Проблеми економіки та управління

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2126

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 17
  • Thumbnail Image
    Item
    Changing the paradigm of the innovation process on the basis of interaction
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-10) Лісовська, Л. С.; Юринець, О. В.; Шеремета, Б. О.; Lisovska, L.; Yurynets, O.; Sheremeta, B.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Досліджено термінологію теоретичної інноватики та уточнено зміст поняття інноваційного процесу. Автори дослідили зміст поняття інноваційної діяльності та інноваційного процесу у законодавстві України та наукових працях вітчизняних та зарубіжних вчених, виявили значні суперечності між ними та невідповідність сучасним реаліям. На підставі аналізування і виконаних досліджень автори запропонували власне вузьке та розширене трактування інноваційного процесу на засадах пріоритетності складової взаємодії. Інноваційні процеси можна здійснювати за різними моделями, яких у сучасній теорії інноватики нараховують сім: лінійна (технологічного поштовху), лінійна (ринкового витягування), лінійна із зворотними зв’язками взаємодії, інтегрована, мережева; модель відкритих інновацій; модель розширених інноваційних мереж. Автори дослідили еволюцію цих моделей, виділили ключові характеристики їх здійснення, переваги та недоліки реалізації. Авторами зроблено висновок, що підходи до розуміння та вимог до інноваційного процесу змінюються залежно від динаміки факторів ринку, економічного оточення суб’єктів інновацій: змінюються завдання, цілі, коло учасників. Тому ефективність інноваційного процесу визначається показниками налагодження взаємодії між етапами та учасниками інновацій, переважно інформаційною ефективністю процесу, показниками налагодження комунікацій через інноваційну мережу.
  • Thumbnail Image
    Item
    Обґрунтування коефіцієнтів обміну акцій акціонерних товариств під час їх реорганізації шляхом злиття
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010-02-23) Катаєв, А. В.; Дубодєлова, А. В.; Юринець, О. В.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Розглянуто питання розрахунку коефіцієнтів обміну акцій під час реорганізації акціонерних товариств шляхом злиття на основі різних показників, які характеризують результативність діяльності товариства, та проаналізовано основні проблемні моменти, які мають бути враховані під час здійснення цих розрахунків та практичному застосуванні отриманих результатів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Аналізування інноваційної діяльності підприємств цементної галузі України: становище і проблеми
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010-02-23) Юринець, О. В.; Федорів, М. М.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Розглянуто рівень інноваційної активності галузі виробництва цементу та інших будівельних матеріалів, досліджено основні проблеми підприємств цементної галузі та напрями її модернізації. Особливу увагу у статті приділено питанню енергоефективності сфери виробництва цементу та дослідженню використовуваних заводами на сьогодні технологій та палива. Визначено найважливіші перешкоди на шляху до реалізації ключових інноваційних проектів, сформульовано рекомендації щодо фінансування цих проектів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Методика визначення та аналіз інтегрального показника конкурентоспроможності кондитерських виробів
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Дубодєлова, А. В.; Юринець, О. В.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Запропоновано систему показників і методику визначення інтегрального показника конкурентоспроможності кондитерських виробів. Апробовано методику та проаналізовано рівень конкурентоспроможності чорного шоколаду фірми “Світоч”. A system of indexes and technique of an evaluation of an integrated index of confectionery workpieces competitiveness it is offered. Is approbation of a technique and analysis of a level of to black chocolate competitiveness of the "Switoch" corporation conducted.
  • Thumbnail Image
    Item
    Оцінювання рівня конкурентоспроможності підприємства в системі його стратегічного управління
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2006) Лісовська, Л. С.; Юринець, О. В.
    Наведено методичний підхід до оцінювання рівня конкурентоспроможності підприємства, який ґрунтується на використанні якісних та кількісних показників портфеля стратегічних напрямів діяльності підприємства. Достовірність та об’єктивність результатів оцінювання обумовлюють ефективність розроблення та реалізації конкурентної стратегії підприємства. In clause the methodical approach to estimation of a level of competitiveness of the enterprise is submitted which is based on use of qualitative and quantitative parameters of a portofolio of strategic directions of activity of the enterprise. Reliability and objectivity of results to estimation cause efficiency of development and realization of competitive strategy of the enterprise.
  • Thumbnail Image
    Item
    Використання SPACE-методики під час прийняття стратегічних рішень на підприємстві
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Дубодєлова, А. В.; Юринець, О. В.
    Викладено зміст і методологію SPACE-аналізу як інструменту стратегічного маркетингу підприємства, що функціонує у ринковій економіці. Подано рекомендації щодо його застосування в процесі прийняття управлінських рішень на вітчизняному підприємстві. Maintenance and methodology of the SPACE-analysis is expounded as the instrument of the strategic marketing of enterprise, that functions in the market economy. Recommendations in relation to its application in the process of administrative decision's making on a domestic enterprise are given.
