Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Thumbnail Image
    Item
    Modeling the impact of GCI components on Ukraine competitiveness
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-24) Дзвоник, Р. Я.; Горбаль, Н. І.; Гошовська, О. В.; Dzvonyk, R. Ya.; Horbal, N. I.; Hoshovska, O. V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Глобальна конкуренція зростає не лише на рівні продуктів/фірм, а й серед країн. Конкурентоспроможність країн визначається багатьма факторами та оцінюється за різними підходами та методами. Одними із найвідоміших є методології Інституту розвитку менеджменту (IMD) та Всесвітнього економічного форуму (WEF). Індекс глобальної конкурентоспроможності ВЕФ ґрунтується на 12 групах із понад 100 показників. Остання версія (GCI 4.0) охоплює: 1. Сприятливе середовище (інституції; інфраструктура; прийняття ІКТ; макроекономічна стабільність). 2. Людський капітал (здоров’я; навички). 3. Ринки (товарний ринок; ринок праці; фінансова система; розмір ринку). 4. Інноваційна екосистема (динамічність бізнесу; інноваційні можливості). За даними GCI 2019, Україна на 85-му місці із 141 країни. Конкурентоспроможність України погіршується вже третій рік поспіль. Основний регрес відбувся у сферах: фінансової системи, охорони здоров’я, упровадження ІКТ, макроекономічної стабільності та інноваційних можливостей. На основі цих 12 компонентів розроблено багатофакторну регресійну модель їх впливу на конкурентоспроможність України на основі агрегованих і стандартизованих показників GCI 2009–2019 рр. Для оцінювання параметрів моделі використано метод найменших квадратів і додаток “Аналіз даних” програми MS EXCELL. Отриману модель протестовано. У результаті моделювання виявлено, що на конкурентоспроможність України найбільше вплинули показники інституцій та розвитку фінансового ринку. Отже, вони повинні стати пріоритетними напрямами розвитку та політики держави.
  • Thumbnail Image
    Item
    Процес та наслідки націоналізації “приватбанку”
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Горбаль, Н. І.; Гошовська, О. В.; Полтавцева, А. І.; Horbal, N. I.; Hoshovska, O. V.; Poltavtseva, A. I.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто сутність та значення націоналізації банків, проаналізовано її особливості у світі та в Україні. Висвітлено основні показники діяльності ПриватБанку, визначено основні проблеми і вимоги до банку на момент націоналізації. Визначено основні наслідки переходу ПриватБанку у власність держави, розглянуто основні причини негативного впливу націоналізації банку на ситуацію в державі.
  • Thumbnail Image
    Item
    Просування товарів на міжнародні ринки
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Горбаль, Н. І.; Гошовська, О. В.; Садловська, Г. І.
    Розглянуто сутність, інструменти просування товару, рекомендації щодо управління ним, зокрема, формування стратегії просування. Проаналізовано особливості та тенденції розвитку методів просування в Україні та світі. Серед інших методів просування товарів вітчизняним підприємствам рекомендована подальша активізація просування через Інтернет, що сьогодні є дуже перспективним. In the article the essence of product promotion, its tools, recommendations for management, including the promotion strategy formation, are researched. The features and trends of promotion in Ukraine and abroad are analyzed. Among other methods of promotion further activation of promotion via the Internet, which is currently the most promising, is recommended for domestic enterprises. Promotion refers to raising customer awareness of a product or brand, generating sales, and creating brand loyalty. Promotional mix consist of personal selling, advertising, sales promotion, direct marketing, and publicity. A promotional mix specifies how much attention to pay to each of the five factors, and how much money to budget. The purpose of a promotion and thus its promotional plan can have a wide range, including: sales increases, new product acceptance, creation of brand equity, positioning, competitive retaliations, or creation of a corporate image. In Ukraine in terms of political and economic crisis, stagnation in trade, very low purchasing power, there is a need to enhance the efficiency of products’ promotion in domestic and international markets, taking into account the peculiarities of their development. Effective promotion requires careful planning and budgeting, analyzing specifics, methods of promotion in Ukraine and abroad. To enhance efficiency of promotion a clear strategy and comprehensive use of all elements of marketing communications are required. Trends of marketing communications in Ukraine in 2015 are: 1) overall revitalization of the market; 2) narrowing of the market of classic media; 3) reduction of budgets for external communications while maintaining the costs for internal ones; 4) growth of spending on online promotion, mass advertising, exhibitions and loyalty programs and decrease in PR, branding, upgrading products, direct mail and loyalty of staff; 5) increasing importance of strategic planning of promotion, which indicates increased uncertainty of environment; 6) increase in demand for consulting, crisis communications, GR, projects with opinion leaders; growth in costs and the slump of demand for multimedia content for special events; 7) enhancing of communication activity of major national manufacturers. There are many methods of promotion, and the results of our analysis enable to recommend domestic enterprises further activation of marketing communications through the Internet, which is currently the most promising in terms of efficiency. Ukrainian enterprises should incorporate in their promotion activities the experience of developed countries – systematic management of the promotion, usage of innovative and advanced methods, taking into account the characteristics of the international environment.
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості стратегічного управління міжнародних компаній
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2006) Гошовська, О. В.; Горбаль, Н. І.; Шандрівська, О. Є.
    Розкрито основні тенденції глобалізації галузей, загрози та можливості, переваги та недоліки під час виходу на міжнародний ринок. Обґрунтовано чинники тиску на компанії в умовах загострення конкуренції. Досліджено специфіку формування інтегрованої стратегії конгломератів. Обґрунтовано доцільність трансформації стратегії від управління портфелем до диверсифікації. Розроблено етапи створення та розвитку оптимальної стратегії міжнародної діяльності. In this paper main characteristics of international markets as well as reasons for globalization are analyzed. Main approaches to defining the preconditions of success on the world market are proposed. The developed characteristics of different types of strategy of activity of firms in the economic space is given. Main success factors on the market and recommendations for companies development are marked out. In the article different approaches to creating a strategy for companies are analyzed.
  • Thumbnail Image
    Item
    Сутність конкуренції в системі ринкової економіки
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2004) Горбаль, Н. І.; Гошовська, О. В.; Шандрівська, О. Є.
    Розглядаються підходи до визначення сутності поняття “конкуренція”, аналізується еволюція конкуренції, її види, інтенсивність та роль на сучасному етапі розвитку економіки. In the article different approaches to the essence of the category “competition” are examined, its evolution, types and role nowadays are analyzed
  • Thumbnail Image
    Item
    Еволюція та сучасні тенденції маркетингу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Горбаль, Н. І.; Гошовська, О. В.; Романишин, С. Б.
    Проаналізовано еволюцію маркетингу, сучасні його тенденції. Серед тенденцій 2012 року виділено: пріоритетність цифрових каналів, децентралізацію соціальних медіа, індивідуалізацію, мобільність, інновативність, пріоритетність споживачів. Наведено результати досліджень практики використання маркетингу в Україні порівняно з країнами з розвиненою ринковою економікою. The role, evolution and modern tendencies of marketing are described. Among the main tendencies of 2012 there were shown: priority of the digital channels, decentralization of the social media, individualization, mobility, innovativeness, customers’ priority. The results of Ukrainian firms marketing practice analysis comparing to those of developed countries are presented.