Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Thumbnail Image
    Item
    Стратегічні напрями розвитку транскордонного співробітництва “Україна-Польща”
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Дриль, О. І.
    Проаналізовано напрями налагодження спільної транскордонної співпраці між Україною та Польщею, проведено SWOT-аналіз транскордонного регіону та визначено на його основі стратегічні пріоритети розвитку транскордонного співробітництва України та Польщі. Актуалізується значення туризму для розвитку транскордонного співробітництва українсько-польських прикордонних регіонів та визначено напрями його розвитку. The trends of establishing joint cross-border cooperation between Ukraine and Poland are analysed in the article. Since in the process of cross-border cooperation some spheres dominate over the others, there is a need to distinguish the strategic ones to ensure the competitiveness of cross-border region. Both countries have a number of common features, thus favourable conditions for establishing close cooperation between border regions in different areas are formed. SWOT-analysis of cross-border region has been performed to reason and identify perspectives of cooperation. On the basis of this analysis the strategic priorities for the development of cross-border cooperation between Ukraine and Poland have been determined. The importance of tourism for the development of cross-border cooperation of Ukrainian-Polish border regions has been emphasized as well as axes of its development has been determined.
  • Thumbnail Image
    Item
    Маркетологи на ринку праці: проблеми підготовки та професійної адаптації
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Хтей, Н. І.; Дриль, О. І.; Земляк, І. Я.
    Проаналізовано тенденції затребуваності молодих фахівців окремих напрямів підготовки, попит на маркетологів, що сформувався на ринку праці. Визначено значення професії промоутера для формування майбутнього маркетолога, труднощі професійної адаптації молодих фахівців економічного профілю у новому колективі та умови і чинники, необхідні для цього. Проведене дослідження дало змогу визначити актуальність маркетингу як спеціальності, яка сприяє швидкому кар’єрному зростанню та роботи промоутером, що є першою сходинкою у формуванні кар’єри маркетолога. To the article a tendency is driven in relation to highly sought of young specialists of separate directions of preparation, demand on marketing specialists, that was formed at the market of labour, is analysed. The value of profession of promoter is analysed for a future marketing specialist. Difficulties over of professional adaptation of young specialists of economic profile and condition and factors necessary for professional adaptation of young workers in a new collective are brought. Undertaken a study gave an opportunity to do the row of conclusions in relation to actuality of marketing as speciality, that assists a rapid quarry increase and working as a promoter that is the first step in forming of career of marketing specialist.
  • Thumbnail Image
    Item
    Визначення параметрів локалізації логістичного центру
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010) Сорока, М. В.; Дриль, О. І.; Янковська, Л. А.; Шевців, Л. Ю.
    Висвітлено спробу верифікації і систематизації знань на тему організації та принципів локалізації логістичних центрів. Проаналізовано польський досвід у цій сфері, спираючись на логістичні витрати та перебіг головних транспортних коридорів, які проходять через Польщу. The article highlights the authors’ attempt to verify and systematization of knowledge about the organization and localization of the principles of logistics centers. Analysis of the Polish experience in this field, based on logistics costs and the progress of major transport corridors that pass through Poland.
  • Thumbnail Image
    Item
    Розвиток регіонів у концепції врівноваженого розвитку
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2009) Дриль, О. І.
    Досліджено умови та чинники формування регіональної політики в контексті реалізації концепції врівноваженого (сталого розвитку). Обґрунтовано типову структуру інструментів впровадження концепції врівноваженого розвитку (стратегія – бюджет-просторова економіка) та парадигма foresight. Еxplored terms and factors of forming of regional policy in the context of realization of conception of balanced (steady development). Grounded typical structure of instruments of іntroduction of conception of the balanced development (strategy is a byudzhet-prostorova economy) ta paradigm of foresight.
  • Thumbnail Image
    Item
    Маркетингові дослідження ринку (на прикладі ринку телекомунікацій)
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Дриль, О. І.
    Розглянуто поняття маркетингових досліджень, розкрито його сутність та роль, описано маркетингові дослідження і основні їхні етапи. Проаналізовано сучасний стан ринку телекомунікацій в Україні, визначено основні тенденції його розвитку. The term of marketing research is discussed, Its importance and role in the system of marketing is determined. The main directions of market research, the stages of marketing research process and research methode are presented. Short characteristics is given.