Кафедра електромехатроніки та комп'ютеризованих електромеханічних систем

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/62418

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    Дослідження енергетичної ефективності варіантів роботи зарядної станції електромобілів
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Серебрянський, Маркіян Володимирович; Serebrianskyi, Markiian Volodymyrovych; Кузнєцов, Олексій Олександрович; Національний університет "Львівська політехніка"
    Об'єктом дослідження є процес заряджання електромобілів на різних типах зарядних станцій, зокрема нормальних, швидких та високопотужних оффбордних зарядних станціях. Предметом дослідження є енергетична ефективність зарядних систем для електромобілів при різних режимах заряджання, а також фактори, що впливають на втрати енергії та тривалість зарядки. Метою дослідження є визначення оптимального варіанту заряджання електромобілів з точки зору енергетичної ефективності, часу зарядки, а також навантаження на електричну мережу. Анотація: у роботі досліджено різні режими заряджання електромобілів — від повільного до швидкого, з акцентом на їхню енергетичну ефективність. Окрема увага приділяється інтеграції зарядних станцій із відновлюваними джерелами енергії для підвищення ефективності заряджання і зниження втрат енергії. У вступі роботи обґрунтовується актуальність дослідження, пов'язана із зростанням кількості електромобілів та вимогами до їх зарядної інфраструктури. У першому розділі проведено огляд літератури щодо тенденцій поширення електромобілів та розвитку зарядних станцій у світі та в Україні. Розглянуто системи нормального і швидкого заряджання, а також їхню інтеграцію з електромережами. Другий розділ присвячений аналізу вимог до зарядних станцій, зокрема технічних та нормативних вимог для нормальних і швидких режимів заряджання. У третьому розділі розглянуто архітектуру електромобіля, оновлення стандартів заряджання, системи бортового заряджання та інтегровані системи заряджання. Описано високопотужні оффбордні зарядні станції, стандартизацію та аспекти безпеки. Четвертий розділ зосереджений на порівнянні нормальних і швидких режимів заряджання, їх впливі на енергетичну ефективність, а також на проведенні розрахунків для оцінки втрат енергії та ефективності систем. У висновках підведено підсумки дослідження, зроблено висновки про ефективність різних режимів заряджання та перспективи розвитку зарядної інфраструктури для електромобілів.
  • Item
    Дослідження системи енергоефективного керування режимами дугової печі
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Чернявський, Микола Ігорович; Cherniavskyi, Mykola Ihorovych; Паранчук, Ярослав Степанович; Національний університет "Львівська політехніка"
    У магістерській кваліфікаційній роботі розглядається та обґрунтовується доцільність реалізації енергоощадного керування режимами електросталеплавлення в дугових сталеплавильних печах. У контексті цього напрямку в магістерській кваліфікаційній роботі розроблено структуру двоконтурної швидкодійної системи автоматичного енергоощадного керування електричним режимом та швидкодіючого регулювання координат електричного режиму, а також створено структурну комп’ютерну для реалізації в середовищі Simulink програми Matlab модель, виконано її тестування та проведено комплекс математичних експериментів з дослідження показників динаміки, енергоощадності та енергоефективності керування електричним режимом при дії в системі стаціонарних випадкових збурень, що виникають у дугових проміжках у різних технологічних стадіях плавлення і зведено в таблицю отримані їх інтегральні значення для технологічної стадії проплавлення колодязів у шихті, аналіз яких показує доцільність використання запропонованих рішень. У вступі роботи наводиться обґрунтування доцільності удосконалення системи керування електричним режимом дугових печей за комплексними критеріями енергоефективності та електромагнітної сумісності. У першому розділ наводиться загальна характеристика стану металургії сталі та сплавів у світі та в Україні та сучасні тенденції її розвитку, а також аналіз стану енерговитрат та енергозбереження в металургії сталі в Україні. У другому розділі наведено загальний опис силового електрообладнання трифазних дугових печей змінного струму, характеристика їх навантаження та наведено і дано характеристику статей їх енергобалансу. Третій розділ магістерської роботи відведено для огляду та порівняльного аналізу існуючих регуляторів потужності дуг ДСП, їх показників та законів керування. У четвертому розділі обґрунтовано доцільну для реалізації У магістерській кваліфікаційній роботі розглядається та обґрунтовується доцільність реалізації енергоощадного керування режимами електросталеплавлення в дугових сталеплавильних печах. У контексті цього напрямку в магістерській кваліфікаційній роботі розроблено структуру двоконтурної швидкодійної