Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Modeling of two-motor front-wheel drive control for electric vehicle with electronic differential based on energetic macroscopic representation
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-06-01) Щур, Ігор; Гавдьо, Ігор; Білецький, Юрій; Shchur, Ihor; Havdo, Ihor; Biletskyi, Yurii; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    На відміну від автомобіля, сучасний електромобіль (ЕМ) може мати різні конфігурації підсистеми електричної тяги із застосуванням одного, двох чи чотирьох привідних електричних двигунів коліс. У цій статті досліджено передньопривідну дводвигунну конфігурацію з незалежним приводом коліс, в якій регулюванням електромагнітних моментів двигунів забезпечується виконання двох функцій: електричної тяги та керування напрямком руху. Останню функцію виконує електронний диференціал, який застосовують замість традиційної механічної диференціальної передачі та механічної системи рульового керування. Виконання вказаних функцій покладено на розроблену на основі геометрії Ackermann-Jeantaud систему керування привідними двигунами. У роботі для дослідження роботи дослідного ЕМ застосовано новий підхід до побудови математичних моделей складних систем на енергетичній основі – макроенергетичне представлення (EMR). За інверсним принципом, передбаченим EMR, розроблено систему керування рухом ЕМ. Проведені симуляційні дослідження в середовищі MatLab/Simulink показали працезданість розробленої системи керування та високу точність підтримання заданих швидкості та напрямку руху як в усталених, так і в перехідних режимах роботи ЕМ.
  • Thumbnail Image
    Item
    Analytical design of dynamic systems regulators taking into account the effect of disturbing factors
    (Lviv Politechnic Publishing House, 2019-02-26) Лозинський, Орест; Мороз, Володимир; Білецький, Роман; Білецький, Юрій; Lozynskyi, Orest; Moroz, Volodymyr; Biletskyi, Roman; Biletskyi, Yurii; Lviv Polytechnic National University
    У цій статті розглянуто проблему синтезу оптимальних за мінімальним значенням інтегрально-квадратичного критерію динамічних систем, які описуються моделлю рівнянь у змінних стану. На основі знаходження матриці Ляпунова і рівнянь оптимізації, запропоновано метод синтезу набору коефіцієнтів зворотних зв’язків за змінними стану, які забезпечують мінімальне значення інтегрального квадратичного критерію при дії на систему зовнішніх координатних збурень. Знаходження коефіцієнтів зворотних зв’язків за змінними стану динамічної системи запропонованим способом розширює методи оптимізації таких систем за інтегрально-квадратичними критеріями при векторноматричному описі з урахуванням дії зовнішніх впливів. Наведено синтез цих коефіцієнтів на прикладі динамічної системи другого порядку. Цей метод дає змогу знаходити залежності цих коефіцієнтів від початкових значень координат динамічної системи, а також синтезувати функціональний перетворювач, вплив якого в колах зворотних зв’язків оптимізує дану систему.
  • Thumbnail Image
    Item
    Optimization of energy-shaping control of port-controlled Hamiltonian system
    (Publishing House of Lviv Polytechnic National University, 2013) Shchur, Ihor; Biletskyi, Yurii
    This paper raises the problem of finding the optimal parameters of a port-controlled Hamiltonian energy-shaping control system (ESCS). For solving this problem it is proposed to supplement the ESCS synthesis procedure with parameterization by shaping the desirable characteristic polynomial of a closed system. In order to verify this method, the synthesis of a modal regulation system and the ESCS controlled by a direct-current drive was carried out, and a number of comparative studies were conducted. The obtained results confirmed the feasibility and effectiveness of the application of the proposed structurally parametrical synthesis procedure of the ESCS. Розглянуто проблему знаходження оптимальних щодо заданого критерію параметрів системи енергоформуючого керування (СЕФК) у гамільтоновому представлені. З метою її вирішення запропоновано доповнити процедуру синтезу СЕФК параметризацією шляхом формування бажаного характеристичного поліному замкненої системи. Для перевірки підходу проведено синтез системи модального регулювання та СЕФК електроприводом постійного струму, а також низку порівняльних досліджень, в результаті чого підтверджено доцільність та ефективність застосування запропонованої процедури структурно-параметричного синтезу СЕФК.