Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Cationic over-stabilised bitumen emulsion in road construction: review
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Сідун, Ю. В.; Соболь, Х. С.; Бідось, В. М.; Гуняк, О. М.; Процик, І. М.; Sidun, I.; Sobol, K.; Bidos, V.; Hunyak, O.; Protsyk, I.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Описано класифікацію катіонних бітумних емульсій за “реактивністю” та характеристиками розпаду. Наведено методи досліджень характеристик розпаду для бітумних емульсій різної “реактивності” відповідно до європейського та українського нормативних документів. Приведено доступні емульгатори в Україні для надстійких бітумних емульсій з описом дорожньої технології, де вони можуть бути застосовані. Виділено два типи можливих емульгаторів для надстійких бітумних емульсій: суперстабільні емульгатори та повільно розпадні. Проведено літературний огляд використання надстійких бітумних катіонних емульсій у технологіях стабілізації грунтів, укріплення матеріалів основи емульсією, технологія “холодного ресайклінгу”. Оглянуто закономірності взаємодії надстійкої бітумної емульсії із тонкодисперсними мінеральними в’яжучим та наповнювачами, встановлено, що таким емульсіям притаманний найдовший з-поміж інших класів емульсій час розпаду і найповільніша швидкість розпаду. Надстійкі бітумні емульсії дають змогу протягом відносно довгого часу змішуватись з мінеральними матеріалами і створювати з ними однорідні суміші, рівномірно вкриваючи їх зерна. Загалом виявлено достатньо інформації з відкритих джерел щодо надстійких бітумних емульсій для дорожніх технологій, проте деякі науковці ототожнюють їх із бітумними емульсіями повільного розпаду. Інші у своїх статтях не згадують клас використаної емульсії згідно з нормативними документами. Натомість вони окреслюють безпосередні функції, що виконує емульсія як складник певної суміші, чи вказують на роль емульсії в певному технологічному процесі влаштування шарів дорожньої конструкції. Як наслідок, через застосування тієї чи іншої бітумної катіонної емульсії в певній технології, ми можемо опосередковано дізнатись її реактивність, а після цього припустити, чи вона належить до надстійких
  • Thumbnail Image
    Item
    Пуцоланічні добавки для портландцементів транспортного будівництва
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Гуняк, О. М.; Hunyak, O.; Національний університет “Львівська політехніка”, кафедра автомобільних доріг та мостів; Lviv Polytechnic National University, Department of Highways and Bridges
    Виробництво портландцементу є одним з найбільш енергозатратних серед будівельних матеріалів, супроводжується значними викидами СО2 в атмосферу: від 0,7 до 1 т на 1 т цементу залежно від технології виготовлення. Тому заміна частини портландцементного клінкеру активними мінеральними є екологічно та економічно доцільними, водночас не викликає значних негативних змін властивостей цементних в’яжучих. Проведено комплексний аналіз властивостей та досліджено мікроструктуру портландцементів композиційних із вмістом 20 % доменного гранульованого шлаку та 10 % пуцоланічної активної мінеральної добавки (цеоліту або перліту), та порівняно їх властивості з традиційними портландцементами – ПЦ І, ПЦ ІІ/А-Ш, ПЦ ІІ/Б-Ш. Визначено, що комплексне модифікування структури цементів добавками з гідравлічною та пуцоланічною активністю дасть змогу покращити технічні характеристики будівельних сумішей на основі таких цементів без значного зниження їхніх міцнісних характеристик. Встановлено, що введення пуцоланових добавок в комплексі з доменним гранульованим шлаком призводить до зміни механізму гідратації в’яжучої системи таким чином, що результуюча активність композиції зростає і не підлягає закону адитивності.