Проблеми з транспортними потоками і напрями їх розв’язання
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/45785
Browse
Search Results
Item Про обгрунтування доцільності виділення смуг для громадського транспорту(Посвіт, 2019-02-28) Бура, Романа; Національний університет «Львівська політехніка»In the work, analysis of measures about giving the priority to public transport is carried out, criteria for assessment its influence on the general traffic flow is investigated, and also dependencies, with the use of which the expediency of the separate lanes for public transport movement allocation or implementation of priority for it on controlled intersections is grounded, are given.Item Можливості реалізації альтернативних переміщень в містах за різних стратегій розвитку транспортної системи(Посвіт, 2019-02-28) Максимюк, Сергій; Кудима, Владислав; Плесак, Михайло; Національний університет «Львівська політехніка»Taking into account road network congestion in modern cities and qualitative condition of traffic flow, topical task is development such strategies of transport system development, for which it is possible to improve economic and ecological factors of its functioning. Such strategies are based on the development of systems and networks of alternative (from motorized) travelling, in particular implementation of public spaces and cycling infrastructure.Item Про можливості функціонування швидкісних автобусних перевезень у містах з різною конфігурацією ВДМ(Посвіт, 2019-02-28) Бура, Романа; Рогальський, Роман; Плесак, Степан; Національний університет «Львівська політехніка»In the work, the classification of road network planning schemes is given, and also the possibility of implementation of bus rapid transit upon each of the schemes is analyzed.Item Визначення миттєвих швидкостей руху на багатосмуговій вулиці(Посвіт, 2019-02-28) Марцинюк, Віталія; Харчишин, Тарас; Відокремлений структурний підрозділ Львівський автомобільно-дорожній коледж Національного університету «Львівська політехніка»Determination of instantaneous velocity on multi-lane streets allows improving the service of traffic flows during the development of automated control systems, in particular improvement of approaches to determination of yellow times and also the development of coordinated control. The results of the local measurements on the arterial streets of Lviv city upon different traffic flow composition are reviewed.