної діяльності на підприємстві. Зосереджено увагу на розробленні та впровадженні інноваційної стратегії. Наведено ознаки технологічно ефективного підприємства. Подано рекомендації щодо інноваційної політики на підприємстві. The authors motivate the necessity of pursuing an innovative policy on an enterprise. It is analysed "innovative politics". Main pre-conditions of strengthening of role of innovative activity are definite on an enterprise. Attention is concentrated on development and introduction of innovative strategy. Signs are resulted technologically effective enterprise. The recommendations are given that by pursuing an innovative policy on an enterprise.Item Проблеми активізації інноваційної діяльності організацій(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Мірошник, Р. О.; Просович, О. П.Обґрунтовано необхідність інноваційної діяльності на підприємстві. Визначено основні фактори, що впливають на інноваційну активність організації. Зосереджено увагу на проблемах інвестиційного забезпечення інноваційної діяльності. Приділена увага венчурному бізнесу та питанням розроблення і впровадження інноваційної стратегії організації. Necessity of conducting of innovative activity on an enterprise is grounded. The basic factors which influence on innovative activity of organization are definite. Attention is concentrated on the problems of the investment providing of innovative activity. Attention is spared to venture business and questions of development and introduction of innovative strategy of organization.Item Сучасні проблеми функціонування об’єднання співвласників багатоквартирних будинків(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Процак, К. В.; Просович, О. П.Проаналізовано особливості діяльності об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ). Представлено статистичні дані щодо чисельності ОСББ за регіонами та в Україні загалом. Досліджено проблеми, з якими стикаються у своїй діяльності ОСББ, серед яких виокремлено законодавчі, економічні та організаційні. Під час дослідження виявлено, що найсуттєвішою проблемою є небажання мешканців брати на себе відповідальність за участь в утриманні власного житла. Зазначено: якщо мешканці не зможуть самоорганізуватись, то управляти будинком буде управляюча компанія. Наведено причини, через які ОСББ рідко наважуються на кредит. Найсуттєвішими з них є високі відсоткові ставки за кредитами, низька платоспроможність населення України, відсутній на законодавчому рівні механізм відшкодування пільг і субсидій за внесками на повернення кредиту малозабезпеченими мешканцями. Порівняно різні методи управління багатоквартирними будинками згідно з чинним законодавством. Проаналізовано переваги ОСББ порівняно з управителями та управляючими компаніями. Запропоновано розробити чіткіші механізми вирішення проблем утримання багатоквартирного житла, зокрема тих, які б стосувались зношеного та аварійного житлового фонду. The peculiarities of condominiums are analyzed in the article. The statistics on the number of condominiums in the regions and in Ukraine as a whole are presented. The problems in activity of condominiums are faced, which are divided into legal, economic and organizational. The study found that the unwillingness of residents to take responsibility for their participation in the maintenance of their own homes is the salient problem. It is indicated if the residents will not be able to organize themselves, the building management will carry out the management company. The reasons why condominiums rarely dare to credit are presented. The high interest rates on loans, low solvency of the population of Ukraine, there is no legislative mechanism for reimbursement of benefits and subsidies for contributions for repayment low-income residents are the most significant of these. Comparison of different methods of management of apartment buildings under the law is made. Advantages of condominiums to stewards and management companies are compared. A clearer mechanism for solve problems of maintenance of multi-housing, including worn and emergency housing is proposed to do.