Кваліфікаційні роботи студентів

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/61740

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Thumbnail Image
    Item
    Дослідження та реалізація стратегії розвитку міжнародної діяльності вітчизняних наукових установ в умовах поглиблення співпраці з Німеччиною
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Смеречанська, Анна Ігорівна; Smerechanska, Anna Ihorivna; Лема, Галина Володимирівна; Національний університет "Львівська політехніка"
    Міжнародні дослідження є важливим інструментом інтеграції наукових установ у світовий академічний простір, сприяючи розвитку інновацій, підвищенню якості освіти і посиленню міжнародного співробітництва. Особливістю таких досліджень є їх мультикультурність, міждисциплінарність, а також необхідність адаптації до глобальних тенденцій у науці та освіті. Одна з ключових характеристик міжнародних досліджень – це залучення до процесу дослідників з різних країн, що дозволяє враховувати різноманітні підходи, методи та контексти (Артюхіна, 2022). Водночас, це створює виклики, пов’язані з комунікацією, правовими аспектами інтелектуальної власності та узгодженням стандартів дослідження. Міжнародні дослідження також спрямовані на вирішення глобальних проблем, таких як зміна клімату, демографічні зрушення, соціальна нерівність, і потребують значних ресурсів – як інтелектуальних, так і фінансових (Андрощук, 2024; Петриченко, 2023; Щедріна, 2024). Питаннями аналізування сутності, особливостей, принципів та етапів реалізації наукових досліджень займалися вітчизняні та закордонні автори, зокрема М. Артюхіна (2022), А. Андрощук (2024), Л. Жук (2018), О. Кузьмін (2018), А. Полянська (2023), О. Шарпан (2023) та інші автори. Для навчальних закладів, які здійснюють міжнародні дослідження, важливим є не лише генерування нових знань, але й трансфер технологій, залучення студентів до наукової діяльності та підвищення їхньої мобільності (Андрощук, 2024; Жук, 2018). Це дозволяє створити міжнародні мережі партнерів, які сприяють обміну ідеями, найкращими практиками та результатами досліджень. Міжнародні дослідження у сфері вищої освіти є важливим інструментом для розвитку закладів, оскільки вони дозволяють інтегруватися в глобальний науковий простір, підвищувати конкурентоспроможність та сприяти міжкультурній співпраці. Особливістю міжнародних досліджень є міждисциплінарний характер, що забезпечує можливість інтеграції знань з галузей науки, створення інноваційних підходів до вирішення проблем та впровадження новітніх технологій (Полянська, 2023). Об’єктом даної роботи виступає кафедра менеджменту і міжнародного підприємництва Національного університету «Львівська політехніка». Предметом дослідження є реалізація стратегії розвитку міжнародної діяльності вітчизняних наукових установ. Метою написання кваліфікаційної роботи є: вивчення сутності і особливостей міжнародної діяльності; аналізування виробничо-господарської діяльності досліджуваного об’єкта, його організаційної структури управління; аналізування проблем з якими кафедра зіштовхується при здійсненні міжнародної діяльності. Таким чином, розвиток міжнародної співпраці є важливим стратегічним напрямом для навчального закладу, що позитивно впливає на всі аспекти його діяльності. Можливість студентів здобувати міжнародний досвід, брати участь у наукових конференціях, програмах академічної мобільності та отримувати подвійні дипломи підвищує привабливість університету для абітурієнтів. Паралельно з цим підвищення кваліфікації викладачів та реалізація спільних наукових проєктів сприяють зростанню рейтингу навчального закладу як на національному, так і на міжнародному рівнях (Щедріна, 2024). Формування ефективної стратегії міжнародної співпраці потребує системного підходу, який враховуватиме як внутрішні слабкі місця, так і зовнішні можливості. Вона має базуватися на глибокому аналізі потреб наукової спільноти, включати сучасні механізми управління та сприяти формуванню міжнародного іміджу України як країни, що здатна пропонувати конкурентоспроможні наукові рішення. Саме таким підходом у реалізації стратегії розвитку міжнародної діяльності буде застосування SCRAMM підходу у діяльності кафедри менеджменту і міжнародного підприємництва в умовах поглиблення співпраці з Німеччиною. Цей підхід дозволяє структуровано підійти до розвитку міжнародного співробітництва, підвищуючи ефективність кожного етапу процесу.
