Проблеми економіки та управління
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2126
Browse
5 results
Search Results
Item Процеси капіталізації корпорацій та їх відображення у звітності(Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Яремко, І. Й.; Лемішовська, О. С.; Yaremko, I.; Lemishovska, O.; Національний університет «Львівська політехніка»; Lviv Politechnic National UniversityРозглянуто зміст вартісних критеріїв в управлінні процесами капіталізації корпорацій, зміст формалізованих у фінансовій звітності показників, їхню вартісну спрямованість та розкрито характеристику показників й індикаторів у системах і моделях створеної вартості підприємством. Окреслено можливості інтеграції інстру- ментарію вимірювання вартісних параметрів і традиційних показників фінансової (корпоративної) звітності.Item Засади формування інформаційного простору структурних бізнес-оболонок(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Новаківський, І. І.Проаналізовано розвиток корпоративних організаційних структур в інформаційну епоху. За умов глобалізації, швидких технологічних змін та диверсифікації ринкових зв’язків відбувається якісне перетворення традиційної корпоративної організаційної моделі, яка ґрунтується на вертикальній інтеграції та ієрархічному управлінні. Створюючи розгалужену мережу зв’язків, великі корпорації прагнуть посилювати свій вплив і контроль над малим і середнім бізнесом, не знижуючи його ефективності. Адже саме малий і середній бізнес є життєздатнішим, насамперед у сферах впровадження гнучкої спеціалізації та інновацій. Перетворення відбуваються за допомогою формування гетерархічних глобалізованих мереж зв’язків між великими корпоративними структурами, їх дочірніми підприємствами, філіями, середнім та малим бізнесом. Такі нові форми структурних бізнес-оболонок охоплює сукупність господарюючих суб’єктів з різним рівнем підпорядкованості, а також системи взаємозв’язків цих суб’єктів між собою і з корпоративним центром. Партнерство в мережі являє собою усвідомлену мету, в межах якої учасники повинні узгодити і прийняти рівень відкритості, взаємозалежності і пропорційної інтенсивності участі.В основу кожної структурної бізнес-оболонки покладено формування інформаційного простору, спрямованого на забезпечення збалансованості взаємодії учасників мережі. Така взаємодія учасників структурної бізнес-оболонки підпорядковується чітким правилам, якими передбачено дорадче втручання віртуального координатора розгорнутого корпоративного інформаційного простору. Міра балансування визначається розвиненістю інформаційного простору для урівноваження полярних інтересів учасників у площинах капіталу, трудових ресурсів і ринку. Матеріальною базою інформаційного простору є корпоративна інформаційна інфраструктура, яка формується зусиллями учасників структурної бізнес-оболонки. Представлено принципи та вимоги до формування інформаційної інфраструктури та наведено очікувані переваги від організації структурних бізнес-оболонок, що задовольняють вимоги сучасного підприємництва. In conditions of globalization, rapid technological changes and diversification of market relations, a traditional corporate organizational model based on vertical integration and hierarchical management is undergoing quality transformations. Creating the ramified network of connections, large corporations are trying to increase their influence and control over small and medium businesses, though without reducing their efficiency. In fact, it is just small and medium businesses that are most viable, particularly, in the fields involved in flexible specialization and innovations. Transformations occur through forming the heterarchical globalized networks of connections between large corporate structures, their subsidiaries, affiliations, medium and small businesses. Such structural business-shells embrace a complex of economic entities with Lviv Polytechnic National University Institutional Repository http://ena.lp.edu.ua 54 different levels of subordination as well as networks of interconnections of these entities among themselves and with a corporate center. Partnership in the network is a conscious goal, within the framework of which participants must co-ordinate and accept certain level of openness, interdependence and proportional intensity of participation. Every structural business-shell forms the information space ensuring balanced cooperation among network participants. Such cooperation is guided by strict rules which foresee consultative intervention of the virtual co-ordinator from the corporate information space. The measure of balancing is determined by the level of the information space development used for balancing conflicting interests of participants concerning capital, labour and market. The material base of the information space is a corporate information infrastructure formed by the structural business-shell participants. The article also presents principles and requirements to the information infrastructure formation and the expected advantages of creating structural business-shells that meet the demands of modern enterprises.Item Загальні принципи організації взаємовідносин групи дочірніх авіакомпаній та інших підприємств в рамках корпорації(Видавництво Львівської політехніки, 2010) Литвиненко, С. Л.Розглянуто теоретичні та методологічні засади організації взаємовідносин у межах підприємств корпоративного типу та встановлено проблеми, які вивчені недостатньо. Розроблено загальні принципи організації взаємовідносин групи дочірніх авіакомпаній та інших підприємств у межах корпорації на основі аналізу існуючих наукових здобутків, що дасть змогу підвищити загальну конкурентоспроможність підприємства на глобальних світових ринках. Theoretical and methodological foundations of organization of relationships within the corporate enterprises were considered and the problems, researched insufficiently, were revealed. General principles of organization of relationships between groups of affiliated airlines and other enterprises within the corporation, based on the analysis of current scientific achievements, allowing increasing of overall competitiveness of enterprise on the global world markets, have been developed.Item Інституціональні зміни конкурентного середовища корпорацій(Видавництво Львівської політехніки, 2010) Радєва, М. М.Визначено напрями інституціональних змін конкурентного середовища корпорації, найважливішими з яких є глобалізація, інноваційні процеси та зміни в теоретичних підходах до співвідношення конкуренції/монополії. Обґрунтовано, що основним засобом підвищення ефективності національного господарства може стати відновлення високого рівня концентрації виробництва на основі виваженого антимонопольного регулювання. Major directions of institutional changes of competition environment of corporation were elected in the article. It is globalization, innovative processes, positive changes in the looks of scientists to the role of monopoly. High level of concentration of production on the basis of the carefully thought out antimonopoly management can become the basic mean of increase of efficiency of national economy.Item Застосування проектних організаційних структур на корпоративних підприємствах(Видавництво Львівської політехніки, 2010) Свірідова, С. С.; Садовець, Г. Л.організаційних структур корпорацій. Обґрунтовано можливості застосування органічних організаційних структур та специфічних підходів щодо їх формування. Розглянуто різновиди проектних організаційних структур управління, їх характеристики, умови застосування, переваги та недоліки. Надано рекомендації щодо використання проектних структур або їх елементів на вітчизняних корпораціях. The urgency of the project-management on Ukrainian corporations is proved. The analysis of organizational structures of corporations is carried out. The application possibilities of organic organizational structures and specific approaches on their formation are grounded. The types of the project organizational management structures, their characteristics, conditions of application, advantages and disadvantages are considered. The recommendations about the usage of project structures or their elements on our country’s corporations are made.