  • Thumbnail Image
    Item
    Тенденції та перспективи розвитку автомобілебудівної галузі України у післякризовий період
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Юринець, О. В.; Марущак, О. Я.
    Проведено аналіз динаміки автомобілебудівної галузі України та світових тенденцій розвитку автомобільного виробництва. Встановлена залежність між макроекономічними показниками зовнішньої торгівлі, платоспроможністю споживачів та рівнем цін виробників автомобілів. Визначено найвагоміші чинники, які впливають на попит споживачів та встановлено причинно-наслідкові зв’язки для перспективного прогнозування динаміки розвитку галузі. Структура дослідження включає порівняльний аналіз динаміки обсягів виробництва легкових автомобілів серед різних держав, експортно-імпортні відносини України з іншими державами, аналіз показників вітчизняних виробників автомобілів,платоспроможності споживачів, що включають зарплату населення та кредитні ресурси. Визначено алгоритм залежності макроекономічних показників автомобілебудівної галузі, що дає змогу формулювати прогнози та припущення. Проведено порівняльний аналіз найбільших автомобілебудівних підприємств України та їх асортименту продукції. Обґрунтована необхідність подальших досліджень у сфері товарної, цінової, комунікаційної та збутової маркетингової політики автомобілевиробників з метою забезпечення конкурентоспроможності їх продукції. The article analyzes the dynamics of the automotive industry development in Ukraine as well as global trends in automotive manufacturing. The relationship between macroeconomic indicators of foreign trade, the consumer purchasing power and producer prices on automobiles has been identified. The objective of the investigation was to identify the most significant factors affecting consumer demand in the field, and to establish causal relationships enabling long-term forecasting in the industry. The research includes a comparative analysis of the automobile manufacturing dynamics in different countries, export-import relations of Ukraine with its partner countries, analysis of the consumer purchasing power, including both consumer wages and credit resources. As a result of the studies conducted, there was built an algorithm predicting trends in the automotive industry following changes in macroeconomic indicators. A comparative analysis of the largest automotive companies in Ukraine, their activities and product range has been made. The need for further research concerning product, pricing, marketing communications and sales policies of automakers to ensure competitiveness of their products has been justified.
  • Thumbnail Image
    Item
    Сучасні підходи до оцінювання конкурентоспроможності товарів промислового підприємства
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2005) Дубодєлова, А. В.; Юринець, О. В.
    Проаналізовано сучасні підходи, розроблено класифікацію методів оцінювання конкурентоспроможності товарів і визначено сфери їхнього застосування на промислових підприємствах. The modern approaches are analysed, the classification of methods estimations of competitiveness of the goods is developed and the spheres of their application at the industrial enterprises are determined.
  • Thumbnail Image
    Item
    Аналіз впливу національного менталітету на формування організаційної культури
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010) Юринець, О. В.; Федорів, М. М.
    Визначено проблеми, пов’язані з впровадженням організаційної культури на вітчизняних та іноземних підприємствах, здійснено дослідження впливу національного менталітету (організаційної культури) на її формування та виокремлено передумови стимулювання інноваційної активності в межах мультинаціонального колективу працівників. Проаналізовано національні відмінності українців та представників інших країн, звідки в Україну поступає значний обсяг інвестицій, а разом з ними й свої підходи до управління. In the article problems, related to introduction of organizational culture on ukrainian and foreign enterprises are determined, research of influence of national mentality is carried out on its (organizational culture) forming and pre-conditions to stimulate worker’s of different nationalitie innovative activity are determined. The analysis of national differences of Ukrainians and representatives of other countries, from where the investments enters to Ukraine, and also a management occupies an important place in the article.
  • Thumbnail Image
    Item
    Конкурентна стратегія на засадах нового маркетингу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Юринець, О. В.; Марущак, О. Я.
    На основі актуальної концепції прогнозування тенденцій на ринку Trend-Watching та основних аспектів стратегії “блакитних океанів” розглянуто реальні приклади використання “антиідей” у закладах сфери обслуговування в Україні. Сформульовані основні принципи, які забезпечують успішність стратегії “блакитних океанів” на прикладі мережі українських ресторанів “ФЕСТ. Сформульовано рекомендації щодо доцільності використання цієї стратегії. The article is based on current concepts of forecasting market trends, which is called Trend-Watching and also on fundamental aspects of the “blue oceans” strategy analyzed real examples of “anti ideas” in the service sector establishments in Ukraine. The main principles that ensure successes of the “blue ocean” strategy were formulated in the article. Object of research is Ukrainian Restaurant chain – “Fest”. Recommendations on the feasibility of using this strategy were formulated in the article.