Матеріали конференцій
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/56937
Browse
13 results
Search Results
Item The prospect of distance education in Ukraine(Lviv Polytechnic Publishing House, 2015) Shurdenko, Maria; Berdyansk State Pedagogical UniversityThe article is headlined of distance learning. Distance learning is defined as a kind of open learning using computer and telecommunication facilities that provide interactivity teachers and students at different stages of training and individual work with the latest materials information network, most of which prepared teachers. The purpose of our publication is to highlight trends of distance education in modern society and focus on the advantages and disadvantages of distance learning. The article goes on to say that distance дearning this kind of educational services is gaining popularity worldwide. Analysis of distance education shows that all institutions, organizations and agencies that implement or use of distance learning technologies, encounter real difficulties to overcome which requires targeted financing, joint efforts with the efforts of schools of public authorities, coordination of joint actions and regulatory and legal software that will help accelerate the process.Item Технологія проведення експертизи електронних навчальних матеріалів для дистанційного навчання(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Олександр, Шкіль; Віктор, Каук; Костянтин, ПуголовокУ роботі викладено існуючу технологію проведення експертизи якості матеріалів для електронного навчання. Приведенні правила та механізми що дозволяють скоротити витрати часу при проведенні експертиз. This paper presents the existing technology of materials expertise for elearning. Bringing the rules and mechanisms that can reduce the time spent in the examination.Item Concept of E-learning 2.0 as realization of web 2.0 ideology in distant learning(Українські технології, 2006) Balovsyak, N.; Ihnatovych, A.This article is dedicated to the concept of e-learning 2.0 as realization of web 2.0 ideology in distant learning. There are different definitions of the Web 2.0 and the using the concept of Web 2.0 in distance learning.Item Інтерактивні мовні курси з використанням мобільних технологій(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2013) Шубравий, Б.; Кутельмах, Р.В роботі розглянуто програмне забезпечення для проходження інтерактивних мовних курсів з використанням мобільних технологій. Мобільне навчання має ряд своїх особливостей, не притаманних іншим видам навчання за допомогою інформаційних технологій. The paper considers developed software for interactice courses using mobile devices. Mobile learning has number of features are not characteristic of other learning through information technology.Item Віртуальні лабораторні роботи як засіб активізації пізнавальної діяльності студента(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Сусь, Б. Б.; Жарких, Ю. С.; Лисоченко, С. В.; Третяк, О. В.Комп’ютерні демонстрації є важливим дидактичним засобом при вивченні фізики і пов’язаних з нею інженерних дисциплін. Їх впровадження здійснюється засобами симуляції фізичних процесів, з яких найбільш ефективним є поєднання анімації і відеозйомки реальних експериментів. В поданій роботі описана віртуальна лабораторна робота з фізики, що включає моделювання динаміки складних фізичних процесів. The computer demonstrations as important didactic means at study of engineering and physics in systems of electronic education can be introduced by the simulation of physical process by the means of animation and video of real experiment. In the described virtual lab dynamic modeling of complex physical processes is included.Item Створення електронних навчальних систем третього покоління: використанням робота віртуальної присутності та візуальної мови програмування(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Гасько, РоманВ роботі описано підходи до створення електронних навчальних систем третього покоління (e-Learning 3.0) з врахуванням тенденцій розвитку Інтернет технологій, робототехніки та мобільних комп'ютерних платформ та практичні кроки по їх реалізації. The present work describes the conceptions of creation of e-Learning 3.0 in case of future Internet technologies, robotics and mobile computing. The practical steps for implementation has been described.Item Характерні моделі, структура та технології електронного навчання(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Голощук, РоманУ роботі розглянуто основні моделі і особливості технологій розподіленого електронного та дистанційного навчання. Прокласифіковано моделі, що спираються на різні методи організації процесу дистанційного навчання. Подано структуру та еволюцію розвитку систем дистанційної освіти. Докладно описано інформаційно-комунікаційні технології реалізації модулів систем електронного та дистанційного навчання. The paper deals with the main models and characteristics of e-learning and distance learning technologies. It is classified the models based on various techniques of distance learning process organization. The structure and development of distance learning systems are presented. The author elaborates thoroughly the module realization of information and communication techniques for e-learning and distance learning systems.Item Використання системи «Дистанційна освіта» на основі платформи Сlaroline для контролю якості знань студентів(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Бойко, О. В.; Коцаренко, М. В.Розглянуто та проаналізовано можливості використання платформи для електронного навчання (e-Learning) Claroline при оцінюванні якості засвоєння знань студентами медичних ВНЗ.The possibilities of the e-learning platform Claroline at the knowledge quality evaluation of medical university students are considered and analysed.Item Comprehensive analysis of E-learning systems compatibility and solutions(Видавництво Львівської політехніки, 2010) Makowski, Tomasz; Sakowicz, Bartosz; Wojtera, MichałThe aim of the research presented in this paper was to analyze different e-learning solutions and compare them in the field of functionality and standards compatibility. As most popular applications Moodle, WBT and EXE programs have been chosen. The possibility of export/import courses between them has been discussed.Item CLAROLINE LMS - платформа дистанційної освіти(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2010) Бойко, О. В.; Коцаренко, М. В.Розглянуто особливості платформи для електронного навчання (e-Learning) Claroline, яка дозволяє викладачам створювати ефективні онлайн-курси та керувати процесом навчання і спільними діями через веб-доступ, і можливості її адаптації до навчального процесу у вищій школі України. The features of the e-learning platform Claroline, allowing teachers to build effective online courses and to manage learning processes as well as collaborative activities on the web, and the opportunities of its adapting to a curriculum in a higher school of Ukraine are under consideration.