Вісники та науково-технічні збірники, журнали
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12
Browse
Search Results
Item Моделі та засоби автоматизованого визначення статистичного профілю україномовних текстів(Видавництво Львівської політехніки, 2022-02-28) Теслюк, В. М.; Казимира, І. Я.; Кордіяка, Ю. М.; Рибак, І. Р.; Teslyuk, V. M.; Kazymyra, I.; Kordiiaka, Yu. M.; Rybak, I. R.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityУ роботі вирішується актуальне завдання із вдосконалення професійного програмного забезпечення для статистичного аналізу тексту відповідно до потреб фахівців. Проаналізовано особливості і перспективи статистичних досліджень у мовознавстві та розроблено інформаційну технологію (ІТ) визначення статистичного профілю україномовних текстів. Проведено комплексну роботу над моделюванням програмної системи, яку представлено у відповідних схемах і діаграмах, що цілісно відображають функціонування та призначення розробленого продукту. Розглядаються математичні та системні основи статистичного аналізу для автоматизації професійного опрацювання текстів українською мовою, в контексті впровадження пропонованої інформаційної технології. Побудовано структурну схему проектного рішення та визначено головні вимоги до апаратного забезпечення. Розроблено компоненти інформаційної технології та запропоновано структуру програмної системи, які ґрунтуються на модульному принципі. Розроблено математичне забезпечення ІТ, яке базується на методах прикладної статистики та дає змогу визначити основні характеристики (статистичний профіль) досліджуваних україномовних текстів. Окрім цього, розроблено алгоритмічне та програмне забезпечення ІТ, для реалізації якого використано Python. Наведено результати дослідження україномовних текстів та їх статистичні профілі, продемонстровано, що розроблена інформаційна технологія забезпечує опрацювання україномовних текстів з високим рівнем автоматизації. Отримані результати можна розглядати як внесок у розвиток наукових досліджень у лінгвістиці, завдяки якому створюються умови для вивчення авторських текстів різного стилю та ефективного використання професійних навичок та знань широким колом користувачів.