Проблеми економіки та управління
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2126
Browse
Search Results
Item Priorities of improving the competitiveness of higher education in regional development management (case of Ukraine)(Видавництво Львівської політехніки) Гринькевич, О. С.; Сорочак, О. З.; Hrynkevych, O.; Sorochak, O.; Львівський національний університет імені Івана Франка; Національний університет “Львівська політехніка”; Ivan Franko National University of Lviv; Lviv Polytechnic National UniversityМета статті – перевірити гіпотезу про істотність відмінностей у показниках розвитку регіональних систем вищої освіти в Україні та обґрунтувати пріоритетні напрями підвищення їх конкурентоспроможності за критеріями якості, соціальної відповідальності та економічної ефективності. Автори обґрунтовують концептуальну модель для аналізу конкурентоспроможності системи вищої освіти за критеріями якості, економічної відповідальності та економічної ефективності, визначають перелік відповідних показників для їх вимірювання, а також пропонують результати аналізу систем вищої освіти в 25 регіонах України. Для дослідження використано основні положення теорій людського, соціального, інтелектуального капіталу, теорії стейкхолдерів, міждисциплінарний підхід, методи і показники статистичного аналізу. Результати дослідження підтвердили гіпотезу про значні дисбаланси в розвитку регіональних систем вищої освіти в Україні, зокрема за такими показниками, як співвідношення абітурієнтів ЗВО та випускників середніх шкіл, які беруть участь у зовнішньому незалежному тестуванні в цьому регіоні, частка студентів, які навчаються за рахунок коштів місцевих бюджетів, кількість українських ЗВО у міжнародних рейтингах університетів. Зазначені дисбаланси спричиняють істотні стратегічні втрати людського та інтелектуального капіталу регіонів України, позначаються на їхньому інноваційному розвитку. Практична значущість отриманих результатів полягає у тому, що запропоновано пріоритетні напрями підвищення конкурентоспроможності вищої освіти в регіонах України, які можуть бути використані для досягнення стратегічних цілей регіонального розвитку в частині реалізації інтелектуального потенціалу та підвищення конкурентоспроможності економіки.Item Особливості державного регулювання ІТ-сфери у вітчизняній економіці(Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-10) Кундицький, О. О.; Сенишин, О. С.; Kundytskyj, O.; Senyshyn, O.; Львівський національний університет ім. Івана Франка; Ivan Franko National University of LvivПоказано роль, значення і особливості ІT–сфери в сучасній ринковій економіці. Автори намагаються з’ясувати основні причини зростання галузі, а також виявити ті проблеми, які все ще гальмують її розвиток. Виокремлено проблеми, які призводять до сповільненого розвитку ІТ-сфери: несприятливий бізнес-клімат; применшення важливості галузі IT; відсутність якісної профільної освіти – українські вищі навчальні заклади все ще працюють за застарілою програмою викладання, тоді як працедавці вимагають від спеціалістів новітніх знань і навичок; нестача кваліфікованих кадрів тощо. Щодо перспектив подальшого вдосконалення державного регулювання ІТ-галузі, автором наголошено на сприйнятті пропозиції уряду щодо ініціювання створення Фонду IT–Creative. Основною метою діяльності фонду має стати розвиток і вдосконалення професійних навичок працівників галузі, що дасть змогу надалі забезпечити кадрами ІТ-галузь. Також визнано і безпосередню співпрацю між університетами та ІТ-компаніями як напрям державного регулювання в ІТ-галузі. Основним завданням уряду визначено розроблення чітких і зрозумілих правил гри щодо оподаткування в ІТ-галузі. Запро- поновано зменшити суму оподатковуваного прибутку встановленням процентного співвідношення від суми прибутку на витрати, пов’язані із підготовкою спеціалістів. Крім того, це додаткова вигода для університетів, які за нестачі бюджетного фінансування отримають нове джерело надходження коштів.