Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Reaction to the commodity trap –playing by the rules or changing the rules?
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Bondos, І.; Lipowski, М.
    Offer commoditization is increasingly common market phenomenon. The stronger competition in the market, the more difficult is to differentiate the product/service – as a result, price competition intensifies and price is the key buying criteria. The paper presents the essence of commodity trap and the three-stages process of escaping from the consequences of this phenomenon. Пропозиція стандартного товару є поширеним на ринку феноменом. Чим сильніша конкуренція на ринку, тим складніше диференціювати продукт/сервіс і, в результаті, посилюється цінова конкуренція, а ціна стає ключовим критерієм покупки товару. Розглянуто суть пастки стандартизованого товару та трьохетапний процес уникнення наслідків цього явища.
  • Thumbnail Image
    Item
    Competitiveness of small grocery stores in poland during the economic slowdown
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Lipowski, М.; Angowski, М.
    Economic slowdown influences purchasing behavior of customer in food and grocery stores. Small grocery stores are under pressure from competitors especially in times of economic slowdown. With the crisis, consumer price sensitivity rises. Small grocery shops are a category of retailers in which customers declare the largest decline of purchase frequency. Large stores have improved a number of factors that traditionally were the advantage of small shops. Уповільнення темпів економічного розвитку впливає на купівельну поведінку клієнтів у продуктових магазинах. Малі продуктові магазини знаходяться під тиском з боку конкурентів, особливо у періоди економічного спаду. Поряд із кризою зростає чутливість споживчих цін. Невеликі продуктові магазини являють собою категорію роздрібної торгівлі, в яких спостерігається найбільше зниження частоти закупівель. Великі магазини покращили свій стан, який традиційно був перевагою невеликих магазинів.