Вісники та науково-технічні збірники, журнали
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12
Browse
2 results
Search Results
Item Analysis of ventilation in the selected lecture room: case study(Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Капало, П.; Баргловський, Л.; Адамскі, М.; Kapalo, P.; Bargłowski, L.; Adamski, M.; Кошицький технічний університет; Білостоцький технічний університет; Technical University of Kosice; Bialystok University of TechnologyДіти та шкільна молодь проводять більше годин на день у класах і, залежно від кількості людей, піддаються впливу погіршення якості повітря в приміщеннях. Різноманітні дослідження, які спостерігають за умовами внутрішнього середовища, вказують на необхідність збільшення рівня вентиляції в класах. Чинні стандарти та рекомендації щодо вентиляції в шкільних класах здебільшого зосереджуються на сприйнятій якості повітря, тоді як доступна вентиляція в багатьох школах вже не відповідає цим критеріям, що призводить до поганої якості повітря в приміщенні. У шкільних класах потрібні нові способи вентиляції, де дизайн має бути перенесений з комфорту на здоров’я. Документально визначено необхідну об’ємну витрату повітря вентиляційної установки для провітрювання обраної аудиторії. Коротко охарактеризовано законодавчі вимоги, що діють у Словаччині та Польщі. Особливу увагу було приділено постановам Міністерства охорони здоров’я, Міністерства навколишнього середовища, Міністерства транспорту та будівництва Словацької Республіки та постановам Міністерства освіти та спорту, Міністерства інфраструктури та європейським стандартам. Задокументовано також експериментальне вимірювання, виконане в аудиторії. Отримані значення об’ємної витрати повітря, необхідної для вентиляції аудиторії, розраховані відповідно до вимог законодавства, порівнюються зі значенням, розрахованим на основі виміряного ходу концентрації вуглекислого газу.Item Evaluating the state of sanitary and hygienic conditions in ventilated rooms(Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Капало, П.; Клименко, Г.; Возняк, О.; Желих, В.; Адамскі, М.; Kapalo, P.; Klymenko, H.; Voznyak, O.; Zhelykh, V.; Adamski, M.; Технічний університет Кошице; Національний університет “Львівська політехніка”; Технічний університет Білостока; Technical University of Kosice; Lviv Polytechnic National University; Bialystok University of TechnologyСьогодні надзвичайно важливою залишається проблема енергоощадності. Сучасні будівельні технології дають змогу створювати будинки з мінімальним енергоспоживанням, використовуючи енергоефективні зовнішні захищення, зокрема пластикові вікна. Це призводить до зниження тепловтрат приміщення, але загрожує зменшенням необхідного повітрообміну. Цю статтю підготовлено в Національному університеті “Львівська політехніка” у рамках проекту VEGA 1/0697/17 спільно з науковцями Технічного університету міста Кошице (Словаччина) та Політехніки Білостоцької міста Білосток (Польща). Досліджували стан санітарно-гігєнічних умов у приміщенні навчальної аудиторії учбового корпусу під час проведення занять. У приміщенні аудиторії, об’єм якої становить 127 м3, вентилювання передбачено: приплив повітря – природний неорганізований (відкриванням вікон), витяжка – природна, оргінізована. На початку та в кінці кожного заняття заміряли параметри повітряного середовища аудитрії, зокрема: його температуру, відносну вологість та вміст вуглекислого газу. Дослідження проводили в два етапи. Результати досліджень, наведені на графіках, вказують на залежність зміни параметрів повітряного середовища приміщення аудиторії від ефективності вентилювання. На першому етапі в приміщенні аудиторії не було припливної природної вентиляції (приміщення в перервах між заняттями не провітрювали). Як показали результати досліджень, температура та відносна вологість повітря залишились у межах допустимих норм, а концентрація вуглекислого газу значно перевищувала нормативні значення. Тому для підтримання нормативних параметрів повітряного середовища аудиторії запропоновано встановити припливно- витяжну вентиляційну установку. На другому етапі під час перерв приміщення вентилювали. При цьому було встановлено, що концентрація вуглекислого газу зменшилась на 33 %. Отже, за такого вентилювання навчальної аудиторії навіть 10- хвилинне провітрювання істотно впливає на якість повітряного середовища навчальної аудиторії.