Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Individual Drive of Internal Combustion Engine Lubrication System Based on Switched Reluctance Motor
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-06-01) Головач, Ігор; Каша, Лідія; Гудзій, Іван; Holovach, Ihor; Kasha, Lidiia; Hudzii, Ivan; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті проаналізовано сучасні системи змащення двигунів внутрішнього згорання. З’ясовано, що системи з механічними компонентами приводу, що містять механічні та електронні компоненти, мають низку недоліків. Зокрема, при холодному пуску двигуна внутрішнього згорання, коли в’язкість мастила є високою, характеристика гідродинамічного опору різко піднімається вгору, що приводить до високого тиску на низьких обертах і привід вимагає низьких обертів насоса. Знову ж, зростання температури мастила є причиною зменшення в’язкості, характеристика гідродинамічного опору стає пологішою. Це, своєю черою, зменшує тиск у системі змащування та вимагає збільшення обертів помпи, для того, щоб підтримати тиск постійним. На основі проведеного аналізу сформульовано вимоги до мастильних систем та запропоновано окрему систему змащення з примусовою подачею мастила. Для приводу насоса системи змащування двигуна внутрішнього згорання запропоновано та розраховано вентильний реактивний двигун, який за своїми якостями є одним із перспективних щодо використання у такого типу системах.
  • Thumbnail Image
    Item
    Switched reluctance motor for the wheel drive of an invalid chair
    (Lviv Politechnic Publishing House, 2018-02-01) Ткачук, Василь; Біляковський, Ігор; Каша, Лідія; Tkachuk, Vasyl; Bilyakovskyy, Ihor; Kasha, Lidiya; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто конструкції електромеханічного перетворювача вентильного реактивного двигуна та схему транзисторного комутатора з послідовним буфером енергії. Електромеханічний перетворювач з псевдо-U-подібними елементами осердя статора вирізняється раціональною магнітною системою, а застосовані схемні рішення електронного комутатора вентильного реактивного двигуна дають змогу підвищити енергетичні показники. Описано автоматизовану систему проектування вентильних реактивних двигунів та наведено результати проектування з її допомогою вентильного двигуна для приводу колеса інвалідного візка. Дослідження механічних та робочих характе- ристик розробленого двигуна проведено за допомогою автоматизованої системи дослідження вентильних реактивних двигунів з послідовним буфером енергії. Результати чисельного дослідження електро- механічних процесів в електроприводі мотор-коліс візка підтверджені експериментальними дослід- женнями і свідчать про адекватність запропонованих математичних моделей та доцільність використання розробленого двигуна для приводу колеса інвалідного візка.
  • Thumbnail Image
    Item
    Switched reluctance motor for a surface lift drive
    (Lviv Politechnic Publishing House, 2017-02-19) Ткачук, Василь; Біляковський, Ігор; Каша, Лідія; Tkachuk, Vasyl; Bilyakovskyy, Ihor; Kasha, Lidiya; Lviv Polytechnic National University
    Подано основні формули методики розрахунку вентильних двигунів з пасивним ротором та з ємнісними накопичувачами енергії, які надалі планується використо- вувати у приводах канатного витягу. Закцентовано увагу на особливостях розрахунку базових величин, які в подальшому утворюють основу математичної моделі проектування, що реалізована програмно та за допомогою якої спроектований двигун для приводу бугельного витягу. Такий двигун за механічною та регулювальними характеристиками може успішно конкурувати з тяговими колекторними двигунами, що використовуються у таких приводах, за умов вищої надійності і меншого об’єму активної частини. В основу проектного розрахунку покла- денo рекомендації, які ґрунтуються на особливостях конструкції та на теорії електромагнітного перетворення енергії у таких електромеханічних перетворювачах енергії. Результати досліджень свідчать про можливість використання спроектованого двигуна в електроприводі бугельного канатного витягу.