Матеріали конференцій

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/56937

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 11
  • Thumbnail Image
    Item
    Оцінка рівня розвитку мережі трамвайних маршрутів Львова
    (ТзОВ «Галицька видавнича спілка», 2021-03-25) Півторак, Галина; Корейба, Анна; Національний університет “Львівська політехніка”
    In this paper, the topological estimation of the network of tram routes of Lviv by the methods of graph theory is carried out. The general indicators of network connectivity are calculated and the stops that are central in the P-space of transfers are defined.
  • Thumbnail Image
    Item
    Визначення параметрів проїзду транспортного потоку нерегульованого перехрестя методами імітаційного моделювання
    (Посвіт, 2019-02-28) Ройко, Юрій; Максимюк, Сергій; Давосир, Владислав; Національний університет «Львівська політехніка»
    Topical is staying the question of justification the expediency of transformation of the uncontrolled intersections into controlled. The most important problem on uncontrolled intersections is decrease of time losses on the secondary direction and unhampered passage of pedestrian flows and cyclists. In the work it is reviewed the change of time losses on uncontrolled intersections in conditions of traffic intensity increase.
  • Thumbnail Image
    Item
    Розроблення електричної моделі вулично-дорожньої мережі для аналізу і оптимізації транспортних потоків у містах
    (Посвіт, 2019-02-28) Тарабан, Сергій; ДП «ДержавтотрансНДІпроект»
    In the paper is shown the peculiarities of the proposed method of electric simulation the structural configuration of the urban road network. Each section of the urban road network is simulated by a serial connection of the diode and the resistance. This allows the electric circuit to reflect the parameters of the configuration of the structural elements of the urban road network and the traffic organization on the network.
  • Thumbnail Image
    Item
    Topological analisis of efficiency of transportation network (at the example of Lviv city)
    (Посвіт, 2019-02-28) Zhuk, Mykola; Pivtorak, Halyna; Lviv Polytechnic National University
    The transportation network can be represented at graph. An efficiency indexes for transportation network are global efficiency, local efficiency, transport performance and cost in a graph. Calculation of these indicators was carried out for the Lviv transport terminals network.
  • Thumbnail Image
    Item
    Методика натурного дослідження та імітаційного моделювання інтенсивності руху та транспортних черг
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Харчишин, Тарас; Квартирук, Тетяна; Когут, Наталія; Відокремлений структурний підрозділ Львівський автомобільно-дорожній коледж Національного університету «Львівська політехніка»; Національний університет «Львівська політехніка»
    During the evaluation and determination of work efficiency of traffic organization scheme the first stage is carrying out transport research. In this work method of field observation is given, which is carried out by method of operational traffic movement accounting and simulation modeling in software environment VISSIM, which is used for checking the adequacy of experimental measurement results.
  • Thumbnail Image
    Item
    Затримки транспортного потоку в межах зупинних пунктів міського громадського транспорту на двосмугових вулицях з двостороннім рухом
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Ройко, Юрій; Максимюк, Сергій; Національний університет «Львівська політехніка»
    Assessment of delays in traffic flow movement within stopping points of urban public transport on two-line streets gives an opportunity to reveal and differentiate factors which cause their appearance and also to define general time losses on movement by such categories of roadways for individual and public transport.
  • Thumbnail Image
    Item
    Резерви пропускної здатності у містах зі щільною забудовою
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Бура, Романа; Максимюк, Сергій; Національний університет «Львівська політехніка»
    In the work are analyzed factors, which have impact on capacity change of street sections with different planning. There are reviewed methods of streets and intersections capacity increasing including peculiarity of public transport movement. Also there is analyzed impact of information provision of traffic participants on its size and possibilities of increasing in terms of geometric parameters stability.
  • Thumbnail Image
    Item
    Методи оцінки ефективності режимів світлофорного регулювання
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Швець, Богдан; Давосир, Владислав; Криса, Марія; Львівське комунальне підприємство «Львівавтодор»; Національний університет «Львівська політехніка»
    Effectiveness of traffic light control regimes is evaluating by criteria of minimization of traffic participants delays and traffic safety indicators. By the first criterion must be achieved rational regulation regime for the purpose of movement delay balancing depending on need (intensity of transport and pedestrian flows), by the second – minimal amount of conflict points and directions on regulated facility.
  • Thumbnail Image
    Item
    Аналіз методів побудови міських пасажирських транспортних систем
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Рогальський, Роман; Букартик, Наталія; Русановська, Галина; Національний університет «Львівська політехніка»
    Construction of urban passenger transport systems should be based on criteria of minimization costs on movement of residents through the territory of the city at the same time achieving the high level of its (movement) safety. For each city type and way of residents resettlement on its territory exist different approaches to construction and assessment of transport system functioning.
  • Thumbnail Image
    Item
    Аналіз причин та наслідків дорожньо-транспортних подій
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Островський, Руслан; Каленюк, Максим; Національний університет «Львівська політехніка»
    Determination of reasons of road traffic accidents gives an opportunity not only to reduce accidence on streets and roads, but to predict possible conflict situations on new traffic organization schemes, to reduce an amount and rate of danger of conflicts. Such data give an opportunity to define potential consequences and losses, and also to eliminate drawbacks of traffic patterns on the designing stage.