Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    Теоретико-методичні засади туристичного брендингу міста (на прикладі м. Львова)
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Музиченко-Козловська, О. В.
    Визначено місце туристичного бренду у формування національного бренду. Запропоновано визначення понять “туристичний бренд” та “туристичний брендинг”. Наведено передумови розроблення та реалізації стратегічного плану туристичного брендингу міста. Визначено завдання та стратегію туристичного брендингу м. Львова. Запропоновано алгоритм формування туристичного бренду міста. Розроблено модель просування туристичного бренду міста та наведено відповідну схему. Детально сформульовано кожен з етапів стратегії просування туристичного бренду м. Львова. The place of tourism brand in the formation of a national brand. A definition of "tourism brand" and "branding tourism". An prerequisites for development and implementation of the strategic plan of the tourist city branding. Objectives and strategy for tourism branding m. Lviv. The algorithm of formation of tourist brand of the city. The model of promotion of tourist brand of the city and are relevant scheme. Formulated in detail each of the stages of the strategy to promote the tourism brand of. City. The first stage assessment made of the existing brand the city. An existing brand as a logo and slogans identified its shortcomings. Done SWOT-analysis of existing tourist brand of the city and presented the results in a table. The indexes determine the overall index attractiveness of tourist brand of the city. Defined target groups of consumers and expert survey conducted attractiveness of the brand. Lviv. A scale of evaluation. Author determined measures to increase the popularity of the brand. Lviv. Done assessment of the tourism brand. Lviv and the scheme parameters and results. In the second phase determined the content of the tourist brand the city. For this analysis conducted target audience. Defined mission and goals of the tourist brand of the city. The choice of methods tourist city branding. In the third stage plan proposed promotion of tourism brand. Lviv. The measures for the promotion of tourism brand. Lviv. Formulated stages of the network of tourist information centers. Is responsible for the promotion of tourism brand. Lviv. The measures to improve Internet resources of tourism in the city. Lvov. At the fourth stage offered from the plan brand promotion of tourism. Lviv. At the fifth stage defined measures for evaluating the effectiveness of the brand. Lviv.
  • Thumbnail Image
    Item
    Стратегія просування туристичного бренда країни
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Музиченко-Козловська, О. В.
    З’ясовано місце туристичного бренда у формуванні національного бренда. Визначено складові бренда. Запропоновано алгоритм формування туристичного бренда країни. Проаналізовано наявний туристичний бренд України. Визначено завдання та стратегію туристичного брендингу. Розроблено модель формування стратегії просування туристичного бренда країни та наведено відповідну схему. Детально сформульовано кожен з етапів стратегії просування туристичного бренда країни. Запропоновано показники визначення загального індексу привабливості туристичного бренда країни. The place tourism brand in the formation of a national brand. The composition of the brand. The algorithm of forming brand of tourism country. The existing Ukraine tourist brand. Objectives and strategy of tourism branding. The model of the formation of brand strategy to promote tourism of the country and are an appropriate scheme. Formulated in detail each of the stages of brand strategy to promote tourism of the country. The indexes determine the overall index attractiveness of tourist country brand.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інформаційна логістика в туризмі: сутність поняття, мета і завдання
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Музиченко-Козловська, О. В.
    Наведено переваги застосування логістичних підходів в управлінні туристичними підприємствами чи територіями; визначено мету впровадження логістичного інструментарію до управління туристичною діяльністю; сформульовано сутність поняття “логістика”, запропоновано визначення термінів “логістика туризму” та “інформаційна логістика туризму”; з’ясовано мету і завдання логістики туризму на різних рівнях управління, а також функції інформаційної логістики туризму; встановлено ефекти від впровадження і використання логістичних технологій у туристичній індустрії; визначено місце інформаційної логістики в системі управління логістичною системою туристичного підприємства; запропоновано дії для удосконалення системи управління туристичним підприємством. Shows the benefits of logistics management approaches in tourism enterprises or areas; defined pursuing a logistic tools to manage tourism activities; formulated the essence of the concept of “logistics” is proposed definition of “logistics tourism” and “tourism information logistics”; clarified the goals and objectives of logistics tourism at different levels of management and information logistics functions of tourism; set the effects of the introduction and use of logistics technologies in the tourism industry; the position information logistics in the management of logistic system of tourist enterprises; proposed steps to improve travel management company.
  • Thumbnail Image
    Item
    Туристичний брендинг: сутність, складові та переваги
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Музиченко-Козловська, О. В.
    З’ясовано сутність понять “бренд”; визначено поняття “бренд міста” та “бренд країни”. Охарактеризовано сутність термінів “брендинг” та “брендинг країни”. Визначено перeдумови розвитку брендингу країни. Визначено особливоств національного брендингу країни. Перераховано цілі створення, параметри формування та оцінювання бренду місту та країни. Розглянуто та пояснено найважливіші складові процесу формування та оцінювання бренду країни. Визначено критерії формування стратегії брендингу. Запропоновано нове визначення поняття “туристичний брендинг”. Пояснюється сутність цієї категорії. Сформульовано переваги туристичного брендингу. Визначено цілі та інструменти, які можна використовувати у туризмі. Наведено визначення поняття стратегічне управління іміджем. Визначено перелік чинників, які впливають на формування іміджу. Наведено перелік візуальних іміджевих стратегій. Визначено місце бренду у формуванні іміджу туристичної території. Запропоновано заходи територіального маркетингу, які доцільно використати у туристичному брендингу. In the article formulates goals and the need to formulate tourism brand city or country. The essence of concepts “brand”; the essence of the concept of “city brand” and “brand ones”. Characterizes the essence of the term “branding” and “branding the country”. Preconditions of branding the country. The features of the national branding of the country. Listed goal of a tourism branding, namely, creating an attractive image of the country; promotion of culture and history features, national mentality etc. country or city where tourism products manufactured or services rendered; creation and consolidation in the mind of the tourist image of the goods or services of the country or city where they are made to maintain the planned sales; increase in profits as a result of the dissemination of information about the unique quality of tourism products and services, which are implemented with the help of an attractive image of their place of manufacture or provision. The parameters of the formation and evaluation of brand and country, including: tourism (attractiveness of the image of the country); people (as potential managers and people as potential friends - social capital of the country); culture and heritage (state symbols and willingness to consume culture of the country, sports); export (country of export and how information about products affect its purchasing power value brands of the country); control (state domestic policy); investment and immigration (the desire to live and work in this country, how prized of education and employment of young people and the labor market in general, the economic situation of the country.) Considered and explained the most important components of brand development and evaluation of the country. Criteria formation branding strategy. A new definition of “tourism branding”, namely tourism branding involves the formation of preferences (tourist attraction) places of tourist destination in the management of image and promotion of tourist attractiveness of the city or the country through tourism brand, which consists of a visual image and slogan. Explained the essence of the term “branding coach”. Formulated benefits of tourism branding, namely the possibility of earning additional income; opportunity to protect products while working with partners; facilitate the choice of the tourist product to the consumer; ability to identify tourism company and its services among tourism products of competitors; facilitate the release of products with new products in adjacent markets; investing in the future. Defined tools that can be used in tourism, including: slogans, themes and positioning; visual symbols; events and activities. We give the definition of strategic image management. The list of factors that affect the image formation. A list of visual image strategies. The place in shaping the brand image of the tourist area: development for the area attractive positioning and image; supply of products and services in an efficient and accessible manner; promotion of attractive and useful qualities territory in order to fully inform users about its benefits. The measures of territorial marketing, which should be used in tourism branding.