Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Е-channel migration strategy – a double-edged sword?
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Bondos, І.
    As companies implement multichannel strategies and attempt to manage consumers' multichannel behavior, the migration of customers from traditional to new and alternative channels seems ubiquitous. The literature distinguishes two main types of customer migration strategies – forced and voluntary customer E-channel migration strategies. The purpose of this analysis will be an indication of the potential consequences of a customer migration strategy to the online channel – such a solution is increasingly applied by service providers. However, it should be aware of the consequences of such a solution – these consequences are favorable as well as unfavorable to the strategy initiator. To achieve this objective achievements of scientific literature has been analyzed. Оскільки компанії реалізовують багатоканальні стратегії і намагаються управляти багатоканальною поведінкою споживачів, міграція споживача від традиційних до нових і альтернативних каналів здається всюдисущою. У літературі розрізняють два основні типи стратегій міграції споживачів – вимушена та добровільна міграційна стратегії споживача E-каналу. Метою цього аналізу є виявлення потенційних наслідків міграції клієнтів до онлайн-каналу – таке рішення все частіше застосовується тими, хто надає послуг. Проте необхідно усвідомлювати наслідки такого рішення, що є як сприятливими, так і несприятливими для стратегії ініціатора. Для досягнення цієї мети проаналізовано досягнення наукової літератури.
  • Thumbnail Image
    Item
    Reaction to the commodity trap –playing by the rules or changing the rules?
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Bondos, І.; Lipowski, М.
    Offer commoditization is increasingly common market phenomenon. The stronger competition in the market, the more difficult is to differentiate the product/service – as a result, price competition intensifies and price is the key buying criteria. The paper presents the essence of commodity trap and the three-stages process of escaping from the consequences of this phenomenon. Пропозиція стандартного товару є поширеним на ринку феноменом. Чим сильніша конкуренція на ринку, тим складніше диференціювати продукт/сервіс і, в результаті, посилюється цінова конкуренція, а ціна стає ключовим критерієм покупки товару. Розглянуто суть пастки стандартизованого товару та трьохетапний процес уникнення наслідків цього явища.
  • Thumbnail Image
    Item
    Responding to price changes in the context of growing international competition
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Bondos, І.
    In terms of increasing the number of companies operating on the market, both domestic and foreign companies, right approach to respond to the different types of competitor’ price moves becomes extremely important. The purpose of this article is to present the proper approach to respond to price competition. Adequate reaction to competitor's price reduction may prevent price war, which is absolutely a negative phenomenon. В умовах збільшення кількості компаній, що функціонують як на вітчизняному, так і на закордонному ринках, надзвичайно важливим стає правильний підхід до відповіді на різні типи змін конкурентної ціни. Подано правильний підхід щодо відповіді на цінову конкуренцію. Адекватна реакція на зниження конкурентної ціни може запобігти ціновій війні, яка є абсолютно негативним феноменом.