Кваліфікаційні роботи студентів
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/61740
Browse
Search Results
Item Інтелектуальна інформаційна система навчального центру(Національний університет "Львівська політехніка", 2022) Чущак, Ігор Мар'янович; Chushchak, Ihor Marianovych; Верес, Олег Михайлович; Національний університет "Львівська політехніка"Під фразою «функціонування навчального центру», розуміється те, що розроблювана система повинна полегшити взаємодію різного типу користувачів із навчальними/тренінговими центрами задля здобуття нових необхідних навичок. Як відомо, з сьогодення з кожним днем відкривається все нові та нові навчальні центри, які надають свої послуги з вивчення тої чи іншої здібності. В зв’зяку з настанням періоду пандемії, всі такі навчальні центри переносять свої заняття в онлайн режим і власне потреба вирішення такого типу питання виникає все більш і більш часто. В даній роботі проводиться аналітичний огляд літературних джерел, проводиться порівняння відомих засобів виконання, тобто так званих систем-аналогів; здійснюється перевірка на актуальність функціонування такого типу системи. Окрім цього, проводиться побудова дерева цілей, в якому чітко окреслюється загальна мета, а саме – оптимізація всіх процесів навчального центру. Крім того, не менш важливим кроком є опис вимог, який здійснюється в даній роботі за допомогою методології RUP для інтелектуальної інформаційної системи навчального центру. Також відбувається визначення категорії користувачів та побудова узагальненої моделі функціонування системи в навколишньому середовищі. Визначаються її функціональні вимоги до кожної категорії користувачів та відбувається побудова різного типу діаграм за вимогами UML. Проектується та розробляється у середовищі та інструменті проектування Rational Rose діаграма варіантів використання (Use case diagram), діаграма класів (Class diagram), діаграма кооперацій (Collaboration diagram), діаграма послідовності (Sequence diagram), діаграма діяльності (Activity diagram) та діаграма компонентів. Для розробки системи відбувається проведення аналізу можливих методів та програмних засобів для створення та розгортання системи. Обирається найоптимальніші методи для даного випадку, а саме метод синтезу програмного забезпечення та метод використання готових рішень, адже їхнє застосування надасть можливість розробити систему з нуля на необхідних компонентах та надасть можливість інтегрувати вже готову систему з інтелектуальною компонентою. Далі, здійснюється перерахунок можливі варіанти серед інтегрування готових інтелектуальних компонент, та обрано систему чатів з штучним інтелектом, адже це надасть можливість користувачам шукати відповіді на свої запитання не покидаючи системи та полегшити процес навчання для кожного з користувачів. Також одним із важливих факторів, що впливають на розвиток, є користувачі системи, вплив яких розглядається на систему та на її функціонування в цілому. Далі, проводячи підсумок на зібраній інформації та даних результатів – обирається необхідний інфтерфейс для розробки інтелектуальної інформаційної системи. Здійснюється дослідження сучасних методів і засобів розробки веб-сайтів та інформаційних систем, проаналізовується поняття інтелектуальної інформаційної системи, виявляються типи інформаційних систем, сфери застосування та використання інтелектуальних компонент в системах такого роду. Випускна кваліфікаційна робота є науково-практичним дослідженням з питанням розробки інтелектуальної інформаційної системи навчального центру. Метою дослідження кваліфікаційної випускної роботи виступає розроблення інтелектуальної інформаційної системи навчального центру засобами мови програмування Python і фреймворку Django, системи баз даних SQLite та чат-ботом з штучним інтелектом ChatGPT. Об’єкт дослідження – процес спрощення та підвищення якості навчання, котрий теж містить отримання, опрацювання та аналіз усіх необхідних даних для максимального ефективного процесу. Предмет дослідження – методологія, методи та технології розроблення інтелектуальної інформаційної системи навчального центру, які надають можливість максимально ефективно покращити ефективність процесу навчання. До ключових слів належать наступні: інтелектуальна інформаційна система навчального центру, інтелектуальна компонента, веб-сайт, користувач, студент, викладач, навчальний центр, курс, HTML, CSS, Python, Django, SQLite, ChatGPT.