системи автоматичного енергоощадного керування електричним режимом та швидкодіючого регулювання координат електричного режиму, а також створено структурну комп’ютерну для реалізації в середовищі Simulink програми Matlab модель, виконано її тестування та проведено комплекс математичних експериментів з дослідження показників динаміки, енергоощадності та енергоефективності керування електричним режимом при дії в системі стаціонарних випадкових збурень, що виникають у дугових проміжках у різних технологічних стадіях плавлення і зведено в таблицю отримані їх інтегральні значення для технологічної стадії проплавлення колодязів у шихті, аналіз яких показує доцільність використання запропонованих рішень. У вступі роботи наводиться обґрунтування доцільності удосконалення системи керування електричним режимом дугових печей за комплексними критеріями енергоефективності та електромагнітної сумісності. У першому розділ наводиться загальна характеристика стану металургії сталі та сплавів у світі та в Україні та сучасні тенденції її розвитку, а також аналіз стану енерговитрат та енергозбереження в металургії сталі в Україні. У другому розділі наведено загальний опис силового електрообладнання трифазних дугових печей змінного струму, характеристика їх навантаження та наведено і дано характеристику статей їх енергобалансу. Третій розділ магістерської роботи відведено для огляду та порівняльного аналізу існуючих регуляторів потужності дуг ДСП, їх показників та законів керування. У четвертому розділі обґрунтовано доцільну для реалізації енергоефективного керування структуру двоконтурної швидкодійної системи керування електричним режимом дугової печі та нечіткого регулювання довжин дуг у процесі відпрацювання відхилень довжин дуг від заданого значення. У п’ятому обґрунтовано та створено комп’ютерну Simulink-модель запропонованої системи керування електричним режимом та проведено дослідження її показників динаміки регулювання координат та ефективності керування. Далі наводяться загальні висновки за отриманими результатами та прийнятими рішеннями у магістерській кваліфікаційній роботі та наведено перелік використаної літератури із 23 пунктів. Об’єкт дослідження – система автоматичного керування та пофазного регулювання довжин, напруг, струмів та потужності дуг дугової сталеплавильної печі. Предмет дослідження – показники динаміки регулювання координат електричного режиму, показники енергоефективності та електромагнітної сумісності дугової печі та електричної мережі. Мета дослідження – розробити структуру системи для реалізації енергоефективного керування електричними режимами ДСП та швидкодіючого пофазно незалежного регулювання довжин (напруг, струмів, потужностей) дуг у процесі регулювання збурень.
  • Item
    Дослідження електромеханічних характеристики АД для різних схем живлення перетворювача частоти
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Білозір, Мирослава Вікторівна; Bilozir, Myroslava Viktorivna; Каша, Лідія Володимирівна; Національний університет "Львівська політехніка"
    Магістерська кваліфікаційна робота на тему «Дослідження електромеханічних характеристик асинхронних двигунів для різних схем живлення перетворювача частоти» спрямована на вивчення впливу різних схем живлення на електромеханічні характеристики асинхронних двигунів (АД). У роботі аналізується вплив різних типів перетворювачів частоти, таких як статичні та імпульсні регулятори, на енергоспоживання та ефективність роботи АД. Використано моделювання в середовищі MATLAB/Simulink для оцінки динамічних характеристик у різних режимах навантаження. У першому розділі роботи розглянуто теоретичні основи роботи асинхронних двигунів з перетворювачами частоти. Оцінено їхні електромеханічні характеристики, такі як крутний момент, швидкість обертання та енергоефективність в умовах різних схем живлення. Визначено основні фактори, що впливають на їх роботу, та проведено порівняння різних типів перетворювачів частоти, зокрема статичних і імпульсних схем. У другому розділі виконано моделювання роботи АД при різних схемах живлення, що дозволяє оцінити їх вплив на енергоспоживання та динамічні характеристики. Для цього використано програмне середовище MATLAB/Simulink, що дозволяє проводити аналіз роботи АД у реальних умовах різних навантажень. Третій розділ присвячений порівнянню результатів моделювання та аналізу впливу схем живлення на стабільність, точність і швидкодію системи. Оцінено, як різні схеми живлення перетворювачів частоти можуть впливати на енергоефективність, виведення системи на стабільну робочу точку та мінімізацію енергоспоживання. Об'єктом дослідження є асинхронні двигуни з різними схемами живлення, а предметом – методи синтезу та оптимізації перетворювачів частоти для досягнення високої ефективності. Метою роботи є оптимізація роботи АД для зниження енергоспоживання та підвищення ефективності роботи в промислових умовах.