Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    Studying the effectiveness of project solutions using the transport modeling
    (Видавництво Львівської політехніки, 2024-02-28) Plesak, Stepan; Lviv communal enterprise “Lvivavtodor”
    Одним із чинників, який призводить до збільшення рівня завантаження на вулично-дорожній мережі, є підвищення рівня автомобілізації у місті. За таких умов зростає кількість приватного транспорту на вулицях міст, затримок на підходах до перехресть та черг. Унаслідок цього проїзд перехрестя відбувається із затримкою, оскільки водії транспортних засобів змушені довше очікувати своєї черги. Для вирішення описаних проблем під час реконструкції вулиці чи дороги запропоновано змінювати організацію дорожнього руху, кількість смуг руху та конфігурацію деяких перехресть. Проте після реалізації проєкту здебільшого відбувається перерозподіл транспортних потоків, після якого запропоновані зміни можуть стати неефективними. Щоб запобігти негативному впливу таких ситуацій, обов’язково необхідно виконати транспортне моделювання, під час якого можна перевірити ефективність прийнятих рішень та коригувати проєкт ще на ранніх стадіях, а не після реалізації. Здійснюючи транспортне моделювання, можна уникнути зайвих капіталовкладень, які виникають після реалізації проєкту, або перевірити доцільність його впровадження. Об’єктом дослідження є ділянка вулично-дорожньої мережі, розташована у населеному пункті. Варто зазначити, що всі підходи до перехресть є доволі інтенсивними, що варто врахувати під час створення проєктної документації. В цій статті наведено проєктне рішення, яке передбачає зміну конфігурації перехрестя, збільшення кількості смуг руху та транспортне мікроскопічне моделювання наявного та проєктного станів, щоб визначити ефективність зміни організації дорожнього руху на досліджуваній ділянці вулично-дорожньої мережі. За результатами мікроскопічного моделювання спостерігається зменшення затримок та черг на підходах до перехрестя, що свідчить про правильність прийнятого рішення. Для виконання транспортного моделювання використано програмне забезпечення PTV VISSIM. Після апробації імітаційної моделі та аналізу результатів є можливість оцінити вплив проєктних рішень на вулично-дорожній мережі та, за необхідності, вносити коригування.
  • Thumbnail Image
    Item
    Моделі та засоби автоматизованої системи дослідження трафіку комп'ютерних мереж з використанням фільтра пакетів Берклі
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-02-28) Цмоць, І. Г.; Теслюк, С. В.; Tsmots, I. G.; Tesliuk, S. V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    В роботі запропоновано використати інструмент Linux – фільтр пакетів Берклі (англ. Berkeley Packet Filter) для автоматизації дослідження трафіку в комп'ютерних мережах. Розроблено структуру програмного засобу, яка базується на модульному принципі, що дає змогу швидко вдосконалювати та модернізувати систему. Побудовано основні алгоритми функціонування програмного засобу, а саме: алгоритм опрацювання мережевого пакету з використанням фільтра пакетів Берклі та алгоритму функціонування програмного засобу із користувацького простору для завантаження Berkeley Packet Filter та налаштування комунікації із нею. Розроблено моделі дослідження динаміки функціонування програмного засобу, яка базується на теорії мереж Петрі. Внаслідок застосування моделей в процесі розроблення програмного засобу на підставі мереж Петрі – система працює коректно, а усі стани досяжні, тупики відсутні. Побудована імітаційна модель застосування інструмента Berkeley Packet Filter для автоматизації дослідження трафіку комп'ютерних мереж та розроблено скрипт для тестування розробленого програмного засобу. Розроблено програмне забезпечення системи моніторингу трафіку комп'ютерної мережі з використанням фільтра пакетів Берклі, яке використовує мови С, С++ та Python, що забезпечує збір, збереження опрацювання даних трафіку комп'ютерної мережі та подання результатів дослідження у формі зручній для користувача. Наведено результати тестування трафіку в комп'ютерних мережах в різних режимах нормального функціонування та при DDoS-атаках. Зокрема, приклад вихідних даних на боковій панелі із статистикою мережевого трафіку за тривалий період часу, приклад результатів з параметрами різкого скачка мережевого трафіку та приклад попереджувального повідомлення, який видасть програмний засіб на боковій панелі.
  • Thumbnail Image
    Item
    Метод та імітаційна модель синтезу баркероподібних кодових послідовностей
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-02-28) Цмоць, І. Г.; Різник, О. Я.; Балич, Б. І.; Львовський, Ч. З.; Tsmots, I. G.; Riznyk, O. Ya.; Balych, B. I.; Lvovskij, Ch. Z.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    З’ясовано, що завадостійкість є однією з істотних характеристик сучасних систем бездротового прийому/передачі даних. Визначено, що задачі управління безпілотними апаратами та мобільними робототехнічними комплексами підвищення завадостійкості каналів передачі даних є актуальною проблемою. Досліджено, що баркероподібні кодові послідовності, на підставі ідеальних кільцевих в'язанок, забезпечують збільшення потужності отриманих послідовностей завдяки оптимізації параметрів використовуваних ідеальних кільцевих в'язанок. Визначено, що підвищення завадостійкості під час прийому та передачі даних досягається за рахунок вибору оптимальних співвідношень параметрів ідеальної кільцевої в'язанки. Показано, що такі переваги баркероподібних кодових послідовностей, як оптимальне співвідношення між довжиною послідовності та її коригувальною здатністю, можливість змінювати довжину послідовності залежно від рівня завад мають широке практичне використання в сучасних системах бездротового зв'язку та телекомунікації. Вдосконалено метод синтезу баркероподібних кодових послідовностей з використанням ідеальних кільцевих в'язанок, який завдяки врахуванню співвідношень параметрів ідеальних кільцевих в'язанок забезпечує вибір мінімальної розрядності кодової послідовності, яка враховує рівень завад. Розроблено, на базі вдосконаленого методу синтезу баркероподібних кодових послідовностей, імітаційну модель синтезу баркероподібних кодових послідовностей, формування завад і виправлення помилок. Використано розроблену імітаційну модель для дослідження процесів кодування, декодування, виявлення та виправлення помилок в отриманих баркероподібних кодових послідовностях. Досліджено, що використання синтезованих баркероподібних кодових послідовностей на підставі ідеальних кільцевих в'язанок забезпечує відновлення даних пошкоджених не більш, ніж 25 % розрядів кожного кодового слова, та виявляє до 50 % пошкоджених розрядів у кожному кодовому слові.
  • Thumbnail Image
    Item
    Моделювання вимірювачів радіовідгуку мінометних снарядів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Бондарєв, А.; Максимів, І.; Алтунін, С.; Bondariev, Andriy; Maksymiv, Ivan; Altunin, Serhii; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Стаття присвячена проблемі оперативного вимірювання початкової швидкості мінометного снаряду. У статті проведено імітаційне моделювання двох модифікацій оптимального вимірювача параметрів радіолокаційного відгуку від такої цілі, наведені та описані структурні схеми обох модифікацій тапараметри їхніх аналітичніих математичних моделей. Числові випробування обох моделей проведені для тестової траєкторії, яка імітує рівносповільнений рух снаряду. За результатами моделювання визначені значення параметрів вимірювачів, які забезпечують супровід частоти радіовідгуку від снаряду впродовж усього часу спостереження та у широкому діапазоні зміни енергетичного потенціалу, показана можливість значного зменшення часу схоплення частоти радіовідгуку.