Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    Шляхи вдосконалення моделі конституційного правосуддя в Україні: історико-правова та міжнародна практика
    (Видавництво Львівської політехніки, 24-02-20) Ковальчук, Олена; Сорочкіна, Олена; Kovalchuk, Olena; Sorochkina, Olena; Ковальчук, Елена; Сорочкина, Елена; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    З’ясовано особливості виникнення та розвитку основних моделей конституційного правосуддя. Становлення певної моделі конституційного контролю в кожній країні пов’язано із історичними, соціальними, економічними, національними, законодавчими передумовами виникнення конкретної моделі. Описано ключові особливості європейської, американської моделі конституційного правосуддя та моделі ампаро. Наголошено, що на теренах нашої держави питання про створення органу конституційного правосуддя було неможливим до здобуття Україною незалежності. Зауважено, що для України притаманною моделлю конституційного правосуддя є європейська модель.
  • Thumbnail Image
    Item
    Порядок формування, структура та повноваження двопалатного парламенту в Україні
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Ковальчук, Олена; Kovalchuk, Olena; Ковальчук, Елена; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Дослідження присвячено розглядові проблемних питань запровадження двопалатного парламенту в Україні. Запропоновано формувати Верховну Раду України з двох палат: нижньої – Палати представників і верхньої – Палати регіонів, щоб нижня Палата складалася зі 189 депутатів, верхня з 27 депутатів. Загалом парламент налічував би 216 депутатів. Депутатом нижньої палати може бути громадянин України, який на день виборів досяг 35 років, верхньої – 40 років, та повинні проживати в Україні останні десять років. Нижню – Палату представників формувати на основі пропорційної системи. Для проведення голосування утворювати 27 багатомандатних округів і від кожного округу обирати по 7 депутатів. Вибори проводити за відкритими партійними списками, а виборчу квоту визначати окремо в кожному виборчому окрузі. Для розподілу мандатів між партіями – кількість голосів виборців за кожну окрему партію, що подолала 10 % бар’єр ділити на виборчу квоту. Верхню – Палату регіонів формувати виключно з голів обласних рад, яких обирати не депутатами відповідної ради, а громадянами відповідної територіальної громади за мажоритарною системою відносної більшості.
  • Thumbnail Image
    Item
    Проект виборчого кодексу України: недоліки ташляхи вдосконалення
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Ковальчук, Олена; Kovalchuk, Olena; Ковальчук, Елена; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розкрито основні положення проекту Виборчого кодексу України прийнятого в першому читанні Верховною Радою України 7 листопада 2017 року. Звернено увагу на позитивні положення проекту та виявлено низку недоліків. Запропоновано можливі шляхи його вдосконалення, зокрема, спростити структуру кодексу, форму викладу окремих норм, вдосконалити визначення відповідних термів у проекті та дати їх визначення на початку кодексу та інше.
  • Thumbnail Image
    Item
    Закон України “Про місцеві вибори”: недоліки та шляхи вдосконалення
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Ковальчук, Олена; Kovalchuk, Olena; Ковальчук, Елена; Національний університет “Львівська політехніка”
    Розглядаються проблемні питання законодавчого забезпечення виборчого процесу на місцевих виборах в Україні. Розглянуто недоліки чинного Закону України “Про місцеві вибори”. Запропоновано можливі шляхи його вдосконалення. Зокрема, пропонується вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах рад проводити за мажоритарною виборчою системою відносної більшості. Передбачити вікові обмеження щодо права бути обраним. Розширити перелік суб’єктів виборчого процесу, через які громадяни України зможуть реалізовувати право висування кандидатів тощо. Звертається увага на виникнення нагальної потреби прийняття Виборчого кодексу України.