Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    The influence of degree of loading and load placing on steerability of vehicles
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-03-10) Kuzio, Igor; Sokil, Mariia; Lviv Polytechnic National University
    Для колісних транспортних засобів з нелінійною силовою характеристикою пружинних амортизаторів та демпферних пристроїв розроблено методику оцінювання впливу ступеня завантаженості, кінематичних параметрів руху на їх керованість вздовж криволінійних ділянок шляху. В основу досліджень покладено рівняння кінетостатики системи підресорена–непідресорена частини та диференціальні рівняння відносного руху підресореної частини транспортних засобів. Щодо останніх, то вони враховують як завантаженість транспортного засобу, так і нелінійно-пружні характеристики амортизаторів. Для випадку, коли пружні характеристики амортизаторів описуються степеневою або близькою до неї залежністю, вдалось аналітично описати коливання підресореної частини. Їх особливістю є те, що частота, а отже, динамічна сила тиску коліс на опорну поверхню (дорогу) залежить від амплітуди коливань. Остання та характеристики дорожнього покриття визначають основні параметри керованості та стійкості руху транспортних засобів вздовж криволінійних ділянок шляху. Все в сукупності дало змогу отримати залежність критичного значення динамічного кута повороту керованих коліс як функцію амплітуди поздовжньо-кутових коливань, кінематичних параметрів руху, ступеня завантаженості транспортного засобу. В результаті встановлено: а) коливання підресореної частини значною мірою зменшують граничний кут повороту керованих коліс вздовж криволінійних ділянок шляху; б) для періоду розганяння транспортного засобу і ближчого розташування центра ваги вантажу, який транспортується, до заднього борта граничний динамічний кут повороту керованих коліс є меншим; в) система підвіски з прогресивним законом зміни відновлювальної сили пружинних амортизаторів у ширшому діапазоні зміни амплітуди коливань підресореної частини задовольняє ергономічні умови перевезення. Отримані розрахункові залежності можуть бути базовими під час модернізації наявних чи створення нових систем підресорювання з метою покращення основних експлуатаційних характеристик колісних транспортних засобів
  • Thumbnail Image
    Item
    Substantiation of the shape of a solid oxide fuel cell anode using the stress-strain and shape-dependent crack deceleration approaches
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-20) Kuzio, Igor; Vasyliv, Bogdan; Korendiy, Vitaliy; Borovets, Volodymyr; Podhurska, Viktoriya; Lviv Polytechnic National University; Karpenko Physico-mechanical Institute of the NAS of Ukraine
    Stress and strain distributions in the YSZ–NiO spheroidal shape anode-substrate for a solid oxide fuel cell (SOFC) under pressure of operating environment were calculated using the finite element analysis. The features were then compared with ones of the cylindrical shape anode. The radii ranges for the cylindrical and spheroidal (segments of a sphere) parts of the anode ensuring its improved deformation resistance and more uniform stress distribution were suggested. Based on the calculations, an anode of the cylindrical shape with top and bottom convex surfaces (a spheroidal shape anode), with the spheroid to cylinder radii ratio R / Rc in the range from 5 to 20 is suggested. Itsspecific volume V / Sc isin the range from 1 to 2.5 mm. The stressesin the most dangerous areas (i. e. along the axis and the closed-loop fixing) and maximum strain, caused by external gas pressure on the anode working surface, are decreased by 10–30 % and 20–40 % respectively as compared to an anode of the cylindrical shape of the same radius and volume features. This increases the lifetime of a solid oxide fuel cell. A three-dimensional curve of intersection of the surfaces of stress distribution in the anode along its axis and the closed-loop fixing was approximated which displays the values of balanced stresses depending on V / Vc and R / Rc parameters. Also, the advantage of the spheroid shaped SOFC anode-substrate over conventional flat one was substantiated using a shape-dependent crack deceleration approach.