Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Modeling of two-motor front-wheel drive control for electric vehicle with electronic differential based on energetic macroscopic representation
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-06-01) Щур, Ігор; Гавдьо, Ігор; Білецький, Юрій; Shchur, Ihor; Havdo, Ihor; Biletskyi, Yurii; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    На відміну від автомобіля, сучасний електромобіль (ЕМ) може мати різні конфігурації підсистеми електричної тяги із застосуванням одного, двох чи чотирьох привідних електричних двигунів коліс. У цій статті досліджено передньопривідну дводвигунну конфігурацію з незалежним приводом коліс, в якій регулюванням електромагнітних моментів двигунів забезпечується виконання двох функцій: електричної тяги та керування напрямком руху. Останню функцію виконує електронний диференціал, який застосовують замість традиційної механічної диференціальної передачі та механічної системи рульового керування. Виконання вказаних функцій покладено на розроблену на основі геометрії Ackermann-Jeantaud систему керування привідними двигунами. У роботі для дослідження роботи дослідного ЕМ застосовано новий підхід до побудови математичних моделей складних систем на енергетичній основі – макроенергетичне представлення (EMR). За інверсним принципом, передбаченим EMR, розроблено систему керування рухом ЕМ. Проведені симуляційні дослідження в середовищі MatLab/Simulink показали працезданість розробленої системи керування та високу точність підтримання заданих швидкості та напрямку руху як в усталених, так і в перехідних режимах роботи ЕМ.
  • Thumbnail Image
    Item
    Computer simulation of an autonomous contra-rotating wind turbine taking into account parameter differences and wind rotor work conditions
    (Publishing House of Lviv Polytechnic National University, 2014) Shchur, Ihor; Kovalchuk, Andrii
    The work of an autonomous contra-rotating vertical axis wind turbine (VAWT), which uses a special device, i.e. a rotary transformer, has been examined in the article. The latter performs two functions: contactless transmission of generated electric energy from the moving armature of synchronous generator with permanent magnets and automatic control of VAWT electrical load. To construct the quasi-optimal control system, the estimator of average wind speed, which covers two wind rotors, was developed. Computer simulation was carrying out on a test wind profile taking into account parameter differences and work conditions of two wind rotors. The results showed satisfactory efficiency of VAWT work at such conditions. Досліджено роботу малопотужної автономної контрроторної вітроелектроустановки (ВЕУ) з вертикальною віссю обертання, у якій застосовується спеціальний пристрій - трансформатор із обертовою половиною. Останній виконує дві функції: безконтактну передачу згенерованої електричної енергії від рухомого якоря синхронного генератора з постійними магнітами та автоматичне регулювання електричного навантаження ВЕУ. Для побудови системи квазіоптимального керування розроблено естиматор середньої швидкості вітру, який охоплює два вітроротори. Імітаційне моделювання проводилося на тестовому профілі вітру з урахуванням розбіжності параметрів та умов роботи вітророторів. Результати показали задовільну ефективність роботи ВЕУ в таких умовах.
  • Thumbnail Image
    Item
    Optimization of energy-shaping control of port-controlled Hamiltonian system
    (Publishing House of Lviv Polytechnic National University, 2013) Shchur, Ihor; Biletskyi, Yurii
    This paper raises the problem of finding the optimal parameters of a port-controlled Hamiltonian energy-shaping control system (ESCS). For solving this problem it is proposed to supplement the ESCS synthesis procedure with parameterization by shaping the desirable characteristic polynomial of a closed system. In order to verify this method, the synthesis of a modal regulation system and the ESCS controlled by a direct-current drive was carried out, and a number of comparative studies were conducted. The obtained results confirmed the feasibility and effectiveness of the application of the proposed structurally parametrical synthesis procedure of the ESCS. Розглянуто проблему знаходження оптимальних щодо заданого критерію параметрів системи енергоформуючого керування (СЕФК) у гамільтоновому представлені. З метою її вирішення запропоновано доповнити процедуру синтезу СЕФК параметризацією шляхом формування бажаного характеристичного поліному замкненої системи. Для перевірки підходу проведено синтез системи модального регулювання та СЕФК електроприводом постійного струму, а також низку порівняльних досліджень, в результаті чого підтверджено доцільність та ефективність застосування запропонованої процедури структурно-параметричного синтезу СЕФК.