Кваліфікаційні роботи студентів
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/61740
Browse
Search Results
Item Дослідження відмінностей психологічної сепарації підлітків різної статі(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Гаразд, Ірина Володимирівна; Durkach, Iryna Volodymyrivna; Книш, Анастасія Євгенівна; Національний університет "Львівська політехніка"Дослідження психологічної сепарації у підлітковому віці аналізує гендерні відмінності цього процесу, який є важливим етапом формування особистісної автономії, емоційної незалежності та зрілої ідентичності. Теоретичний аналіз підкреслює, що гендерні фактори суттєво впливають на характер і темп сепарації: дівчата мають тісніші емоційні зв’язки з батьками, особливо з матерями, що уповільнює їхній процес відділення, в той час як хлопці орієнтуються на незалежність і емоційну відстороненість. Емпіричне дослідження підтвердило ці відмінності, виявивши високий рівень прив’язаності у хлопців і дівчат до обох батьків, але з різними проявами. Хлопці продемонстрували більшу відкритість і стабільнішу самооцінку, тоді як дівчата виявили більшу тривожність та емоційну чутливість. Визначено важливі особистісні фактори, що впливають на сепарацію, а також умови життя та соціальний статус молоді. Рекомендації включають розробку психологічних підходів, що враховують гендерні особливості, для підтримки здорового процесу сепарації.Item Емоційна стійкість як чинник резистентності вчителя до професійного вигорання(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Мельничук, Анастасія Іванівна; Melnychuk, Anastasiia Ivanivna; Галян, Андрій Ігорович; Національний університет "Львівська політехніка"Емоційна стійкість - це здатність адаптуватися і відновлюватися після негараздів, зберігаючи емоційну та психологічну рівновагу в умовах значного стресу. Вважаємо, що вчителі з вищим рівнем емоційної стійкості демонструють більшу здатність справлятися із вимогами своєї професії та залишаються стійкими до вигорання навіть за надзвичайного зовнішнього тиску. З метою апробації та підтвердження робочої гіпотези було досліджено 80 осіб жіночої статі віком від 18 до 65 років. Результати цього дослідження висвітлюють значущий зворотний зв'язок між емоційною стійкістю та показниками вигорання, зокрема, емоційним виснаженням, деперсоналізацією та редукцією особистих досягнень. Емоційна стійкість діє як буфер проти негативних наслідків вигорання, оскільки вчителі з високим рівнем емоційної стійкості демонструють більшу здатність керувати емоційними вимогами та стресом у своїй професійній діяльності. Вчителі з низькою емоційною стійкістю виявили вищий рівень емоційного виснаження та деперсоналізації.Item Особливості міжособистісних стосунків підлітків з різними типами акцентуацій у кризових умовах(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Костікова, Маріанна Віталіївна; Kostikova, Marianna Vitaliivna; Балахтар, Валентина Візіторівна; Національний університет "Львівська політехніка"Дослідження вивчає вплив акцентуацій характеру на міжособистісні стосунки підлітків у кризових умовах, зокрема в умовах війни. Результати показали, що акцентуації характеру значно впливають на соціальну адаптацію, емоційну стабільність і спосіб реагування на стрес. Підлітки з різними типами акцентуацій демонструють різні стилі поведінки, що виявляється у соціальних контактах та здатності до адаптації в кризових умовах. Наприклад, підлітки з гіпертимною акцентуацією більш відкриті до активних соціальних взаємодій, в той час як підлітки з тривожними акцентуаціями схильні до уникання конфліктів. Виявлено також гендерні та вікові відмінності у стилях міжособистісної взаємодії. Хлопці, як правило, виявляють більш виражену авторитарність та агресивність, тоді як дівчата демонструють більшу кооперацію та дружелюбність. Результати кореляційного аналізу підтвердили взаємозв’язок між типами акцентуацій та стилями соціальної взаємодії, що дозволяє краще зрозуміти механізми адаптації підлітків до соціальних умов, зокрема в кризових ситуаціях. Врахування цих особливостей є важливим для розробки психологічних втручань, які допомагають знижувати рівень тривожності і полегшують соціалізацію підлітків, зокрема в умовах стресу.Item Дослідження відмінностей психологічної сепарації підлітків різної статі(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Гаразд, Ірина Володимирівна; Harazd, Iryna Volodymyrivna; Книш, Анастасія Євгенівна; Національний університет "Львівська політехніка"Дослідження психологічної сепарації у підлітковому віці аналізує гендерні відмінності цього процесу, який є важливим етапом формування особистісної автономії, емоційної незалежності та зрілої ідентичності. Теоретичний аналіз підкреслює, що гендерні фактори суттєво впливають на характер і темп сепарації: дівчата мають тісніші емоційні зв’язки з батьками, особливо з матерями, що уповільнює їхній процес відділення, в той час як хлопці орієнтуються на незалежність і емоційну відстороненість. Емпіричне дослідження підтвердило ці відмінності, виявивши високий рівень прив’язаності у хлопців і дівчат до обох батьків, але з різними проявами. Хлопці продемонстрували більшу відкритість і стабільнішу самооцінку, тоді як дівчата виявили більшу тривожність та емоційну чутливість. Визначено важливі особистісні фактори, що впливають на сепарацію, а також умови життя та соціальний статус молоді. Рекомендації включають розробку психологічних підходів, що враховують гендерні особливості, для підтримки здорового процесу сепарації.Item Особливості емоційного вигорання працівників Національної поліції України(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Гема, Наталія Миронівна; Hema, Nataliia Myronivna; Мащак, Світлана Остапівна; Національний університет "Львівська політехніка"Дослідження емоційного вигорання серед працівників правоохоронних органів дозволяє комплексно оцінити сутність цього явища, його прояви та шляхи мінімізації. Теоретичний аналіз показав, що емоційне вигорання є складним феноменом, який включає емоційне, фізичне та когнітивне виснаження, спричинене хронічним стресом. Правоохоронці зіштовхуються з високими вимогами до емоційної стійкості та швидкості реагування в критичних ситуаціях, що, у поєднанні з жорсткою ієрархією та обмеженою організаційною підтримкою, призводить до емоційного виснаження. Емпіричне дослідження, проведене серед працівників Національної поліції, виявило, що емоційне вигорання проявляється через емоційне виснаження, деперсоналізацію та зниження відчуття особистих досягнень. Крім того, спостерігається фізичне та когнітивне виснаження, включаючи хронічну втому та порушення сну. Виявлено, що життєстійкість та професійна самоефективність є захисними факторами, які допомагають зменшити вигорання та сприяють кращій адаптації до стресових ситуацій. Також було виявлено вікові та стажеві відмінності в рівнях вигорання: молодші офіцери з меншою тривалістю служби мали вищий рівень життєстійкості та здатності до адаптації. Результати кластерного аналізу підкреслили важливість розвитку адаптивності, емоційної інтелектуальності та підтримки через наставництво, а також організаційних заходів, спрямованих на оптимізацію робочого навантаження та створення системи підтримки, що здатна знижувати рівень стресу та вигорання серед працівників поліції.