Вісники та науково-технічні збірники, журнали
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12
Browse
17 results
Search Results
Item Analytical methods of optimization of operational parameters of the main gas pipelines (gas mains)(Lviv Politechnic Publishing House, 2018-01-15) Фролов, В.; П’янило, Я.; Притула, М.; Frolov, V.; Pyanylo, Ya.; Prytula, M.; Інститут прикладних проблем механіки і математики ім. Я. С. Підстригача; Centre of Mathematical Modelling of Pidstryhach Institute for Applied Problems of Mechanics and Mathematics NAS of UkraineЗапропоновано аналiтичну модель експлуатацiї магiстрального газопроводу. Наведе- но результати дослiдження областi оптимальностi за допомогою аналiтичних мето- дiв. Розроблене програмне забезпечення перевiрене на реальних даних. Представле- но порiвняльнi результати моделювання та оптимiзацiї за допомогою чисельних та аналiтичних методiв.Item Optimal scheduling of operating modes of the gas transmission system(Lviv Politechnic Publishing House, 2017-06-15) Притула, Н.; Фролов, В.; Притула, М.; Prytula, N.; Frolov, V.; Prytula, M.; Філія "Науково-дослiдний інститут транспорту газу" ПАТ "УКРТРАНСГАЗ"; Центр математичного моделювання Інституту прикладних проблем механіки і математики ім. Я. С. Підстригача НАН України; Institute of Gas Transmission PJSC Ukrtransgas; Centre of Mathematical Modelling of Pidstryhach Institute for Applied Problems of Mechanics and Mathematics NAS of UkraineСформульовано оптимiзацiйнi задачi транспортування газу для рiзних критерiїв оптимальностi. Проаналiзовано фактори, якi впливають як на розрахунок режим- них параметрiв, так i складнiсть алгоритмiв пошуку їхнiх оптимальних значень. Пiд час проведення числових експериментiв продемонстровано окремi класи задач, якi розв’язанi в оптимiзацiйнiй постановцi.Item Оптимізаційні задачі модернізації газотранспортної системи(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Притула, М.Розглянуто задачу визначення обсягів модернізації ГТС України залежно від сценарію її завантаженості. Розв’язок задачі отримано в результаті моделювання та оптимізації сценарного режиму її роботи із врахуванням залишкового ресурсу. Моделювання проведено за детальною технологічною схемою і вхідною інформацією, сформованою відповідно до кожного сценарію для всіх споживачів та поставників газу. Залишковий ресурс трубопроводів оцінювали за результатами досліджень, викладених в існуючих методиках. Оптимальні режими роботи ГТС дали можливість оцінити мінімальні потужності, які необхідні для забезпечення функціонування сценарного режиму. We have considered the problem of determining the volume of the Ukrainian GTS modernization depending on the scenario of its workload. The solution obtained by the simulation and optimization of the scenario of operating mode taking into account the remaining life. Simulation conducted on the detailed process flow diagram and input data appropriated each scenario for all consumers and suppliers of gas. The remaining life of pipelines is estimated based on the results of research set out in the existing methods. Optimum modes of GTS cause to estimate the minimum power necessary for the operation mode of the scenario.Item Математичні задачі аналізу режимів газотранспортних систем(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Притула, Н.Розглянуто газотранспортну систему із складною технологічною схемою. Приведено перелік та аналіз проблем, вирішення яких сприятиме її ефективній експлуатації. Запропоновано підходи до вирішення окремих проблем. Методи рішення окремих проблем апробовані на реальних даних. In this paper I considered a transmission system with a piping diagram of complicated structure. I gave the list and analysis of problems that will contribute to its effective operation. And I also proposed approach to solving some problems. Methods for solving some problems have been tested on actual data.Item Simulation of nonstationary regimes of gas transmission systems operation(Publishing House of Lviv Polytechnic National University, 2014) Prytula, N. M.; Gryniv, O. D.; Dmytruk, V. A.A mathematical model of the gas transmission system is studied in this article. Models of gas flows in the main technological objects that are involved in the transportation of gas are represented. The structure of the system is represented in terms of graph theory. Adaptive algorithm of the gas transportation system model implementation is constructed and real-world examples of its work are presented in this paper. В роботi дослiджено математичну модель газотранспортної системи. Приведенi моделi газових потокiв в основних технологiчних об’єктах, якi приймають участь в транспортуваннi газу. Структура системи представлена в термiнах теорiї графiв. Побудовано адаптивний алгоритм реалiзацiї моделi газотранспортних систем i приведенi реальнi приклади його роботи.Item Структура та функції інтегрованого програмно-технічного комплексу для автоматизації управління газотранспортною системою(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Чекурін, В. Ф.; Притула, М. Г.; Химко, О. М.