Проблеми економіки та управління
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2126
Browse
Search Results
Item Improving receivables management of the enterprise in the context of new challenging market conditions(Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-10) Гавран, В. Я.; Данилків, Х. П.; Гавран, М. І.; Havran, V. Ya.; Danylkiv, Kh. P.; Havran, M. I.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityПроаналізовано способи та засоби удосконалення управління дебіторською заборгованістю на підприємствах. В складних ринкових умовах та нових викликів формування ефективної системи управління дебіторською заборгованістю безпосередньо впливає на стабільну та ефективну діяльність підприємства. Обґрунтовано доцільність застосування не лише кількісного, але й якісного аналізу показників оцінки поточного стану дебіторської заборгованості з метою покращення фінансового стану і рівня платоспроможності підприємства. Запропоновано послідовність процесу аналізу дебіторської заборгованості, який складається із сукупності завдань та методів їх вирішення, згрупованих у п’ять етапів. Застосовуючи якісний метод АВС- та XYZ-аналізу, проведено групування послуг та товарів, за якими виникає дебіторська заборгованість ТОВ «Комунпостач» відповідно до основних клієнтів. Представлено матрицю об’єднаних результатів АВС- та XYZ-аналізу, де виокремлено дев’ять груп дебіторів, кожна з яких потребує розроблення своєї технології управління за показниками частки дебіторської заборгованості в загальній її сумі на підприємстві, а також точності прогнозування її динаміки. Результатом проведеного дослідження стало визначення основних заходів для ефективного управління дебіторською заборгованістю підприємства, серед яких виокремлено: рейтингування кредитоспроможності клієнтів; визначення критеріїв та особливостей надання товарного кредиту, а також видів продукції чи запропонованих послуг, за якими найбільш імовірне виникнення заборгованості; планування заходів щодо оптимізації дебіторської заборгованості; встановлення взаємозалежності системи мотивації персоналу із розміром дебіторської заборгованості, а також досягнутими результатами; запровадження сучасних методів управління дебіторською заборгованістю, серед яких факторинг, страхування фінансових ризиків, використання оплати векселями тощо.