Вісники та науково-технічні збірники, журнали
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12
Browse
2 results
Search Results
Item Necessity of restructuring Ukrainian airlines business and improving their value management in conditions of European integration and increased competition(Publishing House of Lviv Polytechnic National University, 2015) Mnykh, O. B.; Brytskyi, R. M.The article describes the qualitative and quantitative changes reflecting dynamics of the airlines development in the domestic and foreign air passenger transport markets. The reasons that caused bankruptcy of “Dniproavia” joint stock company are characterized; the results of regression models are assesssed. The factors that dictate the need for restructuring Ukrainian airlines business on the basis of the international airlines experience are determined.Item Actual problems of economics and capitalization value-oriented management: new challenges of marketing(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Mnykh, O. B.The article given quantitative and qualitative characteristics of the processes of capitalization of economy of Ukraine in the deepening systemic crisis and globalization of the investment market. It is proved about strengthening the necessity of greater influence of marketing on the process of forming costs and finding new sources of value creation in emerging European markets. Attention is focused on ensuring long-term competitive advantages through innovative marketing solutions for commodity and stock markets. Подано кількісну і якісну характеристику розвитку процесів капіталізації економіки України в умовах поглиблення системної кризи і глобалізації інвестиційного ринку. Доведено необхідність посилення впливу маркетингу на процеси формування вартості і пошук нових джерел створення вартості на нових європейських ринках. Зосереджено увагу на забезпеченні тривалих конкурентних переваг на основі інноваційних маркетингових рішень на товарних і фондових ринках.