Кваліфікаційні роботи студентів
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/61740
Browse
Item Мотивація діяльності працівників соціальних служб: теоретичні та практичні аспекти(Національний університет "Львівська політехніка", 2023) Хмелинська, Людмила Володимирівна; Khmelynska, Liudmyla Volodymyrivna; Школяр, Мар'яна Володимирівна; Національний університет "Львівська політехніка"У сучасних умовах в Україні, де є соціально-економічні виклики, розуміння та поліпшення мотивації працівників соціальних служб є критично важливим. Це покращує надання соціальних послуг і сприяє соціальному добробуту. Мотивація працівників впливає на продуктивність і ефективність виконання соціальних програм. Вивчення мотивації в соціальній сфері важливе для адаптації до змін у суспільстві. Розгляд економічних умов, законодавчих змін та суспільних настроїв є ключовим для формування ефективних стратегій мотивації. Дослідження мотивації працівників соціальних служб є важливим для розвитку сучасних соціальних політик і стратегій. Виходячи із дослідницького запитання: «Які чинники впливають на мотивацію працівників соціальних служб, і які стратегії можуть підняти її ефективність?», ми сформували тему магістерського дослідження: «Мотивація працівників соціальних служб: теоретичні та практичні аспекти». Мета кваліфікаційного дослідження полягає у комплексному аналізі мотивації працівників соціальних служб в сучасних умовах та розробці ефективних стратегій її стимулювання з метою підвищення продуктивності та якості наданих соціальних послуг. Згідно із положенням мети магістерської роботи ми сформували завдання роботи: розглянути сутність, зміст та значення мотивації діяльності працівників соціальної сфери; описати актуальні проблеми мотивації діяльності працівників соціальної сфери в сучасних умовах; проаналізувати показники діяльності Відділу соціального захисту м. Миколаєва Львівської області; визначити специфіку формування та зміни мотивації діяльності персоналу Відділу соціального захисту м. Миколаєва Львівської області; надати пропозиції з удосконалення стратегії мотивації Відділу соціального захисту м. Миколаєва Львівської області; виявити основні напрямки удосконалення мотивації діяльності працівників соціальних служб та шляхи їх втілення. Об'єктом дослідження у роботі є теоретичні та практичні аспекти формування мотивації працівників соціальних служб в сучасних умовах. Предметом дослідження є особливості управління мотивацією працівників організацій соціальної сфери (на прикладі Відділу соціального захисту м. Миколаєва). У результаті виконання завдань магістерського дослідження було сформовано наступні висновки. У першому розділі дослідження було визначено, що мотивація в соціальній сфері - складний процес, який визначає ефективність роботи через задоволення потреб працівників. Важливими чинниками є не лише фінанси, а й внутрішнє задоволення від роботи, вплив на життя інших та соціальна значущість. У другому розділі зосереджено увагу на аналізі діяльності Відділу соціального захисту населення м. Миколаїв. Було виявлено, що управління мотивацією включає зовнішні (фінансові) та внутрішні (приналежність до команди) стимули, ефективність яких залежить від особливостей організації та потреб персоналу. Керівництво відіграє ключову роль, формуючи атмосферу та встановлюючи стандарти роботи. Дослідження показало, що в сфері мотивації працівників соціальної сфери проблеми включають низьку зарплату та високий стрес. Рекомендується удосконалення системи KPI, розвиток корпоративної культури та впровадження освітніх програм для підвищення продуктивності та задоволеності роботою, створюючи мотивований та ефективний колектив для надання якісних соціальних послуг.Item Соціальна відповідальність у корпоративній культурі установ соціальної сфери(Національний університет "Львівська політехніка", 2023) Монтицький, Олексій Михайлович; Montytskyi, Oleksii Mykhailovych; Ставкова, Софія Георгіївна; Національний університет "Львівська політехніка"На сьогоднішній день вивчення та використання поняття соціальної відповідальності та її впливу на формування корпоративної культури організації стає все більш