  • Thumbnail Image
    Item
    Розвиток науково-дослідницьких послуг в умовах глобалізаційних викликів перед освітніми установами України і Швейцарії
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Мартинюк, Христина Андріївна; Martyniuk, Khrystyna Andriivna; Лісович, Тарас Юрійович; Національний університет "Львівська політехніка"
    Розвиток науково-дослідницьких послуг в умовах глобалізації характеризується системними трансформаціями, що охоплюють технологічні, економічні, соціальні та інституційні аспекти. Глобалізаційні процеси створюють принципово нове середовище для наукової діяльності, яке вимагає від освітніх установ постійної адаптації, впровадження інноваційних підходів та готовності до міжнародної колаборації. Об’єктом даного дослідження виступає Національний університет «Львівська політехніка», а саме кафедра менеджменту і міжнародного підприємництва, яка надає широкий спектр освітніх та науково-дослідницьких послуг. Предметом дослідження є даної магістерської кваліфікаційної роботи є розвиток науково-дослідницьких послуг в умовах глобалізаційних викликів перед освітніми установами України і Швейцарії Метою магістерської кваліфікаційної роботи є аналіз сучасних тенденцій розвитку науково-дослідних послуг в умовах глобалізаційних викликів, аналізу стану фінансово-господарської діяльності Національного університету «Львівська політехніка» та розробці рекомендацій щодо підвищення ефективності їх впровадження в освітніх установах. Для реалізації поставленої мети заплановано виконати такі завдання, як проаналізувати нормативно-правову базу щодо розвитку науково-дослідницьких послуг, визначити сутність та особливості науково-дослідницьких послуг в освітніх установах; розглянути основні виклики науково-дослідницьких послуг в освітніх установах; дослідити сучасні тенденції, інновації та можливості для застосування цифрових технологій у сфері наукових досліджень, що впливають на розвиток освітніх установ; оцінити ефективність міжнародної співпраці в контексті наукових досліджень освітніх установ між Україною та Швейцарією; здійснити аналіз фінансово-економічної діяльності Національного університету «Львівська політехніка»; розробити рекомендації щодо удосконалення науково-дослідницьких послуг освітніх установ у контексті глобалізаційних викликів. Науково-дослідницькі послуги в освітніх установах - це діяльність, спрямована на виконання досліджень, розробок та інноваційних проєктів у різних галузях науки, техніки, технологій, гуманітарних і соціальних наук. Їх сутність полягає в сприянні генерації нових знань, практичних рішень та технологій, які мають теоретичну та прикладну цінність. Дані послуги в освітніх установах є важливим компонентом, який поєднує такі діяльності, як освітню, наукову та інноваційну. Вони передбачають проведення досліджень, створення нових знань, розробку інноваційних технологій, а також забезпечення умов для реалізації наукового потенціалу студентів і викладачів [1-5]. В рамках дослідження було обґрунтовано впровадження Research Flow підходу у рамках діяльності кафедри менеджменту і міжнародного підприємництва дозволить створити сприятливу інфраструктуру для ефективного управління науково-дослідницькими проектами, забезпечити кращу комунікацію між науковими групами та бізнесом, а також активніше залучати міжнародні гранти та партнерства. Такий підхід дозволяє досягти високої продуктивності досліджень та їх комерціалізації, що є важливим для підвищення науково-технічного потенціалу України на міжнародній арені. Впровадження даного заходу дозволяє оцінити ключові фінансово-економічні показники.
