Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Study of the correspondences distribution of vehicle traffic on the road network of cities
    (Видавництво Львівської політехніки, 2024-02-28) Davidich, Yurii; Dolya, Victor; Ponkratov, Denys; O. M. Beketov National University of Urban Economy in Kharkiv
    Проблеми управління дорожнім рухом у великих містах ускладнюються тим, що збільшення інтенсивності руху транспортних засобів істотно перевищує пропускну здатність вулично-дорожньої мережі. Це призводить до насичення вулично-дорожньої мережі, що негативно позначається на її функціонуванні. В цій статті наведено аналіз питання щодо поліпшення якості дорожнього руху за рахунок прогнозування інтенсивності руху після упровадження заходів із організації руху транспортних засобів. Якщо питання моделювання параметрів транспортних потоків з технологічних факторів є досить вивченим, то проблеми врахування людського чинника потребують уточнення. Об’єктом дослідження у роботі є потоки транспортних засобів на вулично-дорожній мережі міста. За результатами натурного обстеження визначено критерії, які використовують водії для порівняння характеристик альтернативних маршрутів руху. На основі отриманих даних сформовано параметри альтернативних маршрутів, які водії вибирають, рухаючись вулично-дорожньою мережею. Як показали результати обстеження, найзначущішим фактором є мінімальний пробіг по маршруту. З метою визначення закономірностей розподілу кореспонденції немаршрутних транспортних засобів за альтернативними маршрутами руху визначено відхилення від найкоротшого маршруту. Це дало змогу визначити розподіл транспортної кореспонденції за альтернативними маршрутами руху. Оскільки розглянутий процес є імовірнісним, визначено закон розподілу випадкової величини. Під час визначення закону розподілу випадкової величини для отриманих даних у результаті обчислень з’ясовано, що зміна випадкової величини доволі добре описується гамма-розподілом. Встановлено, що зі збільшенням відхилення довжини маршруту від найкоротшого зменшується частка транспортної кореспонденції, яка на них здійснюватиметься. Отримані результати дають змогу надалі прогнозувати завантаження вулично-дорожньої мережі за допомогою моделювання розподілу потоків транспортних засобів. У подальших дослідженнях доцільно проаналізувати розподіл транспортних кореспонденцій за іншими критеріями.
  • Thumbnail Image
    Item
    Change of car driver`s stress index during different periods of the day in urban traffic conditions
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-09-14) Davidich, Yuri; Kush, Yevhen; Ponkratov, Denys; O. M. Beketov National University of Urban Economy in Kharkiv
    Nowadays, the transport industry plays an important role in human well-being and the functioning of any settlement. Transport systems are involved in almost all areas of production and services. Therefore, any failure in its operation can lead to significant material costs. One of the most important such systems is “driver – vehicle – road – environment”. It should be noted, that the main link in it is “driver”. The correctness and duration of decision-making in different road situations depend on the driver`s functional state. This directly affects the level of traffic safety. Consequently, the tasks of modern transport research are the introduction of methods of the vehicle driver`s conditions monitoring and the detection of his fatigue in its early stages. That`s why the actuality of studying the human operator role in the transport process and the creation of modern means of driving assistance are increasing now.