Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 9 of 9
  • Thumbnail Image
    Item
    Модель покращення міцнісних характеристик електромеханічного приводу мобільного робота
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-02-28) Зінько, Р. В.; Теслюк, В. М.; Казимира, І. Я.; Островка, Д. В.; Zinko, R. V.; Teslyuk, V. M.; Kazymyra, I. Ya.; Ostrovka, D. V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розроблено модель підвищення техніко-експлуатаційних показників електромеханічного приводу мобільних роботів шляхом вибору вхідних параметрів у поєднанні з відповідними методами та методиками проектування та математичного моделювання. З'ясовано, що мобільні роботи все ширше використовують у найрізноманітніших сферах діяльності людей, відповідно, важливим є забезпечення їх надійного функціонування, яке, водночас, визначає їх ефективність. Використовуючи відповідні розрахунки при проектуванні мобільних роботів, можна підвищити їх надійність, зменшити металомісткість створюваних зразків машин. При таких розрахунках потрібно враховувати навантажувальні режими, в яких задіяний транспортний засіб. Їзхня мета полягає в підвищенні техніко-експлуатаційних показників електромеханічного приводу мобільних роботів шляхом вибору вхідних параметрів у поєднанні з відповідними методами та методиками проектування та математичного моделювання. Встановлено, що забезпечення необхідного запасу міцності із одночасним зменшенням металомісткості є необхідним для вдосконалення електромеханічного приводу мобільного робота і покращення його характеристик загалом. Наведено модель і розроблено алгоритм підвищення надійності та зменшення металомісткості механічних складових мобільних роботів. Модель містить геометричні, кінематичні, динамічні, енергетичні, техніко-економічні розрахунки, розрахунки на міцність та жорсткість. Проведено розрахунки для малого мобільного робота з електромеханічною трансмісією та представлено результати дослідження надійності та міцнісних характеристик вала мобільної робототехнічної платформи. Розглянуто випадок повороту мобільного робота з реалізацією максимального крутного моменту, який передається на одну з гусениць. На підставі кінематичної схеми електротрансмісії розроблена твердотільна модель одного з її елементів (вала тягової зірки гусеничного рушія), для якого, на підставі схематизованої діаграми Серенсена-Кінасошвілі, був визначений запас міцності. Пропонована модель пройшла апробацію й буде використана при створенні експериментальних зразків мобільних роботів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Базова архітектура мобільної робототехнічної платформи з інтелектуальною системою управління рухом і захистом передачі даних
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-02-28) Цмоць, І. Г.; Теслюк, В. М.; Опотяк, Ю. В.; Парцей, Р. В.; Зінько, Р. В.; Tsmots, I. G.; Teslyuk, V. M.; Opotiak, Yu. V.; Parcei, R. V.; Zinko, R. V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Визначено вимоги до мобільної роботехнічної платформи (МРТП) з інтелектуальною системою управління рухом і захистом передачі даних, основними з яких є забезпечення: зменшення габаритів, енергоспоживання та вартості; дистанційного та інтелектуального автономного управління рухом; криптографічного захисту передачі даних у реальному часі; збереження працездатності в умовах дії зовнішніх чинників; адаптації до вимог замовника; здатність самостійно виконувати завдання в умовах невизначеності зовнішньої обстановки. Запропоновано розробку мобільної роботехнічної платформи виконувати на базі інтегрованого підходу, який охоплює: методи навігації, методи попереднього опрацювання та розпізнавання зображень; сучасні методи та алгоритми інтелектуального управління, штучні нейронні мережі та нечітку логіку; нейроподібні методи криптографічні захисту передачі даних; сучасні компоненти та сучасну елементну базу; методи інтелектуального опрацювання та оцінювання даних із давачів в умовах завад і неповної інформації; методи та засоби автоматизованого проектування апаратних і програмних засобів МРТП. Вибрано для розроблення мобільної робототехнічної платформи з інтелектуальною системою управління та криптографічним захистом передачі даних такі принципи: ієрархічності побудови інтелектуальної системи управління; системності; змінного складу обладнання; модульності; відкритості програмного забезпечення; сумісності; спеціалізації та адаптації апаратно-програмних засобів до структури алгоритмів опрацювання та захисту даних; використання комплексу базових проектних рішень. Розроблено базову архітектуру мобільної роботехнічної платформи з інтелектуальною системою управління рухом і захистом передачі даних, яка є основою для побудови мобільних роботехнічних платформ із заданими техніко-експлуатаційними параметрами. З метою реалізації нейроподібних засобів вдосконалено метод таблично-алгоритмічного обчислення скалярного добутку, який за рахунок одночасного формування k макрочасткових добутків забезпечує зменшення в k рази часу обчислення скалярного добутку.