  • Thumbnail Image
    Item
    Соціально-психологічні чинники творчого потенціалу особистості
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Гнідик, Ірина Ігорівна; Hnidyk, Iryna Ihorivna; Галян, Андрій Ігорович; Національний університет "Львівська політехніка"
    Творчий потенціал особистості – важлива частина особистісного потенціалу людини, що проявляється у формі динамічної та гнучкої структури особистісних рис, здібностей та індивідуально специфічно розвивається на різних етапах життя людини. Показано, що динамічна структура творчого потенціалу взаємопов’язана з індивідуальною системою самооцінки, особистісних рис, мотивації та самореалізації. У запропонованій концептуальній моделі компонентів творчого потенціалу категорії самореалізації, самооцінки та мотивації репрезентують важливу нішу. Робота з ними заслуговує першочергової уваги у консультаційній та психотерапевтичній практиці, спрямованій на розкриття та активацію творчого потенціалу особистості. З метою апробації та підтвердження робочої гіпотези було досліджено 61 особу віком від 26 до 76 років різної статі та різних професій. Досліджено, що показники креативності корелюють із самооцінкою, мотивацією, самореалізацією особистості, а також з емоційною стабільністю. Констатовано, що прагнення до самореалізації разом із достатньою мотивацією є одними із ключових предикторів розвитку креативності особистості. На основі емпіричних результатів дослідження розроблено програму психологічного супроводу з метою активації та подальшого розвитку творчого потенціалу дорослих.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інтелектуальна система інтегрування субтитрів у відеоконференцію та реалізація хмарного сховища у динамічне навчальне середовище Moodle
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2023) Павловська, Ярина Русланівна; Pavlovska, Yaryna Ruslanivna; Василюк, Андрій Степанович; Національний університет "Львівська політехніка"
    Щоб полегшити отримання інформації та оптимізувати обробку інформації, все більше і більше систем переходять від традиційних паперових форматів до новітніх технологій. Ці відмінності можна пояснити його гнучкістю та швидкістю. Зараз інформаційні технології стають все більш важливими для покращення освіти, роблячи інформацію більш доступною. Впроваджується багато освітніх ініціатив, зокрема використання телекомунікаційних технологій для розповсюдження навчальних матеріалів в електронному форматі, використання зв’язку між викладачами та студентами. В Україні використовується обмежена кількість освітніх інформаційних платформ, основним інструментом яких є Moodle. Moodle не покладається на платне програмне забезпечення, його можна встановити в будь-якому навчальному закладі, а програмний код можна змінити. Для забезпечення зручності користувачів у систему Moodle включено новий модуль відеозв’язку, який гарантує конфіденційність студентів та учнів початкової школи [1]. Для зручності студентів виникла ідея додати субтитри у відеоконференцію, що також допоможе іноземним студентам та викладачам. Також субтитри допомагають студентам і викладачам з вадами слуху або для тих, хто має важкість у розумінні вимови, або акценту мови. Також у систему Moodle буде інтегровано хмарне сховище даних, що допоможе студентам зберігати свої файли і легко отримувати доступ до них з будь-якого пристрою, що має підключення до Інтернету. Це також дозволить уникнути проблем з обмеженням місця на ноутбуці і забезпечить більшу гнучкість і зручність для студентів у зберіганні та обміні файлами. Об’єкт дослідження у цій роботі є процес проведення відеоконференції де студет чи викладач використовують субтитри, а також завантажуть файли у хмарне сховище. Предмет дослідження є методи та засоби реалізацізації субтитрів у відеоконференції та інтеграція хмарного сховища у систему Moodle. Мета і задачі дослідження. Метою дослідження є інтеграція субтитрів у веб-конференції та впровадження хмарного середовища в динамічне навчальне середовище Moodle, що забезпечить зручність використання документів студентами та викладачами. Щоб досягти цього, необхідно проаналізувати функціонально подібні продукти, щоб визначити їх переваги та виправити недоліки у власній системі. Буде проведено системний аналіз предметної області та аналіз типів і функцій сховищ даних. Також будуть проаналізовані сучасні технології реалізації субтитрів та зберігання даних. Субтитри були реалізовані у відеоконференції за допомогою хука React useSpeechRecognition, який надає доступ до мікрофона користувача. Реалізовано та інтегровано в систему Moodle сховище даних. Авторизація створена за допомогою запитів POST і GET. Після цього буде створено сторінку з усіма завантаженими файлами. На цій сторінці ви можете шукати файли та папки, завантажувати та видаляти файли, створювати нові папки та сортувати дані за типом, назвою та датою. Після написання сховища даних його було успішно інтегровано в динамічне навчальне середовище Moodle. В ході цієї роботи було інтегровано субтитри у відеоконференцію, що забезпечить більше розуміння студентам і викладачам з проблемами слуху, або для тих, хто має важкість у розумінні вимови, або акценту мови. Також було інтегровано у систему Moodle сховище даних, що допоможе студентам і викладачам зберігати файли в одній системі. Отримані результати дослідження свідчать про значне покращення якості навчального процесу завдяки впровадженню нових технологій. Інтеграція субтитрів у відеоконференції забезпечила більш доступне сприйняття навчального матеріалу для студентів з різними мовними та слуховими потребами. Це також підвищило взаємодію між викладачами та студентами, що позитивно вплинуло на загальний рівень освітнього процесу. Додатково, впровадження хмарного сховища даних у систему Moodle стало важливим кроком у напрямку модернізації навчальних закладів. Це дозволило студентам та викладачам зберігати і обмінюватися документами більш ефективно, уникати проблем з браком місця на особистих пристроях, а також забезпечити безперешкодний доступ до необхідних матеріалів з будь-якої точки світу. Надалі планується проведення додаткових тестувань