Кваліфікаційні роботи студентів
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/61740
Browse
Search Results
Item Психологічні особливості життєстійкості підлітків в умовах воєнного стану(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Рудь, Галина Любомирівна; Rud, Halyna Liubomyrivna; Лялюк, Галина Миколаївна; Національний університет "Львівська політехніка"У роботі досліджено психологічні особливості життєстійкості підлітків в умовах воєнного стану. Проаналiзовано наукові розвідки проблематики життєстійкості особистості та підлітків, зокрема. Теоретичний аналіз показав, що поняття життєстійкості характеризує психологічну живучість й самоефективність особистості, та є показником її психічного здоров'я. Концепція життєстійкості передусім застосовується для вивчення особливостей процесу подолання складних життєвих обставин. Життєстійкість включає компоненти залученості, контролю й ризику, й відіграє досить важливу роль у процесі подолання стресу підлітками в умовах воєнних дій. Означені вище компоненти відображають внутрішні ресурси й навички, що допомагають підліткам успішно адаптуватися до негативних ситуацій й стресу, розвивати мотивацію й самодисципліну, а також допомагають досягати успіху, незважаючи на труднощі. Емпіричне дослідження показало, що серед підлітків переважають низькі рівні й середні рівні життєстійкості. Кореляційний аналіз виявив обернені зв’язки між психологічним стресом, стресостійкістю та компонентами життєстійкості, такими як контроль і прийняття ризику серед підлітків. Це свідчить про те, що високий рівень стресу та низька стресостійкість знижують здатність до контролю ситуації та зменшують готовність приймати ризики. Копінг-стратегії дистанціювання і прийняття відповідальності мають обернене зв’язок з життєстійкістю і її компонентами. Розглянуто напрямки психологічної підтримки підлітків та розроблено рекомендацiї із метою розвитку життєстійкості пiдлiткiв в умовах воєнного стану.