Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Thumbnail Image
    Item
    Архітектура розподіленого програмного застосунку для генерування ландшафтів планетоїдів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Левус, Є. В.; Пустельник, П. Я.; Моравський, Р. О.; Морозов, М. Ю.; Levus, Ye. V.; Pustelnyk, P. Ya.; Moravskyi, R. O.; Morozov, M. Yu.; Національний університет "Львівська політехніка"; Мюнхенський технічний університет; Lviv Polytechnic National University; Technical University of Munich
    Зростання популярності генерування ландшафтів планетоїдів у відеоіграх, фільмах, інструментах симуляції посилює вимоги до якості, унікальності, масштабованості результатів візуалізації, які, водночас, зумовлюють підвищення вимог до обчислювальних ресурсів апаратних засобів. Запропоновано рішення щодо архітектури програмного застосунку для генерування ландшафтів планетоїдів, яке базується на поєднанні розподіленої обчислювальної системи і застосуванні паралелізму на підставі алгоритму Morsel-Driven Query Execution для подолання обмежень апаратного забезпечення. Розроблено обчислювальну модель генерування ландшафтів планетоїдів, яка містить компоненти: основний сервер, який підтримує gRPC з’єднання; сервери-працівники, які паралельно виконують завдання процедур генерування ландшафтів планетоїдів; геопросторова база даних, яка містить векторні дані згенерованих планетоїдів; бінарне сховище тривимірних моделей, які накладаються на згенерований ландшафт планетоїдів; tileset-сховище для зберігання растрових даних, необхідних для генерування; користувачі. Застосовано програмні агенти для уніфікації набору алгоритмів як єдиної сутності, що дає змогу вирішити проблему розширюваності програмного засобу. Для надсилання та опрацювання запитів у логічні канали, створені для послідовності агентів, використано розподілену систему обміну повідомленнями – брокер. Він базується на підході балансування навантаження для доставки запитів на генерування ландшафту до фонових процесів. Проведено обчислювальні експерименти для аналізу швидкодії затосунку при різних кількостях фонових процесів (1, 2; 4; 8; 16) та розмірах сегменту 512, 2048 пікселів. Отримано найменшу середню тривалість генерування одного сегменту при його розмірі 512 пікселів та кількості сегментів 64. Зменшено витрати процесорного часу від 2 до 5 разів, порівняно із застосунком, який використовує підхід збереження запитів у базі даних, за рахунок комплексного архітектурного рішення. Проведено порівняння роботи розробленого програмного засобу із застосунком MapGen. Ефективність рішення особливо помітна при великих обсягах даних, що визначається кількістю сегментів та їх розміром у пікселах.