Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
  • Thumbnail Image
    Item
    Mathematical modeling of temperature variation in breast tissue with and without tumor/cyst during menstrual cycle
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-03-01) Шрешта, С.; Гурунг, Д. Б.; Гокул, К. С.; Shrestha, S.; Gurung, D. B.; Gokul, K. C.; Університет Катманду; Kathmandu University
    На терморегуляцію жіночого організму людини впливають гормональні та фізіологічні зміни в організмі під час менструального циклу. Флуктуації гормонів естрогену та прогестерону, що виділяються у фолікулярній та лютеїновій фазах менструального циклу відповідно, відіграють важливу роль у зростанні проток грудей та молочних залоз. Дисбаланс цих гормонів викликає пухлину молочної залози/кісту. Базальна температура тіла, перфузія крові та швидкість обміну речовин вищі в лютеїновій фазі, ніж у фолікулярна фазі менструального циклу. У цій роботі припускається, що пухлина/кіста знаходиться у залозистому шарі. Двовимірне рівняння біологічного нагрівання Пеннеса розв’язано для виявлення змін температури в тканині молочної залози з пухлиною/кістою та без неї під час менструального циклу за допомогою методу скінченних елементів. Результати показують, що температура кожного шару тканини молочної залози в лютеїновій фазі вища, ніж у фолікулярній для випадку нормального стану, наявності пухлини та кісти.
  • Thumbnail Image
    Item
    Study of calcium profile in neuronal cells with respect to temperature and influx due to potential activity
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-03-01) Патил, Дж. В.; Вазе, А. Н.; Шарма, Л.; Бачав, А.; Patil, J. V.; Vaze, A. N.; Sharma, L.; Bachhav, A.; Васантрао Найк Махавідялая; Інженерний коледж Пімпри Чінчвад; Техаський університет; Vasantrao Naik Mahavidyalaya; Pimpri Chinchwad College of Engineering; University of Texas
    Кальцій є важливим другим кур’єром передачі нервових імпульсів. Він надходить в клітини через керовані Ca2+ канали і регулює нейротрансмісію. Цей механізм контролюється за допомогою дифузії кальцію, буферного механізму та притоками кальцію в цитоплазму. Вивчення динаміки Ca2+ цікаве, оскільки концентрація Ca2+ демонструє дуже складну просторово-часову поведінку. Існує безліч засобів контролю концентрації Ca2+ в цитоплазмі; по-перше, він сильно буферизується (тобто зв’язується) великими білками, а по-друге, контроль здійснюється за допомогою змінного коефіцієнта дифузії. Коефіцієнт дифузії прямо пропорційний температурі та обернено пропорційний в’язкості. У цій роботі досліджено одновимірний випадок стаціонарного стану з граничними умовами для розуміння розподілу Ca2+ у нейронних клітинах, що включає дифузію кальцію, точкове джерело, надлишкове буферне наближення (НБН) та надходження кальцію через потік. Також вивчається залежність концентрації Ca2+ від різних значень коефіцієнта дифузії. Для отримання розв’язків застосовувався метод скiнченних елементів (МСЕ).
  • Thumbnail Image
    Item
    Просторові секційні модулі колісних транспортних засобів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Горбай, О. З.; Зінько, Р. В.; Керницький, І. С.; Horbay, O.; Zinko, R.; Kernytskyy, I.; Національний університет “Львівська політехніка”; SGGW (Warszawa)
    Для розрахунку рамних і несучих каркасів ТЗ використано модуль-елементне 3D-моделювання, що в перспективі дасть змогу довстановнити додаткові агрегати спеціалізованого призначення на повну конструкцію надбудови. Розбиття на модулі залежить від сукупності підконструкцій на рівнях. Рівноваги складових досягають побудовою ієрархії підструктур. Під час дискретизації моделі використано поділ каркаса кузова вертикально поперечними площинами на окремі просторові об’єми призматичного і рамного типу.
  • Thumbnail Image
    Item
    Суперелементна модель каркаса кузова туристичного автобуса
    (2016) Горбай, О. З.
    Розраховуючи каркас кузова автобуса на рівноміцність, використати суперелементне 3D-моделювання, що дає змогу створити модель повної конструкції туристичного кузова автобуса з можливістю розбиття його на сукупність підконструкцій на рівнях. Рівновага складових цього типу кузова досягається побудовою ієрархії підструктур. Під час дискредитації моделі використано поділ каркаса кузова вертикально поперечними площинами на окремі просторові об’єми призматичного типу. Розрахунок каркаса кузова на міцність проведено за умови забезпечення європейських вимог пасивної безпеки. Досліджувана модель характеризується значеннями переміщень у структурі каркаса мотовідсіка у межах 6–7,5 мм. Відносне переміщення точок кріплення силового приводу на двох опорах під двигуном та двох – під трансмісією не перевищує 5 мм, що знаходиться у допустимих межах для нормальної спільної роботи двигуна й трансмісії. Сalculation of the index of the strength of the body shell regarding the conditions of passive safety made on final superelement of FE 3D modeling. It is made possible to create a complete model a bus frame structure with the partitioning the set of substructures in the levels. This method of partitioning a bus body structure to superelements is a method of a series-parallel procedures designed to handle equilibrium of the object. The balance of the components of the body was achieved by hierarchy of sub-structures. The basic finite element of substructure is located on the first level, whereas the full model object is a substructure of the highest level. Superelement in FE model makes it possible to consider them at every level as substructures in contact to only at the boundary nodes. Separation of the body of the frame is performed by vertical transverse plane into separate spatial volum’s of prismatic type. The calculation of body frame strength provided according European standards of passive safety. The researched model got the displacement of structure of motor compartment frame within 6–7,5 mm.. Displacement of fixing supports of engine and transmission is less than 5 mm, which is within acceptable limits for common engine and transmission work.
  • Thumbnail Image
    Item
    Thermal analysis of composites in the termet system
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Halushko, O.; Farmaga, I.; Shmigelskyi, P.
    The paper describes main approaches to thermal analysis of composites in Termet CAE system. Also it describes some principles of FEM implementation in the system.CAE system. Also it describes some principles of FEM implementation in the system. Описано основні підходи теплового аналізу композитних матеріалів, які реалізовані у системі Термет. Наведено деякі принципи реалізації МСЕ у системі.
  • Thumbnail Image
    Item
    Моделювання процесів теплообміну в нанокомпозитах
    (Видавництво Львівської політехніки, 2011) Лобур, М.; Фармага, І.; Шмігельський, П.
    Описано способи аналізу теплопровідності у нанокомпозитах методом скінченних елементів. The paper describes some approaches for thermal analysis of nano-composites by finite element method.
  • Thumbnail Image
    Item
    Fits modelling of axial-symmetrical shaped joints
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2009) Podolski, T.; Dudziak, M.; Kroczak, J.
    Стаття присвячена моделюванню осу-симетричних фасонних шарнірів. Були сформовані обчислювальні моделі МСУ для стаціонарного вала. Ці моделі дають змогу повністю оцінювати стан зв'язку і показують різницю результатів між подібними підгонками. Actual paper is devoted to the fits modelling of axial-symmetrical joints. FEM Computational models of stationary shaft were develiped. These models allow to estimate completely state of connection and show the difference of results between similar fits.