Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Аналіз практичної реалізації механізмів доступу користувачів до ВНС університету
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-09-23) Фоменко, А. В.; Тарасов, Д. О.; Fomenko, A. V.; Tarasov, D. O.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Проведено огляд практичної реалізації механізмів доступу користувачів до ВНС університету на прикладі системи дистанційного навчання Moodle. З'ясовано, що однією з ознак навчального процесу є його керованість, яка передбачає можливість планування та проектування навчального процесу. Розглядаються практичні питання, пов'язані з адмініструванням віртуального навчального середовища (ВНС) університету з точки зору організації та диференціації прав доступу різних категорій користувачів. Обговорено основні принципи адміністрування ВНС університету щодо поділу рівнів доступу до окремих елементів системи для різних ролей відповідної категорії користувачів. У НУ "Львівська політехніка" глобальні ролі мають тільки супер адміністратор, керівництво глобальною групою, методист та бібліотека. Рольові завдання виконуються для визначення ролі в контексті. Сайт (домашня сторінка) та курс – приклади двох різних контекстів. Хоча процес призначення ролі однаковий для різних контекстів, шлях до сторінки призначення може бути різним. Наведено приклади організації системи адміністрування з описом процесів створення різних типів ролей та логікою виконання кожної ролі та необхідністю певних підходів. Встановлено, що систем Moodle передбачає п'ять типів ролей, а саме: управлінська, наглядова, навчальна, інформаційна, тимчасова, надаючи обґрунтування та практичні поради щодо встановлення кожної ролі для кожного типу. Детально описано загальну матрицю відповідальності за кожну роль користувача. Ролі керівних ролей – це різні особливості адміністрування курсів на рівні категорій курсу різних типів гніздування. Цей тип містить адміністраторів. Роль контролюючої ролі – за назвою досліджувати різні особливості навчальної та управлінської діяльності в системі ВНС. Завданням навчальних ролей є забезпечення та здійснення самого навчального процесу. До цих ролей належить, передусім, системна роль за замовчуванням – студент, головний учасник процесу здобуття знань, проходження контрольних точок та інших складових навчального процесу. Завданням інформаційних ролей є створення інформаційних повідомлень як для студентів, так і для викладачів на різних рівнях інформаційної системи. Тимчасові рольові завдання – залучення до системи третіх сторін. Звичайно, гість – це важливо, але в нашому випадку вхід гостей заборонений, тому ролі учасника конференції та учасника олімпіади були створені для забезпечення доступу до окремих системних ресурсів. Також описана загальна матриця відповідальності за кожну роль користувача
  • Thumbnail Image
    Item
    Теоретичне обґрунтування визначення узагальнюючої якісної характеристики фінансового стану машинобудівних підприємств
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Фоменко, А. В.
    Запропоновано теоретичний підхід до визначення узагальнювальної якісної характеристики фінансового стану машинобудівних підприємств, що дає змогу встановити адаптивну здатність до динамічних змін ендогенного та екзогенного середовища окремого підприємства, розрахувавши показники його фінансової стійкості. Обґрунтовано сукупність показників, прийнятних у сучасних умовах для визначення рівня фінансової стійкості підприємств. Given the dynamic changes in the external environment of enterprises and the low adaptability of the enterprises internal environment to them it becomes necessary that scientific economists concentrate on determining the generalizing qualitative characteristics of financial conditions of the machine-building enterprises. The content of the article meets the need to improve existing concepts of determining the financial conditions of machine-building enterprises. The key aim of the study is scientific justification of the theoretical aspects of determining the generalizing qualitative characteristics of financial conditions of machinebuilding enterprises and systematization of indicators to measure the quantitative expression of qualitative characteristics. During studying approaches to assessing the financial conditions it was found that the majority of scientists, relying on the ability of indicators to effectively respond to external challenges, focused their attention on indicators of financial stability. For determination of generalizing qualitative characteristics of financial conditions of the machine-building enterprises it is advisable to determine their financial sustainability indicators as a criterion for referring enterprises to those that are able to effectively adapt to the requirements of the environment and those who need to focus on reviewing conceptual foundations of their business activities. After indicators prioritization there were highlighted two approaches to the assessment of financial stability of machine-building enterprises, in particular, on the basis of absolute indicators and on the basis of a set of financial coefficients. Since the development of methodological supportof the enterprise financial stability assessment is meant to be used by the decision-maker directly at the enterprise, there is taken into account the importance of the criterion of minimizing the number of financial indicators due to the calculation of variation coefficients. Thus, the aticle proposes a theoretical approach to defining the generalizing qualitative characteristics of machine-building enterprises financial conditions, allowing to identify the ability of an individual enterprise to adapt to the dynamic changes of its endogenous and exogenous environment by calculating its financial stability indicators. A set of indicators for determining the level of an enterprise financial stability and being suitable for present conditions is justified.