Кваліфікаційні роботи студентів
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/61740
Browse
Search Results
Item Система моніторингу та оцінки якості надання соціальних послуг, як чинник вдосконалення управлінської діяльності в установах соціальної сфери(Національний університет "Львівська політехніка", 2023) Юр, Юлія Миколаївна; Yur, Yuliia Mykolaivna; Шаповалова, Тетяна Вікторівна; Національний університет "Львівська політехніка"Спостереження за процесом надання соціальних послуг та їх якість стають необхідними складовими для забезпечення ефективного функціонування соціальної сфери. Сучасні виклики та різноманітність потреб громадян вимагають систематичного та комплексного підходу до управління соціальними установами. Система моніторингу і оцінки надання послуг дозволяє не лише виявляти проблеми та недоліки, але і швидко реагувати на них, удосконалювати процеси та підвищувати якість обслуговування. Отже, на сьогодні вже існують певні ґрунтовні розробки українських та зарубіжних дослідників і фахівців-практиків з питань моніторингу та оцінювання соціальних послуг. Проте, оскільки це один із нових управлінських процесів, необхідності створення моніторингу і оцінки якості соціальних послуг привів до реформування системи соціального захисту населення України і залишається актуальним щодо нашого дослідження. Метою дослідження є дослідити вплив системи моніторингу та оцінки якості надання соціальних послуг на управлінські процеси в установах соціальної сфери та запропонувати модель створення такої системи. Об’єктом дослідження є управлінські процеси в установах соціальної сфери. Предмет дослідження – система моніторингу та оцінки якості надання соціальних послуг в установах соціальної сфери. Під час виконання завдань магістерського дослідження було досягнуто наступних результатів. У першому розділі магістерського дослідження в результаті аналізу методологічних засад дослідження системи моніторингу та оцінки якості надання соціальних послуг та її впливу на управлінські процеси нами встановлено, що вчені виявляють великий інтерес до проблематики систем моніторингу та оцінки якості надання соціальних послуг. Аналіз також показав, що існує широкий спектр методологічних підходів для вивчення не лише систем моніторингу, а й їх впливу на управлінські процеси у сфері соціального обслуговування. Зазначено, що, хоча є певні розробки українських та зарубіжних дослідників, системи моніторингу та оцінки якості соціальних послуг залишаються актуальними для реформування системи соціального захисту населення України. Науковий аспект підкреслює важливість врахування різних стейкхолдерів для ефективності систем моніторингу, оскільки розуміння їхніх потреб є критичним (Дукач, 2018). Другий розділ ми присвятили практичним підходам до управління установами соціальної сфери та їх адаптації до вимог системи моніторингу та оцінки якості соціальних послуг і дійшли таких результатів: Проаналізувавши сучасні підходи до створення системи моніторингу і оцінки якості надання соціальних послуг в установах соціальної сфери виявлено, що вони грунтуються на комплексному врахуванні якісних та кількісних показників. Обгрунтовано необхідність мультідисциплінарного підходу, охоплюючи фінансовий, якісний та соціальний контроль. Також проаналізовано важливість інтеграції сучасних інформаційних технологій для підвищення ефективності та автоматизації процесів. Зазначено, що активна участь громадськості та залучення користувачів є ключовим елементом, сприяючи відкритій комунікації та збору фідбеку. У третьому, емпіричному розділі, визначено сучасний стан управлінських процесів у Личаківському відділі соціального захисту. Проведений аналіз дозволив ідентифікувати проблемні аспекти, пов'язані з якістю надання соціальних послуг в даній установі. Встановлено, що відділ має структуру та розподіл обов'язків, проте існує потреба у поліпшенні комунікації та мотивації персоналу, зокрема за допомогою соціально-психологічних методів. Досліджено, що відділ вже використовує адміністративні методи, такі як стандартизація процесів та автоматизація, але їх можна оптимізувати та розширити. На основі цих висновків можна визначити, що Личаківський відділ соціального захисту має свої позитивні аспекти, але також існують області для подальших поліпшень та розвитку. В ході аналізу емпіричного дослідження щодо впровадження моделі системи моніторингу та оцінки якості надання соціальних послуг в управлінській діяльності Личаківського відділу соціального захисту: - встановлено, що провадження системи моніторингу та оцінки в Личаківському відділі соціального захисту буде ключовим чинником покращення якості та обсягу соціальних послуг, що призведе до помітного зменшення скарг і підвищення задоволеності отримувачів послуг, сприяючи загальному зниженню соціальної напруги в регіоні., - зазначено, що ключові аспекти впровадження включають технологічні можливості, участь зацікавлених сторін, етапи навчання персоналу, створення механізмів зворотного зв'язку, фінансову стійкість та постійне вдосконалення. А отже ці позначені елементи визначають стратегічний та ефективний підхід до вдосконалення соціального обслуговування.