Інститут права, психології та інноваційної освіти
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/62474
Browse
Search Results
Item Особливості мотивації до навчання студентів-семінаристів(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Вірста, Ольга Юріївна; Virsta, Olha Yuriivna; Білозерська, Світлана Іванівна; Національний університет "Львівська політехніка"Метою даного дослідження є аналіз психологічних особливостей мотивації до навчання у студентів семінарій, зокрема вивчення впливу внутрішніх та зовнішніх факторів на їхнє прагнення досягати академічних і духовних успіхів. Дослідження було проведено на базі Української баптистської теологічної семінарії (м. Львів) із залученням 70 студентів віком від 17 до 60 років. Використано методики діагностики мотивації досягнення успіху (Т. Елерс), академічної мотивації (Р. Валлеранд), діагностики базових потреб (А. Маслоу) та ціннісних орієнтацій (М. Рокич). Результати дослідження показали, що мотивація студентів-семінаристів формується під впливом як внутрішніх факторів (покликання, самореалізація, духовний розвиток), так і зовнішніх (підтримка наставників, релігійної громади, соціальне середовище). Встановлено, що релігійні переконання відіграють ключову роль у формуванні мотивації до навчання, стимулюючи не лише академічні досягнення, а й особистісне та духовне зростання. У роботі розроблено рекомендації для покращення мотивації студентів семінарій, серед яких: індивідуалізація навчального процесу, підвищення підтримки з боку наставників, акцент на духовний аспект навчання, розвиток особистої відповідальності та створення підтримуючого навчального середовища. Важливе місце займає залучення студентів до активної участі в релігійній спільноті та інтеграція практичних завдань, що сприяють духовному зростанню. Результати дослідження можуть бути використані для вдосконалення освітнього процесу в семінаріях, підвищення мотивації студентів до навчання та їхнього духовного розвитку, а також розробки програм підтримки для релігійних навчальних закладів.Item Психологічні особливості ціннісних орієнтацій осіб із залежностями в умовах війни(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Білоконь, Сергій Сергійович; Bilokon, Sergii Serhiiovych; Логвінова, Діана Валеріївна; Національний університет "Львівська політехніка"У дослідженні вивчено психологічні особливості ціннісних орієнтацій осіб із залежностями в умовах війни. Ціннісні орієнтації є основою для прийняття рішень, а в умовах війни вони стають важливим механізмом стійкості, в той час як залежність обмежує можливості адаптації та самоконтролю. З метою апробації та підтвердження робочої гіпотези було досліджено 88 чоловіків віком від 16 до 69 років. Застосовано методики «Портрет цінностей» Ш. Шварца, «Ціннісні орієнтації» М. Рокіча, тест на залежність та тест смисложиттєвих орієнтацій Дж. Крамбо. Результати показали суттєві відмінності між особами із залежностями та без залежностей за такими цінностями, як конформізм, традиція, стимуляція, гедонізм, досягнення, влада. Дослідження виявило, що у групі осіб із залежностями спостерігається зниження орієнтації на процес, результат, самостійності, доброзичливості і сенсожиттєвих орієнтацій, тоді як у групі без залежностей відзначено зростання локусу контролю "Я" та прагнення до стимуляції. Отримані результати допомогли розробити психологічні рекомендації, спрямовані на формування конструктивних життєвих стратегій та ціннісних орієнтацій.