Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Thumbnail Image
    Item
    Reaction to the commodity trap –playing by the rules or changing the rules?
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Bondos, І.; Lipowski, М.
    Offer commoditization is increasingly common market phenomenon. The stronger competition in the market, the more difficult is to differentiate the product/service – as a result, price competition intensifies and price is the key buying criteria. The paper presents the essence of commodity trap and the three-stages process of escaping from the consequences of this phenomenon. Пропозиція стандартного товару є поширеним на ринку феноменом. Чим сильніша конкуренція на ринку, тим складніше диференціювати продукт/сервіс і, в результаті, посилюється цінова конкуренція, а ціна стає ключовим критерієм покупки товару. Розглянуто суть пастки стандартизованого товару та трьохетапний процес уникнення наслідків цього явища.