Проаналізовано газотранспортну систему як об’єкт автоматизованого управління, розроблено структуру інтегрованого програмно-технічного комплексу для автоматизації процесів управління цією системою. Обговорюються парадигми реалізації системи. A gas transmission system as an object of automation has been analyzed. A generalized structure of an integrated hardware-software complex for automation of management and control of this system has been developed. Paradigms for implementation of the system have been discussed.Item Математична модель структури газотранспортної системи(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Чекурін, В.; Притула, М.; Химко, О.Запропоновано дворівневу модель структури газотранспортної системи, побудовану із використанням методів теорій множин і графів і зорієнтовану на створення програмного комплексу для автоматизації управління магістральними газопроводами. A two-level model of the structure of a natural gas transmission system has been built with the use of methods of sets and graphs theories. The model is aimed for software intended for automation of control of the transmission system.Item Оптимізація режимів роботи газотранспортних систем(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Притула, Н.Проаналізовано проблеми знаходження оптимальних режимів роботи газотранспортних систем. Наведено перелік факторів, які впливають на оптимальність окремих підсистем і системи транспортування газу, загалом. Знайдені оцінки потенціалу оптимізації для окремих технологічних об’єктів і підсистем газотранспортної системи. Запропоновані способи вирішення проблеми. The analysis of problem of finding of optimum operating modes of gas transmission systems is carried out. The list of factors which influence an optimality of separate subsystems and the gas transmission system as a whole is given. Estimates of optimization potential for separate technological objects and subsystems of the gas transmission system are found. Problem solutions are offered.Item Розрахунок динаміки зміни об’єму акумульованого газу в газотранспортній системі(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Притула, Н.; Гринів, О.; Химко, О.Розглянуто проблему знаходження об’єму акумульованого газу в газотранспортних системах. Подано перелік факторів, які впливають на величину та точність його розрахунку. Запропоновано шляхи вирішення проблеми. Наведено результати числових експериментів. The problem of finding of the volume of the accumulated gas in gas transmission systems is considered. The list of factors which influence the size and accuracy of its calculation is given. Problem solutions are offered. Results of numerical experiments are given.Item Адаптивний алгоритм формування математичної моделі газотранспортної системи(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Притула, Н.Розглядається задача знаходження режимних параметрів роботи газотранспортної системи, яка зводиться до розв’язання системи рівнянь у частинних похідних методом скінченних елементів. На стійкість знаходження розв’язку суттєво впливає крок за часовою координатою. Запропоновано адаптивний алгоритм зменшення впливу величини кроків на стійкість розв’язку. Крім цього, запропоновано алгоритм зменшення часу розв’язування режимних задач способом редагування технологічних схем – моделі структури системи транспортування газу. The problem of finding of operation modes parameters of a gas transmission system which is reduced to solving of partial differential equations set by a finite element method is considered. Fastness of a decision finding is influenced significantly by a step of hour coordinate. The adaptive algorithm of influence reduction of steps size on a decision fastness is offered. The algorithm of solving time reduction of operation modes tasks by way of technological schemes editing – models of gas transportation system structure is besides offered.