та вдосконалення інтегрованих рішень. Зокрема, планується дослідження впливу впроваджених технологій на успішність студентів, а також на задоволеність викладачів та студентів новими можливостями системи. Важливо також забезпечити постійну підтримку та оновлення системи, щоб вона залишалася актуальною та відповідала сучасним вимогам освіти. Висновки даної роботи підтверджують, що використання інформаційних технологій в освіті сприяє покращенню якості навчального процесу, робить його більш доступним та зручним для всіх учасників. Це є важливим кроком у розвитку сучасної освіти, який відповідає вимогам часу та потребам суспільства. Отже, інтеграція субтитрів у відеоконференції та хмарного сховища даних у систему Moodle продемонструвала свою ефективність та корисність. Ці інновації забезпечують кращий доступ до освітніх ресурсів, підвищують зручність та гнучкість навчального процесу, що є важливим для подальшого розвитку освіти в Україні та у світі.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інформаційна система для розвитку територіальної громади на прикладі с.Старе Село
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2022) Кулявець, Андрій Михайлович; Kuliavets, Andrii Mykhailovych; Демків, Любомир Ігорович; Національний університет "Львівська політехніка"
    Розвиток сільських територій є важливою складовою економічного та соціального розвитку будь-якої країни. Одним із ключових інструментів у забезпеченні ефективного розвитку сільських територій є використання інформаційних технологій. У цьому контексті, важливо дослідити можливості використання інформаційних технологій у розвитку села та оцінити їх вплив на сталість та конкурентоспроможність сільського господарства [1]. Інформаційні технології можуть відігравати ключову роль у розвитку територіальних громад, забезпечуючи доступ до цифрової інфраструктури, що дозволяє покращити якість комунікації між громадянами, бізнесом та органами влади. У даній магістерській кваліфікаційній роботі описано процес розробки інформаційної системи розвитку територіальної громади та наведено позитивні ефекти від впровадження системи. Одним з основних напрямків розвитку це відкритість та вільний доступ до інформації громади. Створення інформаційної системи, де кожен мешканець села буде мати доступ до інформації про своє село, зібраної в одному конкретному застосунку, може стати одним зі способів підвищення рівня розвитку с. Старе Село та загалом територіальної громади. Це може допомогти забезпечити доступ до цифрової інфраструктури, підвищити рівень інформованості жителів про різноманітні події та ініціативи, що відбуваються на території громади, залучити увагу до туристичного потенціалу села, тощо. Відкриті дані можуть сприяти зміцненню спільноти та забезпечити підтримку громадських ініціатив, проектів та програм, забезпечуючи звітування про витрати, розвиток інфраструктури та результативність заходів. Інтернет та мережі зв'язку можуть також допомогти у забезпеченні доступу до онлайн-освіти та інформації, що дозволяє громадам збільшувати свою кваліфікацію та здійснювати саморозвиток. Це може бути здійснено через можливість розміщення інформації про проекти та ініціативи на веб-сайті та залучення громадської уваги до них [2]. Крім того, інформаційні технології можуть допомогти в забезпеченні доступу до офіційних документів та інформації про рішення органів влади. Це забезпечує прозорість та відкритість у діяльності органів влади, що зменшує ризик корупції та підвищує рівень довіри до держави [3]. Метою магістерської кваліфікаційної роботи є аналіз впливу інформаційних технологій на розвиток сіл територіальних громад та розробка інформаційної системи, яка б дозволила проводити ознайомлення мешканців села з актуальними новинами та встановлювати зв’язок громади та влади села, а також розвивати туристичну сферу Старого Села шляхом популяризації визначних пам’яток та надання інформації гостям села про актуальні події та заходи. Об’єкт дослідження. Процес інформування мешканців та гостів села про актуальні новини та події. Процес комунікації сільської влади та громадян. Предмет дослідження. Реалізація єдиного та актуального джерела інформації для мешканців Старого Села. За структурою магістерська кваліфікаційна робота складається зі вступу, чотирьох розділів, поділених на підрозділи, висновків до кожного з розділів, загальних висновків, списку використаних літературних джерел та додатків. У першому розділі проведено аналіз літературних джерел за тематикою роботи. Досліджено вплив, який здійснюють інформаційні технології на розвиток територіальних громад та покращення якості життя громадян. Проведено дослідження відомих систем аналогів українських територіальних громад: Андрушківська громада Житомирської області, Смідинська громада Волинської області та Бабинська громада Рівненської області. На основі даного дослідження здійснено порівняльний аналіз цих систем та виділено їх сильні та слабкі сторони. В другому розділі проведено системний аналіз об’єкта дослідження. Сформовано генеральну мету та спроектовано дерево цілей. За допомогою методу аналізу ієрархій проведено оцінку альтернатив за встановленими критеріями та обрано ту альтернативу, яка найефективніше дозволить досягнути основної цілі. Для розроблюваної системи побудовано наступні діаграми в нотації UML: діаграма варіантів використання, діаграма класів, діаграма послідовності, діаграма станів та діаграма діяльності. Також було сформовано множину вимог до системи для конкретизації методів, засобів та етапів розробки. У третьому розділі проведено вибір методології за якою здійснюватиметься розробка інформаційної системи та наведено її основні принципи та правила. Здійснено вибір засобів, які необхідні для створення інформаційної системи для розвитку територіальної громади на прикладі с. Старе Село. У четвертому розділі магістерської кваліфікаційної роботи описано практичну реалізацію завдання. Відповідно о стандарту ГОСТ 19.402-78 «Опис програми» здійснено описання функціонального призначення, логічної структури інформаційної системи, її бази даних та визначено вимоги до апаратної складової системи.