актуальним. Доведено, що принципи соціальної відповідальності суттєво впливають на якість корпоративної культури організації і, тим самим, безпосередньо впливають на роботу організації, її продуктивність, репутацію тощо. Незважаючи на досить велике число теоретичних досліджень цього феномену, чіткого погляду на особливість впливу соціальної відповідальності на корпоративну культуру організації, а особливо, в установах соціальної сфери та закладах освіти досі не сформовано. Практична актуальність роботи полягає в аналізі проблем менеджменту, що пов’язані з реалізацією загальних завдань впливу соціальної відповідальності на корпоративну культуру організації саме соціальної сфери, а конкретно – освітніх закладів на прикладі Національного університету «Львівська політехніка». Мета магістерської кваліфікаційної роботи - на основі вивчення та аналізу наукової літератури і проведеного емпіричного дослідження з’ясувати чинники впливу соціальної відповідальності на загальний рівень корпоративної культури закладів освіти як об’єктів соціальної сфери. Розробка практичних рекомендацій щодо формування системи корпоративної соціальної відповідальності навчальними закладами України на прикладі НУ «ЛП». Об’єкт магістерської кваліфікаційної роботи - соціальна відповідальність у складі корпоративної культури закладів освіти як об’єктів соціальної сфери. Предмет дослідження - роль соціальної відповідальності як чинника впливу на корпоративну культуру Національного університету «Львівська політехніка». В першому розділі проведений огляд і аналіз літератури з базових понять, що відносяться до теми роботи, а саме: сутність та функції корпоративної культури, корпоративна соціальна відповідальність, критерії та методи оцінки корпоративної соціальної відповідальності організації в сучасних умовах. У другому розділі більш докладно аналізуються ті проблеми, які безпосередньо відносяться до роботи установ соціальної сфери і, зокрема, до діяльності закладів вищої освіти. Використовуючи поняття і методи дослідження, що проаналізовані в перших двох розділах роботи, в третьому розділі розглядаються соціальні аспекти діяльності Національного університету «Львівська політехніка», здійснюється оцінка рівня соціальної відповідальності Національного університету «Львівська політехніка» у стратегічному управлінні університетом і надаються необхідні рекомендації із покращення практичної діяльності профільних підрозділів.Item Стратегії розвитку корпоративної культури в установах соціальної сфери(Національний університет "Львівська політехніка", 2023) Логвиненко, Владислав Віталійович; Lohvynenko, Vladyslav Vitaliiovych; Мишок, Романа Романівна; Національний університет "Львівська політехніка"На сучасному етапі розвитку управління результативністю діяльності організацій, підприємств та установ великою мірою залежить від рівня розвинутості корпоративного управління та корпоративної культури. Дослідження щодо корпоративної культури в Україні поки що існують на початковій стадії, тому не мають системного характеру. Дана проблема має практичне значення та великий інтерес до неї з боку практиків з управління персоналом, проте масштабних наукових досліджень в з цієї теми в Україні не проводилося. Установа не може існувати без власної корпоративної культури. Якщо вона не створюється свідомо, то породжується в процесі роботи. Залученість співробітників і імідж компанії визначають якою буде корпоративна культура. В сучасних ринкових умовах це важливо, лише клієнтоорієнтовані, відкриті та обізнані установи досягнуть успіху. В останні часи велика увага приділяється цій проблемі для покращення морально-психологічного клімату та конкурентоспроможності підприємств. Корпоративна культура є системою цінностей та способом формування організації. Врахування духовних потреб співробітників є важливим елементом управління трудовими ресурсами та інноваційним потенціалом організації. У працях українських вчених Г. Захарчин, Н. Смолінська розкрито сутність корпоративної культури, розглянуто різні типології та підходи до оцінювання й управління її розвитком. Дослідження корпоративної культури як важливого важеля управління персоналом провів