Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Evaluation of transport system configuration by efficiency indicators
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Mateichyk, Vasyl; Śmieszek, Miroslaw; Kostian, Nataliia; Cherkasy State Technological University; Rzeszow University of Technology
    Робота присвячена процесу оцінювання ефективності транспортної системи в умовах міської мобільності. Підхід базується на використанні системи індикаторів ефективності із застосуванням нейрокомп’ютерних технологій. Запропоновано узагальнені моделі для отримання вектору індикаторів ефективності та інтегрального індикатору ефективності у вигляді комп’ютерних нейронних мереж. Показано, що для фіксації факту падіння значень індикаторів до порогового та нижче достатньо застосовувати нейронну мережу, побудовану на перцептронних нейронах. Багатошарова модель для визначення інтегрального індикатора дозволяє оцінити важливість окремо взятих індикаторів у складі системи моніторингу ефективності заданої конфігурації транспортної системи. Проведено експериментальне дослідження двадцяти п’яти станів транспортної системи різних конфігурацій в містах Польщі та України. Визначено ключові індикатори ефективності системи, а саме, індикатор енергоефективності транспортного засобу як елементу системи, індикатор екологічності та індикатор безпеки руху. Виходячи з результатів експериментального дослідження запропоновано структуру нейронної мережі для оцінювання енергоефективності заданих конфігурацій транспортної системи. З метою навчання та тестування отриманої мережі було використано процедуру коригування порогового значення функції активації та нормалізацію значень масиву вхідних параметрів транспортної системи. Реалізацію побудованої мережі здійснено із використанням Visual Studio 2019 із застосуванням мови C++. Виконано налаштування мережі на визначення оцінки енергоефективності з заданою точністю шляхом заміни перцептронного нейрону на звичайний з сигмоїдальною функцією активації. Випадковий характер вибору конфігурації та початкових значень вагових коефіцієнтів дозволив отримати модель з точністю реалізації на контрольній вибірці в діапазоні від 90 до 98.7 % при швидкості навчання 0.1.
  • Thumbnail Image
    Item
    Three-input integralmodel of the recovery problem of antenna signalswith interference
    (Publishing House of Lviv Polytechnic National University, 2014) Verlan, Dmytro; Kostian, Nataliia
    The problem of increasing the resolution power of an antenna through input signal recovery using the computer implementation of a mathematical model in the form of the system of three Fredholm integral equations of the first kind is examined. To solve the system of linear integral equations, regularizating algorithms and corresponding softwares based on generalized Tikhonov and Lavrentiev methods with determination of a regularization parameter by means of the model experiments technique have been developed. The algorithms are implemented in Matlab environment and can be used with other application packages. The efficiency of the developed computer tools has been confirmed by solving test and practical problems. Розглянуто задачу підвищення роздільної здатності антени шляхом відновлення вхідного сигналу за допомогою комп’ютерної реалізації математичної моделі у вигляді системи трьох інтегральних рівнянь Фредгольма І роду. Для розв’язання системи лінійних інтегральних рівнянь створено регуляризуючі алгоритми та відповідні програмні засоби на основі узагальнених варіантів методів Тихонова і Лаврентьєва з визначенням параметра регуляризації за методом модельних експериментів. Алгоритми реалізовано в середовищі Matlab та їх можна застосувати разом з іншими пакетами прикладних програм. Працездатність розроблених комп’ютерних засобів підтверджується розв’язанням тестових і практичних задач.