  • Thumbnail Image
    Item
    Стратегії установи соціальної сфери, як чинник її розвитку
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2023) Ніколаєв, Ян Віталійович; Nikolaiev, Yan Vitaliiovych; Уманець, Наталія Анатоліївна; Національний університет "Львівська політехніка"
    Освіта в сучасному світі як культурно-соціальний інститут переживає глобальну кризу, яка є відображенням глобальної цивілізаційної кризи. Зміни, що відбуваються у державному устрої та соціально-економічному житті нашої країни, вимагають докорінного покращення теорії та практики управління якістю освітніми установами. Визначені державою завдання щодо децентралізації влади, реформування місцевого самоврядування та системної реформи освіти детермінують розроблення та впровадження нових підходів менеджменту щодо стратегічного управління та стратегічного планування на всіх рівнях управління розвитком територій та соціальних організацій. Актуальним для дослідження проблеми стратегічного планування розвитку закладів освіти є аналіз праць вітчизняних науковців Л. Даниленка, В. Кременя, В.Олійника, та ін. У дослідженнях О. Мармази, М. Мартиненка, С.Ніколаєнка та інших розглядається практика управління навчальним закладом у складних умовах сучасної модернізації. Про актуальність моніторингу соціальних закладів можемо отримати інформацію із праць О. Гудзь, А. Діброви, О. Мармази, В. Краєвського. На сучасному етапі розвитку управління установами соціальної сфери виникає об’єктивна необхідність вирішення нових, складних, часто непередбачуваних проблем, в основу яких покладено розробку ефективної стратегії розвитку, що може забезпечити довгостроковий успіх в конкурентній боротьбі для соціальної установи. Мета магістерського дослідження полягає у визначенні специфіки стратегій освітніх установ, як чинників їх розвитку. Об'єкт дослідження – розвиток установи соціальної сфери. Предметом дослідження є розробка та реалізація стратегії розвитку освітньої установи. Під час виконання завдань магістерського дослідження було досягнуто наступних результатів. У першому розділі магістерського дослідження було проаналізовано роботи вітчизняних і зарубіжних науковців щодо формування та реалізації стратегій розвитку освітніх установ. Аналіз наукових праць вказує на різноманітні класифікації стратегій розвитку, і вказує на неоднозначність тлумачення ключових категорій у цьому контексті. У другому розділі ми визначили, що для будь-якої освітньої установи надзвичайно важливим є можливість постійно розвиватися і зберігати свою ринкову стійкість, незважаючи на всі несприятливі внутрішні та зовнішні чинники, з якими доводиться стикатися в процесі управління. Сучасний етап розвитку системи професійно-технічної освіти в Україні класифікується як трансформаційний. Після певної стагнації було прийнято низку стратегічних та програмних планових документів, положення яких містили заходи і засоби з модернізації вітчизняної професійно-технічної освіти. Було встановлено, що при розробці стратегії Львівського професійного коледжу готельно-туристичного та ресторанного сервісу були дотримані основні пункти, аспекти розробки програми та визначено основні стратегічні цілі розвитку. У третьому розділі за результатами проведеного дослідження, ми прийшли до висновку, що методологічним ядром стратегічного управління закладом освіти є стратегія його розвитку. На основі емпіричного дослідження, нами було запропоновані рекомендації щодо удосконалення розвитку стратегії у Львівському професійному коледжі готельно-туристичного та ресторанного сервісу розроблена, ми зауважили, що процес формування, реалізації, моніторингу потребує більшої уваги та роботи, що дозволить удосконалити та спростити роботу колективу.