  • Thumbnail Image
    Item
    Просторові секційні модулі колісних транспортних засобів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Горбай, О. З.; Зінько, Р. В.; Керницький, І. С.; Horbay, O.; Zinko, R.; Kernytskyy, I.; Національний університет “Львівська політехніка”; SGGW (Warszawa)
    Для розрахунку рамних і несучих каркасів ТЗ використано модуль-елементне 3D-моделювання, що в перспективі дасть змогу довстановнити додаткові агрегати спеціалізованого призначення на повну конструкцію надбудови. Розбиття на модулі залежить від сукупності підконструкцій на рівнях. Рівноваги складових досягають побудовою ієрархії підструктур. Під час дискретизації моделі використано поділ каркаса кузова вертикально поперечними площинами на окремі просторові об’єми призматичного і рамного типу.
  • Thumbnail Image
    Item
    Аналіз переваг і недоліків горизонтально-осьових вітроустановок
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Корендій, В. М.; Зінько, Р. В.
    Проаналізовано характерні відмінності між горизонтально- і вертикально-осьовими вітроустановками за різними критеріями, вказано на переваги і недоліки кожної конструкції та обґрунтовано доцільність їх розвитку і використання для зростання енергетичної незалежності нашої країни. Typical differences between horizontal and vertical axis wind turbines are analyzed after various eligibility criteria; the advantages and faults of each construction are indicated; the expediency of their development and exploitation in order to increase energy independence of our country are substantiated.
  • Thumbnail Image
    Item
    Формування множини критеріїв роботи машин
    (Видавництво Львівської політехніки, 2011) Зінько, Р. В.
    На основі проведеного огляду літературних джерел визначено основні критерії оцінювання ефективності функціонування машин. Запропоновано алгоритм формування множини критеріїв роботи машин при їх функціонуванні в технологічних процесах. On the basis of the conducted review of literary sources certainly basic criteria of estimation of efficiency of functioning of machines. The algorithm of forming of plural of criteria of work of machines is offered at their functioning in technological processes. As an example, the criteria row is offered for transport machines.
  • Thumbnail Image
    Item
    Дослідження динаміки руху дволанкового автовоза
    (Видавництво Львівської політехніки, 2011) Кузьо, І. В.; Житенко, О. В.; Зінько, Р. В.
    Досліджено динаміку руху дволанкового автовоза за допомогою математичної моделі, що враховує особливості компонування такого транспортного засобу, пружне закріплення транспортованих вантажів, умови експлуатації та руху. The mathematical model of the motion dynamics of joint arthrous two sections autocart is offered. A model takes into account the features of arrangement of transport vehicle, resilient fixing of the transported loads, condition of exploitation and motion.
  • Thumbnail Image
    Item
    Моделювання елементів робочого циклу автонавантажувача
    (Видавництво Державного університету "Львівська політехніка", 2000) Гащук, П. М.; Зінько, Р. В.
    Створено математичну модель роботи і руху, яка стала основою для розробки пакета прикладних програм LLTruck™. Запропоновано розбити довільний робочий цикл автонавантажувача на операції, а їх – на елементи. Довільний цикл можна алгоритмізувати, задіявши пакет LLTruck™, в якому використано методику кодування елементів операцій циклу. Розглянуто приклад аналізу експлуатаційної ефективності автонавантажувача в робочих циклах.
  • Thumbnail Image
    Item
    Методи створення комплексу енергоощадних машин
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010) Кузьо, І. В.; Зінько, Р. В.
    Ефективність діяльності фермерських господарств України залежить від багатьох чинників, серед яких важливим є створення методів побудови замкненого комплексу енергоощадних машин. Запропонований метод може слугувати основою цілеспрямованого проектування та дослідження енергоощадних машин з новими експлуатаційними властивостями на основі прийнятої множини критеріїв. Development of methods of construction of the reserved complex of energo saving machines is оne of terms of intensification of farmer economies of Ukraine. The offered method can serve as basis of the purposeful planning and research of energo saving machines with new operating properties on the basis of the accepted plural of criteria.
  • Thumbnail Image
    Item
    Аналіз і формалізація технологічних процесів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010) Зінько, Р. В.
    Проаналізовано і формалізовано технологічні процеси на основі не тільки економічних,а і виробничих чинників. Серед чинників,що визначають рівень технологічного процесу, важливим є алгоритмічні ресурси або рівень технології. Рівень технології визначається способами виробництва, і його найвижчу ефективність забезпечує потокове виробництво з використанням автоматичних ліній модульного типу. It is conducted analysis and formalization of technological processes on the basis of not only economic factors but also production. Among factors which determine the level of technological process there are important algorithmic resources or level of technology. The level of technology is determined by the methods of production and his greatest efficiency is provided by a flow production with use of automatic transfer lines of module type.