Ю. Красовський. Об’єкт дослідження – корпоративна культура. Предмет дослідження – специфіка корпоративної культури установи соціальної сфери та стратегії її розвитку. Мета дослідження – дослідження різноманітних стратегій розвитку корпоративної культури в установах соціальної сфери з метою розробки рекомендацій для поліпшення якості обслуговування та підвищення задоволеності як працівників, так і клієнтів цих установ. Результати дослідження: У роботі було розглянуто теоретико-методологічні засади формування корпоративної культури. Визначено сутність, значення та вплив корпоративної культури на імідж установи соціальної сфери. Було проведено діагностику корпоративної культури в установах соціальної сфери: вивчено елементи та оцінено тип корпоративної культури. Визначено основні напрямки реалізації потенціалу корпоративної культури в установах соціальної сфери на прикладі Пенсійного фонду та розроблено пропозиції щодо розвитку корпоративної культури.Item Типи корпоративної культури в організаціях соціальної сфери(Національний університет "Львівська політехніка", 2023) Завірюха, Ростислав Володимирович; Zaviriukha, Rostyslav Volodymyrovych; Школяр, Мар'яна Володимирівна; Національний університет "Львівська політехніка"Сучасне суспільство переживає постійні трансформації та еволюційні зміни, що ставить перед організаціями завдання адаптації до нових реалій та досягнення успіху в умовах невизначеності. Один із ключових факторів, що визначає здатність організацій до впорядкування цих змін, є корпоративна культура. Вона виступає не лише як набір цінностей, практик та норм, а й як механізм формування і підтримки ідентичності організації та її співробітників. Метою магістерської кваліфікаційної роботи є аналіз типів корпоративної культури в установах соціальної сфери в контексті їх впливу на ефективність діяльності персоналу. Для досягнення поставленої мети магістерської роботи передбачаються такі завдання: дослідити типи та специфіку функціонування соціальних організацій в системі соціального захисту України; здійснити огляд правових засад діяльності організацій соціальної сфери в Україні; розглянути структурно-функціональні характеристики вітчизняних організацій соціальної сфери; дослідити методологічні підходи до формування та розвитку корпоративної культури в установах соціальної сфери; розглянути типології корпоративної культури та визначити характеристики різних типів культури; з’ясувати можливості корпоративної культури як інструменту управління; представити результати емпіричного дослідження корпоративної культури Львівської філії Львівського обласного центру зайнятості. Об'єкт магістерської кваліфікаційної роботи - корпоративна культура в установах соціальної сфери. Предмет - типи корпоративної культури в установах соціальної сфери як інструмент управління. Під час виконання завдань магістерського дослідження було досягнуто наступних результатів. У першому розділі визначено сутність та досліджено типи організацій соціальної сфери в Україні. З’ясовано структурно-функціональні особливості організацій соціальної сфери у їх різноманітті, залежно від цільового призначення, форм власності тощо. Розглянуто нормативно-правові аспекти діяльності зазначеного типу установ у сфері соціального захисту України. У другому розділі здійснено аналіз ролі корпоративної культури в управлінні установами соціальної сфери в Україні. Розглянуто особливості формування та розвитку корпоративної культури крізь призму різних методологічних підходів, розкрито інструментальні властивості атрибутів корпоративної культури як засобів впливу на організаційну ефективність. У третьому, емпіричному розділі, ми за допомогою таких методів дослідження як: аналіз документів, дослідження корпоративної культури за методикою OCAI та SWOT – аналізу, змогли дослідити наявний тип корпоративної культури Львівської філії Львівського обласного центру зайнятості та відповідно до цього змогли виділити рекомендації, щодо зміни культури. Ці рекомендації спрямовані на формування позитивної та ефективної корпоративної культури, яка відповідає потребам працівників та сприяє досягненню стратегічних цілей Львівського центру зайнятості.